نگرانی تل آویو برای قدرت مقاومت

ساعت: 10:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۹
کد خبر: 1793548

یک تحلیلگر برجسته جهان عرب در مقاله ای نوشت: در صورت ادامه اشغالگری، رژیم صهیونیستی بهای سنگینی را به خاطر اصرار بر سیاست آزار و اذیت و ادامه محاصره غزه خواهد پرداخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روزنامه اینترنتی رای الیوم، عبدالباری عطوان، تحلیلگر برجسته جهان عرب، مقاله ای درباره رژیم صهیونیستی و سیاست های آن در منطقه نوشته است.

بر اساس این گزارش، عطوان در مقاله خود درباره رژیم صهیونیستی نوشت: صهیونیست ها اخیرا سیاست جدیدی را در پیش گرفته اند و آن تلاش برای نزدیک شدن به چین است. در واقع تل آویو با این سیاست به نوعی به دنبال ارسال پیام به آمریکا و غرب است. از سوی دیگر، مجموعه ای از تلاش های اسرائیل در عرصه دیپلماسی نشان می دهد که این رژیم به شدت نگران قدرت روزافزون مقاومت است.

تحلیلگر معروف جهان عرب ادامه داد: ترس و نگرانی بی سابقه ای از قدرت مقاومت در صفوف صهیونیست ها وجود دارد، اکنون ترس و نگرانی بی سابقه ای از قدرت مقاومت در صفوف صهیونیست ها وجود دارد. این موضوع را به هیچ عنوان نمی توان انکار کرد. محور مقاومت در منطقه با قدرت موشکی خود توانست توازن قوا را در عرصه نظامی به کلی تغییر دهد. بنابراین صهیونیست ها برای مقاومت در برابر تهدیدات، فرار به چین را انتخاب کردند.

عطوان گفت: البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که در سال های اخیر آمریکا و غرب خدمات زیادی به صهیونیست ها ارائه کرده اند. اقدامات ترامپ در حمایت از رژیم صهیونیستی در 73 سال گذشته بی سابقه بوده است و هیچ یک از روسای جمهور آمریکا چنین خدماتی را به تل آویو ارائه نکرده اند.

انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی، به رسمیت شناختن حاکمیت تل‌آویو بر بلندی‌های جولان، افزایش فشار بر مردم فلسطین و آوارگان فلسطینی و امضای قراردادهای عادی‌سازی با کشورها به شرح زیر است: تنها بخشی از خدماتی است که آمریکایی ها در سال های اخیر به رژیم صهیونیستی ارائه کرده اند.

پافشاری صهیونیست ها بر سیاست آزار و اذیت فلسطینیان، تل آویو را بهای سنگینی خواهد پرداخت. الان صهیونیست ها دارند هر کاری می کنند.

وی افزود: آنها قطعنامه های بین المللی را زیر پا می گذارند، مردم فلسطین را تحت فشار قرار می دهند، زمین های آنها را غارت می کنند، ثروت هایشان را غارت می کنند و به کشورهای عربی همسایه تجاوز نظامی می کنند.

این تحلیلگر مشهور جهان گفت: سران رژیم صهیونیستی تمام تلاش خود را برای رفع تهدیدات علیه آنها و پایان دادن به نگرانی های خود انجام می دهند. اما باید گفت در صورت ادامه اشغالگری، رژیم صهیونیستی بهای سنگینی را به خاطر اصرار بر سیاست آزار و اذیت فلسطینیان و ادامه محاصره غزه خواهد پرداخت.

انتهای پیام/

منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید