همکاری تهران و اسلام آباد در مبارزه با تروریسم در حال تشدید است


ساعت: 18:28
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۵
کد خبر: 1808765

وزارت کشور پاکستان در پایان سفر رسمی وزیر کشور پاکستان اعلام کرد: تهران و اسلام آباد با تشکیل کارگروهی مشترک برای ارتقای روابط در زمینه های مختلف، همکاری های دو کشور همسایه در مقابله با تروریسم را تقویت خواهند کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ روابط عمومی وزارت کشور پاکستان عصر دوشنبه پس از سفر «احمد واحدی» وزیر کشور و هیئت 9 نفره کشورمان در اسلام آباد، بیانیه ای از نشست وزرای کشور و گفتگوهای سطح هیئت صادر کرد.

در این بیانیه آمده است وزرای کشور جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در خصوص موضوعات مهمی از جمله وضعیت امنیتی منطقه و احتمال تشدید بحران انسانی در افغانستان گفتگو کردند.

دو طرف در مورد راهبردهای موثر برای پیشگیری و مبارزه با قاچاق انسان تبادل نظر کردند و در عین حال بر ضرورت تسریع در کار پروژه حصار مرز مشترک تاکید کردند.

احمد واحدی و شیخ رشید احمد همچنین در مورد تبادل محکومین و زندانیان و همچنین تسهیل تردد نمازگزاران پاکستانی به شهرهای مذهبی ایران گفتگو کردند.

در بیانیه وزارت کشور پاکستان آمده است: وزیر کشور ایران حملات تروریستی اخیر در پاکستان را قویا محکوم و از تشدید حوادث تروریستی ابراز تاسف کرد و بر لزوم تشدید همکاری نزدیک برای ریشه کنی بلای تروریسم تاکید کرد. واحدی گفت: عوامل و گروه های دخیل در اقدامات شنیع تروریستی دشمن بشریت هستند.

در این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان هرگز اجازه گسترش و یا استفاده عناصر تروریستی از خاک خود را نخواهند داد و برای تقویت همکاری های مبارزه با تروریسم، کارگروه مشترکی را برای بهبود روابط در زمینه های مختلف تشکیل خواهند داد.

وزارت کشور پاکستان اعلام کرد که دو طرف بر سر افزایش تعداد پایانه های مرزی جدید و ایجاد بازارچه های مرزی مشترک توافق کرده اند.

شیخ رشید احمد وزیر کشور پاکستان در جریان گفتگو با همتای ایرانی خود و هیئت های دو طرف از حمایت مردم کشمیر تشکر کرد.

وی نسبت به وضعیت افغانستان هشدار داد که کمبود شدید منابع مالی می تواند وضعیت داخلی و بحران انسانی این کشور را تشدید کند، بنابراین جامعه جهانی باید بر اساس حس نوع دوستی به کمک مردم افغانستان بشتابد.

شیخ رشید تاکید کرد که اسلام آباد همچنان نقش مثبتی در رفاه مردم افغانستان و برقراری صلح و ثبات در منطقه ایفا خواهد کرد.

گفتنی است وزیر کشور و اعضای هیات ایرانی امشب پس از دیدار با مقامات عالی رتبه سیاسی و نظامی پاکستان اسلام آباد را به مقصد تهران ترک کردند.

دیدگاهتان را بنویسید