ظرفیت ژئوپلیتیکی جمهوری اسلامی، گروه بریکس را مجبور به دعوت از ایران کرده است / فرصت های اقتصادی و صنعتی از دستاوردهای برجام پلاس


زمان: 09:18
تاریخ انتشار: 1401/04/05
کد خبر: 1878607

رضا نیکنام با اشاره به اینکه اجلاس برجام می تواند دستاوردهای صنعتی و دفاعی برای ایران داشته باشد، گفت: ظرفیت ژئوپلیتیک جمهوری اسلامی، گروه بریکس را مجبور به دعوت از ایران کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضا نیکنام درباره حضور جمهوری اسلامی ایران در اجلاس بریکس به خبرنگار بلاغ گفت: رئیس جمهور چین از رئیس جمهور ایران برای سخنرانی در اجلاس بریکس و گروه دیگری از کشورها به نام برجام پلاس با بعد بین المللی دعوت کرد، فرصت ها بسیار مناسب است. جمهوری اسلامی با این کشورها همکاری کند.

بریکس نام گروهی به رهبری قدرت های اقتصادی نوظهور است که از حروف اول نام انگلیسی کشورهای عضوی مانند برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی تشکیل شده است و بریکس پلاس تلاش کرده کشورهای دیگری را نیز به این فهرست اضافه کند. کشورهایی که به عنوان غول های اقتصادی در حال رشد جهان متحد می شوند و می توانند از قدرت های سرمایه داری جهان پیشی بگیرند.

وی افزود: شاید در 10 سال گذشته، برجام تمایلی به همکاری گسترده با اقتصادهایی مانند ایران در این سطح نداشته است، اما اکنون به دلیل تحریم‌های گسترده علیه روسیه و فشار بر چین در سال‌های اخیر، آنها تمایل به استفاده از ژئوپلیتیک، انرژی و … دارند. امنیت برای مسدود کردن ایالات متحده

نیکنام فرار از فشار تحریم های آمریکا را یکی از فرصت های ایجاد شده برای ایران با حضور در بریکس پلاس دانست و گفت: پیام این حضور به دنیا محاصره جدیدی است که برای مقابله با آمریکا در حال شکل گیری است. و این کشورها سعی دارند با گسترش همکاری های خود بر هژمونی دلار در سیستم مالی جهانی فائق آیند.

وی افزود: همه این رژیم های تحریمی که علیه ایران و روسیه اعمال شده و کشورهای دیگری مانند چین را تهدید می کند به دلیل برتری آمریکا در امور مالی بین المللی است که اگر جمهوری اسلامی می تواند همکاری گسترده ای با این کشورها داشته باشد این فشارها را کاهش دهید. .

این مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه اجلاس برجام می تواند دستاوردهای صنعتی و دفاعی برای ایران داشته باشد، گفت: با توجه به اینکه کشورهای بریکس کشورهای توانمندی در حوزه فناوری و فناوری هستند، گسترش همکاری های کشورمان با این کشورها می تواند ما را به سمت پیشرفت سوق دهد. ” خوب تحویل دهید.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید