فراگیر شدن دین به انسان قدرت مقاومت در برابر تهاجم فرهنگی می دهد/دشمن مدعی مبارزه با تروریسم است.


ساعت: 10:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۰
کد خبر: 1902785

رئیس جمهور در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی گفت: انسان مدرن می تواند با توکل به خدا و آموزه های دینی زندگی سعادتمندی برای خود رقم بزند. جامعیت دین به انسان این قدرت را می دهد که در برابر تهاجم فرهنگی و نسخه های ارائه شده از سوی غرب و شرق که هیچ ربطی به زندگی دینی ندارد، مقاومت کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید ابراهیم رئیسی صبح امروز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه سی و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در سالن اجلاس سران افزود: انسان مدرن می تواند با اتکال به خدا و تربیت دینی زندگی شادی را برای خود رقم بزند. جامعیت دین به انسان این قدرت را می دهد که در برابر تهاجم فرهنگی و نسخه های ارائه شده از سوی غرب و شرق که هیچ ربطی به زندگی دینی ندارد، مقاومت کند.

وی ادامه داد: این همایش باعث ارتقای درک مشترک بین همه شخصیت های تاثیرگذار جهان اسلام می شود که چه سرمایه عظیمی به نام دین و مومنان و مسلمانان و معتقدان به دین، سرزمین های اسلامی، جوانان با گرایش به معنویت و دین است. روحیه مقاومت و ایستادگی، در مقابل دشمن و آماده زندگی دینی، نیروها و کارگزاران فکری فرهیخته و علمی در مقابل گرایش الحادی، سکولار و تکفیری داریم.

پرچم وحدت بین همه مسلمانان در همه مناطق با هر گویش است

وی خاطرنشان کرد: فکر کنید دشمن کجاست و چه ترفندهایی دارد. بهش فکر کن؛ به نام دین امروز، پرچمی که امام برافراشته است، پرچم وحدت بین همه مسلمانان در همه مناطق و همه لهجه هاست. امروزه مسلمانان در بسیاری از موارد مشترک هستند. این ویژگی‌های مشترک می‌تواند نیروی عظیم و مدنی به نام دین ایجاد کند و به همه تمدن‌هایی که ادعای دنیای امروزی دارند، اعلام کند که برای سبک زندگی مدرن انسان، واژه و الگو وجود دارد.

شهدای جهان اسلام بیداری ایجاد کردند

رئیس جمهور با بیان اینکه «پیام این همایش این است که ما به عنوان دین می خواهیم زندگی انسان امروزی شکل بگیرد»، خاطرنشان کرد: شهدای جهان اسلام بیداری ایجاد کرده اند. برخی فکر می کردند که اسلام یک امر شخصی است، اما به برکت خون شهدای اسلام، بیداری اسلامی ایجاد شد و همه مسلمانان می خواهند مسلمان زندگی کنند و در همه شئون زندگی خود بر اساس اسلام عمل کنند. دشمن از آن می ترسد.

وی ادامه داد: پس از جنگ جهانی اول و دوم و ایجاد دو بلوک شرق و غرب و فروپاشی بلوک شرق، دشمن کشف کرد که چه موانعی می تواند در برابر نظام سلطه بایستد. آنها به این نتیجه رسیدند که تنها مانعشان اسلام است و برای جلوگیری از گسترش اسلام در جهان برنامه ریزی کردند. ایجاد حکومت های وابسته، امپراتوری های رسانه ای، ایجاد گروه های تکفیری، هتک حرمت مقدسات اسلام، گسترش تکفیر افراطی و تکفیر پیوندی توسط دشمن برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان انجام شد. آنها تصمیم گرفتند که از قدرت دین تمجید نکنند.

امروز وحدت مسلمانان یک تاکتیک نیست، بلکه یک استراتژی اصلی است

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه «نقش علما و فرهیختگان جهان اسلام ضروری است»، تصریح کرد: امروز وحدت مسلمانان یک تاکتیک نیست، بلکه یک راهبرد اصلی است. رهبر بصیر ما حضرت امام خامنه ای است که همواره در این راهبرد تأکید کرده اند که امروز وحدت جهان اسلام یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. تعبیر این دیدگاه این است که هرکس با قلم و بیان و عمل و فعل و ترک خود برای وحدت تلاش کند کمک کرده است و هرکس تفرقه بیاندازد باید در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده باشد.

وی با اشاره به توطئه و اغتشاش دشمن در جهان اسلام، گفت: انسجام، وحدت و یکپارچگی دشمن ستیزی و نفوذ دین را شکست داده است، امروز نقش مهم علما افزایش بصیرت و معرفت است. امروز وظیفه همگان است که جایگاه اسلام و ضعف دشمن را روشن کنند. رهبر انقلاب همیشه بر تبیین جهاد تاکید دارند. امروز دشمن علی رغم همه ادعاها بسیار ضعیف است. آنها تظاهر به منطق می کنند، اما منطق و استدلال را نمی فهمند، نمی توانند واقعیت ها را درک کنند، بنابراین راه مقابله با آنها ایستادن و مخالفت با آنهاست.

راه مقابله با رژیم صهیونیستی ایستادگی است

رئیسی همچنین خاطرنشان کرد: کسانی که فکر می کردند راه نجات فلسطین از طریق مذاکره است، اشتباه کردند. روند سازش با رژیم صهیونیستی شکست خورد و اکنون فرهنگ مقاومت پیروز شده است. آیا توافق شرم الشیخ، اسلو و کمپ دیوید کمکی به این موضوع کرد؟ آیا به قراردادها پایبند هستند؟ عهدشکنی می کنند. رژیم صهیونیستی عهدها را درک نمی کند. بنابراین باید با آنها مخالفت کنید. امروز گروه های مقاومت در فلسطین و لبنان ابتکار عمل را به دست گرفته اند، تا دیروز ابتکار عمل در دست سازمان های به اصطلاح آزادیبخش بود، اما در جنگ 22 روزه، 33 روزه یا هشت روزه، گروه های مقاومت. آموخته اند که راه مقابله با رژیم صهیونیستی ایستادگی است.

وی تاکید کرد: در سیاست خارجی خود علاوه بر حمایت از جنبش مقاومت، ارتباط با کشورهای خارجی را در اولویت قرار داده ایم. در مسائل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، مسلمانان برای ما اولویت دارند.

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه عادی سازی با برخی دولت های ضعیف عامل امنیتی رژیم صهیونیستی نیست، ادامه داد: این عادی سازی ممکن است با برخی افراد ضعیف باشد نه با ملت های مسلمان. مسلمانان هرگز عادی سازی را نپذیرفته اند و نخواهند پذیرفت. آیا می توان با کسانی که زنان و کودکان را می کشند و زندان را در غزه ایجاد می کنند عادی شد؟ آیا دلهای مسلمانان با آنها آشتی می یابد؟ این عادی سازی هرگز برای رژیم صهیونیستی امنیت ایجاد نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه تلاش دشمن برای به حاشیه راندن مسئله فلسطین است، گفت: این یک توهم باطل است. مسئله فلسطین همچنان مسئله جهان اسلام است.
رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه «در برنامه های جمهوری اسلامی ایران مبارزه با ظلم، تروریسم و ​​تکفیر» وجود دارد، گفت: کینه دشمن نیز به خاطر همین موضوع است. دشمن مدعی مبارزه با تروریسم است، اما شهید سلیمانی و المهندس قهرمانان مبارزه با تروریسم هستند و منطقه را از داعش پاکسازی کردند، در حالی که خودشان در مبارزات انتخاباتی خود اعتراف کردند که جنبش تروریستی را ایجاد کردند. شهادت قاسم سلیمانی یعنی چه؟ آیا این حمایت از تروریست است یا مبارزه با تروریست؟ فعالان حقوق بشر در موضع مخالفت با حقوق بشر و بزرگترین ناقضان حقوق بشر هستند و اگر کیفرخواستی تنظیم شود، اتهام سنگینی به جرم آنها خواهد بود.

باید به دنبال گفتگوی بین ادیان بود

وی خاطرنشان کرد: دستیابی به تفاهم مشترک در این کنفرانس به صلح و امنیت پایدار در کشورهای اسلامی کمک می کند باید یک بار دیگر آنچه را که داریم مرور کنیم. باید به دنبال گفتگوی بین ادیان بود. این مکالمات می تواند بسیاری از تفاوت ها را بررسی کند و مشترکات را برجسته کند. ارتباط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بین مسلمانان یک ضرورت است که ما آن را دنبال می کنیم.

وی تاکید کرد: در این جلسه باید بر حفظ وحدت مسلمانان به عنوان یک ضرورت جهان اسلام تاکید شود و موضوعات بحث برانگیز به صورت علمی، پژوهشی و پژوهشی و به دور از تعصب پیگیری شود. نگاهی تقریبی به سیره ائمه و اهل بیت (ع) دارد. این تفکر باعث پیشرفت کار می شود، اما تفکر مخرب خطرناک است و باید به حاشیه رفت.

دیدگاهتان را بنویسید