همکاری مشترک ایران و ترکیه در زمینه اقتصادی و مبارزه با تروریسم

ساعت: 19:08
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1790697

رؤسای جمهور ایران و ترکیه در گفتگوی تلفنی بر همکاری مشترک و جدی در زمینه اقتصادی و مبارزه با تروریسم تاکید کردند.

به گزارش راه دانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی روز سه شنبه در گفت و گوی تلفنی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با اشاره به لزوم همکاری دو کشور در مبارزه با تروریسم اظهار داشت: با سابقه درخشان جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم، از همکاری همه کشورها در مبارزه با تروریسم استقبال می کنیم.

رئیسی با تاکید بر اهمیت روابط تهران – آنکارا در حوزه اقتصادی و تجاری دو کشور خاطرنشان کرد: توسعه همکاری ها به زودی با برگزاری اجلاس مشترک در تهران وارد مرحله جدیدی می شود.

رئیس جمهور با اشاره به دیدارها و رایزنی های اخیر خود در منطقه افزود: تاکید داریم که مشکلات منطقه باید در داخل کشورهای منطقه و با مشارکت فعال کشورها حل شود و نیازی به دخالت خارجی نیست. . “

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز بر اهمیت همکاری دو کشور به ویژه در زمینه های اقتصادی و امنیتی تاکید کرد و گفت: اکنون ایده همکاری بین کشورهای منطقه و سفرهای اخیر حاکم است. رایزنی ها موفقیت آن را نشان می دهد.”

رئیس جمهوری ترکیه با تاکید بر برگزاری نشست های مشترک برای همکاری تهران و آنکارا خاطرنشان کرد: در سفر آتی خود به تهران، روابط دو کشور وارد فصل جدیدی از توسعه خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید