قدرت لبنان ناشی از مقاومت است/ محاصره اقتصادی لبنان با هدف جداسازی نیروهای مردمی از مقاومت است


ساعت: 14:34
تاریخ انتشار: 1402/02/25
کد خبر: 1839035

ویسام محمد المرتضی گفت: امروز به فضل الهی و حسن قضاوت برادرانمان در ایران و به ویژه حاج قاسم، قدرت لبنان از صلابت مقاومت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرمند، دکتر وسام محمد المرتضی وزیر فرهنگ لبنان صبح امروز در دیدار با استاندار کرمان گفت: خوشحالم که بر مزار مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی زیارت کردم و این اتفاق بزرگی برای من است.


وی افزود: ما به سرزمین شما غبطه می خوریم که مردی را تربیت کرده است که برای جهانیان عزت کرده و با ظلم مبارزه می کند.

امروز لبنان در وضعیت عزت و سربلندی قرار دارد

وزیر فرهنگ لبنان گفت: امروز لبنان در وضعیت عزت و افتخار قرار دارد. او در طول چندین هزار سال هرگز این مرحله را در طول تاریخ نداشته است. زیرا در طول تاریخ لبنان همیشه مورد تجاوز قرار گرفته است و بدترین تجاوز در تاریخ این سرزمین با صهیونیست ها بوده که بسیار مایه تاسف بود.

به گفته شهید سلیمانی، قدرت لبنان از قدرت مقاومت ناشی می شود

ویسام محمد المرتضی ادامه داد: اما با رحمت الهی و حسن قضاوت برادرانمان در ایران و به ویژه حاج قاسم این معادله به کلی تغییر کرده و امروز قدرت لبنان از قدرت مقاومت ناشی می شود.

وی گفت: «اسرائیل در سال‌های اخیر با پیروزی‌های پی درپی کاشته شده است. این محله بدترین اثر را بر لبنان داشت.


وزیر فرهنگ لبنان تاکید کرد: صهیونیست ها همواره تلاش کرده اند در لبنان شورش و جنگ داخلی راه بیندازند و پس از مدتی تمام جنوب لبنان را اشغال کردند و تا سال 1982 تا بیروت به اشغال خود ادامه دادند.

وسام محمد المرتضی ادامه داد: در همان سال مقاومت اسلامی شکل گرفت و شروع به مبارزه با دشمن صهیونیستی کرد و کم کم دشمن رو به زوال رفت و در سال 2000 به فضل الهی همه سرزمین ها را آزاد کردیم تا جنوب.”


وی با توجه به رویارویی جبهه مقاومت با رژیم صهیونیستی تصریح کرد: در سال 2006 اسرائیل با حمایت همه جانبه غرب و آمریکا به لبنان حمله کرد و مردم لبنان توانستند یکپارچه در برابر دشمن بایستند به گونه ای که پشیمان شدند؛ همین جریان مقاومت، تکفیری ها را سرکوب کرد و چنان پیروزی هایی به دست آورد که درس عبرتی برای دیگران و نمونه ای از جهان آزاد و ملت های آزاده بود.


وزیر فرهنگ لبنان با تاکید بر پیروزی های لبنان که منجر به عقب نشینی صهیونیست ها و ترس از مقاومت شد، گفت: 20 سال می گذرد.



محاصره اقتصادی لبنان برای جدا کردن نیروهای مردمی از مقاومت است

ویسام محمد المرتضی افزود: پس از شکست نظامی، دشمن محاصره اقتصادی بی سابقه مردم و نیروهای مقاومت در لبنان ایجاد کرد. این محاصره اقتصادی برای مردم لبنان بسیار سخت است و انتقام از مردم لبنان بود، اما از سوی دیگر برای جداسازی نیروهای مردمی حامی مقاومت از مقاومت انجام شد.

وی افزود: دشمن قصد دارد با جنگ رسانه ای و جنگ روانی حزب الله را عامل مشکلات لبنان معرفی کند که این تلاش نیز ناکام ماند.


وی با اشاره به انتخابات پارلمانی لبنان گفت: آنچه سید حسن نصرالله و شهید سلیمانی در لبنان پایه گذاری کردند، ستون بسیار محکمی است، اما نیروهای شیطانی معتقد بودند که امروز می توانند ثمره توطئه های گذشته خود را درو کنند. زیرا هدف آنها جداسازی مقاومت از مردم و محروم کردن مردم از بزرگترین نیروی قدرتمند است، مقاومتی که محقق نخواهد شد.

امروز رای معنوی خود را در کوزه کنار مزار شهید سلیمانی انداختم

وزیر فرهنگ لبنان ادامه داد: مردم لبنان ثابت قدم و پایبند به ارزش های خود هستند و هوشیار هستند و توانایی تبدیل تهدیدها به فرصت را دارند.


ویسام محمد المرتضی با اشاره به عبادت در معبد شهید سلیمانی گفت: امروز نمی توانم شخصاً در کشورم در انتخابات شرکت کنم اما رای خود را در صندوق رای کنار مزار شهید سلیمانی انداختم. “


وی گفت: من به عنوان نیرویی وفادار به مقاومت، نماینده دو جریان بزرگ لبنانی و یکی از اعضای کابینه، به نمایندگی از تمام مردم لبنان آمدم تا از شهید سلیمانی تشکر کنم و بگویم که این کار را انجام خواهیم داد. پایدار باشید.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید