نگرانی های غرب درباره قدرت های نوظهور / بریکس پلاس پیام مهمی به قدرت های اقتصادی جهانی می فرستد


ساعت: 09:26
تاریخ انتشار: 1401/04/04
کد خبر: 1878300

کولیوند با اشاره به اینکه جهان غرب نگران ظهور نیروهای نوظهور در جهان است، گفت: سخنرانی آیت الله رئیسی در اجلاس بریکس نتیجه خروج دیپلماسی معلق در غرب است و پیام مهمی برای قدرت های جهانی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یونس کولیوند در گفت و گو با سفیرافلاک، با اشاره به اهمیت حضور ایران در روابط جهانی، گفت: دنیای امروز به سمتی می رود که با طبقه بندی های جدید و انحصار ستیزی غرب همراه است.

وی افزود: توافقنامه بریکس یکی از اقتصادهای با نرخ رشد بسیار بالاست که با کشورهای دیگر تفاوت دارد و در دنیا نفوذ تاثیرگذاری دارد.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: البته دنیای غرب همواره علاقه مند به برتری در قدرت است و نگران شکل گیری نیروهای نوظهور در جهان است.

وی گفت: بخش عمده ای از جهان متعلق به کشورهای بریکس است که حداقل نیمی از تولید ناخالص داخلی جهان را در اختیار دارند.

کولیوند با اشاره به اینکه قطار دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم شتاب گرفته است، گفت: دعوت ایران برای حضور در اجلاس بریکس تحولی مهم و اساسی در آینده سیاسی و اقتصادی کشورمان و پیامی مهم به قدرت اقتصادی جهان است. “

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: ساختار ائتلاف جدید بریکس پلاس با رویکرد ویژه ای که در حوزه تجارت بین الملل در پیش گرفته است، این پتانسیل را دارد که به سلطه غرب پایان دهد و خود را به عنوان رقیبی جدی به دنیا معرفی کند.

وی دعوت رسمی رئیس جمهور چین از آیت الله رئیسی برای سخنرانی در اجلاس بریکس را نتیجه خروج دیپلماسی معلق در غرب و پیام مهمی برای قدرت های اقتصادی جهان دانست.

کولیوند با اشاره به تغییر موازنه قوا و نظم نوین جهانی گفت: این اتحادیه فرا قاره ای با کشورهای عضوی چون برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی تشکیل شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید