ظرفیت زنان برای جمهوری اسلامی ظرفیت بسیار مهمی است/ امروز حجاب پرچم اسلام است


ساعت: 14:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۱
کد خبر: 1882602

حجت الاسلام شهاب مرادی گفت: ظرفیت بانوان ظرفیت بسیار مهمی برای نظام جمهوری اسلامی است و باید بتوانیم فضا را برای فعالیت آنها در عرصه های مختلف فراهم کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، حجت الاسلام شهاب مرادی روز سه شنبه در نشست بانوان و دختران فاطمی که در ورزشگاه آزادی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: کرمانشاه یکی از جاهایی است که می توان به آن افتخار کرد و یادآور روحیه شجاعت است. شجاعت و بیشه شیران است.

این کارشناس مذهبی افزود: متأسفانه توجه به زنان در فرهنگ امروز ما بسیار کمرنگ است و خداوند ما را سرزنش می کند زیرا توجه فرهنگی به زنان کم است.

وی خاطرنشان کرد: در جامعه زن از مرد مهمتر است و این یک شعار نیست بلکه مسئله مهمی است همانطور که امام (ع) فرمودند زن معلم جامعه است اما متأسفانه در بسیاری از خانه ها به این معلم احترام نمی گذارند و گاهاً وجود دارد. تفاوت بین زن و مرد آنها معتقدند

حجت الاسلام مرادی گفت: زنان باید مورد احترام و باور باشند و این احترام نباید نمایشی باشد.

وی افزود: معتقدم در جامعه باید امکانات برای زنان بیشتر از مردان باشد اما در بسیاری از موارد زنان و دختران مورد تبعیض قرار می گیرند و حتی در مساجد بهترین قسمت برای مردان در نظر گرفته می شود در حالی که باید برعکس باشد. بودن

این استاد گفت: بیشتر زنان و دختران ما حجاب دارند. حجابی که بهترین حجاب است لازم نیست گران باشد. افراد خوب و متدین می توانند یک کارخانه چادر راه اندازی کنند تا افراد محجبه با قیمت کمتری چادر را خریداری کنند.

وی تصریح کرد: ظرفیت بانوان ظرفیت بسیار مهمی برای نظام جمهوری اسلامی است و باید بتوانیم فضا را برای فعالیت آنها در عرصه های مختلف فراهم کنیم.

حجت الاسلام مرادی خاطرنشان کرد: متأسفانه حجابی که مورد قبول ایرانیان متدین است در فیلم ها و سریال ها دیده نمی شود.

وی مردم ایران را مردمی متدین معرفی کرد و تصریح کرد: عده ای درصدد فرار این مردم از دین هستند پس باید دست این افراد را کوتاه کنیم.

حجت الاسلام مرادی ادامه داد: ما فرزندان متدین داریم، اگر مساجد ما با حضور آنها در ایام اعتکاف مملو باشد، این جوانان تمایل زیادی به زیارت دارند، اما متاسفانه هزینه سفر به این کشورها بسیار بیشتر از کشورهای توریستی است.

گفت: نیازی نیست برخی از مردان نسبت به زنان بی حجاب بی ادبی کنند.
حجت الاسلام مرادی تصریح کرد: متاسفانه برخی مسئولان حجاب را دوست ندارند وگرنه در حوزه عفاف و حجاب این همه مشکل نداشتیم.

این کارشناس مذهبی گفت: امروز حجاب پرچم اسلام است، باید از روش های جذاب برای جذب افراد بی حجاب استفاده کنیم.

وی افزود: متأسفانه پایان نامه هایی با عناوین مختلف در زمینه حجاب و عفاف در دانشگاه های ما کم است و مسئولان مربوطه باید به این موضوع توجه کنند.

حجت الاسلام مرادی گفت: بحث عفاف و حجاب بحث بسیار مهمی است که فقط مختص بانوان نیست.

وی خاطرنشان کرد: باید به حجاب، عفاف و عفاف احترام بگذاریم و از افراد باحجاب تجلیل کنیم چرا که فقط با احترام خاص می توان ارزش یک فرد باحجاب را افزایش داد.

حجت الاسلام مرادی گفت: امر به معروف و نهی از منکر زمانی می تواند موثر باشد که با فضل و احسان همراه باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید