تل آویو قدرت مقاومت و هزینه مقاومت در برابر آن را می داند


ساعت: 17:19
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878226

با اشاره به جزئیات دیدار چانیه و سید حسن نصرالله؛

مشاور رسانه ای رئیس دفتر حماس در تشریح جزئیات سفر اسماعیل هنیه به بیروت و دیدار با سید حسن نصرالله تاکید کرد که رژیم اشغالگر از قدرت مقاومت و هزینه سنگین درگیری با آن آگاه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ طاهر النونو، مشاور رسانه ای رئیس دفتر سیاسی حماس درباره جزئیات سفر اسماعیل هنیه به لبنان و دیدار با دبیرکل حزب الله لبنان گفت: سفر اسماعیل هنیه و هیئت همراهش به بیروت. سید حسن نصرالله به عنوان پایتخت مقاومت از نظر ماهیت و محتوای جلسات همیشه جلوه ویژه و متفاوتی دارد.

وی ادامه داد: در تمام دیدارهایی که رهبر حماس در سفرهای قبلی و این سفر به لبنان داشته است، بر روابط مستحکم با همه اقشار و گروه های این کشور تاکید دارد. این دیدار عمدتاً در چارچوب تبریک برگزاری موفقیت آمیز انتخابات لبنان و اعلام حمایت از مطالبات مشروع حقوق طبیعی و ثروت صورت گرفت.

النونو قدس را نقطه اجماع ملت دانست و افزود: هدف دیگر از سفر هیأت حماس به لبنان بحث در مورد تحولات منطقه ای و تأثیر آن بر مسئله فلسطین و بررسی آنچه از آن زمان تاکنون رخ داده است. در حوزه حوادث فلسطین به ویژه در رابطه با قدس و مجد الاقصی. در این جلسه همچنین بر روی معادلات میدانی که مقاومت توانست برقرار کند، بحث شد.

وی افزود: ما اطمینان داریم که لبنان و مقاومت آن از حقوق خود دست نخواهند کشید و در مقابل ضررهایش سکوت نخواهند کرد. همانطور که رژیم اشغالگر حقی بر یک وجب از خاک فلسطین ندارد، به منابع و منابع طبیعی لبنان نیز حقی ندارد.

مشاور رهبر حماس تاکید کرد: در دیدار با سید حسن نصرالله تاکید شد که مقاومت در همه جبهه ها لقمه خوشایند برای اشغالگران نخواهد بود و مقاومت توانست معادلات خود را در حال و آینده تحمیل کند. رئیس حماس با سید حسن نصرالله درباره وقایع منطقه که در چارچوب آن رژیم اشغالگر سعی در کنترل آن از طرق مختلف دارد گفت‌وگو کرد.

یکی دیگر از مقامات حماس نیز در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: هدف دیگر از این سفر دیدار و هماهنگی با رهبران گروه های فلسطینی به منظور مقابله با چالش های موجود و بررسی راه هایی برای ساماندهی مجدد امور داخلی فلسطین بود. “

وی خاطرنشان کرد: رژیم اشغالگر در عرصه توسعه داخلی شکست خورده است و به هر طریقی برای برون رفت از این شکست تلاش می کند، اما می داند که هزینه هر ماجراجویی آسان نخواهد بود. هیچ کس برای جنگ تلاش نمی کند، اما همه امکانات برای حفظ حقوق و مقدسات وجود دارد. اسرائیل از میزان آمادگی مقاومت آگاه است و در مقابل هیچ تجاوز و حماقتی علیه ملت فلسطین و پناهگاه‌های آنها بیکار نخواهد ماند.

طاهر النونو در پایان گفت: بر اساس حاکمیت مقاومت و رویارویی همه جانبه با رژیم اشغالگر، تلاش می کنیم بین نیروهای و گروه های فلسطینی برای مقابله با چالش ها هماهنگ شویم. حل و فصل اوضاع داخلی فلسطین بر اساس مقاومت و رویارویی همه جانبه از اولویت های ما در این مرحله است و دست ما برای استفاده از همه ابزارها برای رسیدن به این هدف باز است.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین روز سه‌شنبه برای سرپرستی یک هیئت بلندپایه وارد لبنان شد. روابط عمومی حزب الله لبنان روز پنجشنبه در بیانیه ای از دیدار اسماعیل هنیه و سید حسن نصرالله خبر داد و خاطرنشان کرد که دو طرف درباره تحولات سیاسی و میدانی فلسطین، لبنان و منطقه گفتگو کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید