تیم ملی ایران شانس بسیار زیادی برای ادامه از گروه خود در جام جهانی دارد/ محرم بازیکن بسیار مهمی برای ایرانی هاست.


ساعت: 13:25
تاریخ انتشار: 1401/02/05
کد خبر: 1834336

عمان قطعا تیم برتر آسیایی نیست، اما ناراحتیم که به جام جهانی صعود نکردیم.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران گفت: تیم ملی ایران با هدایت دراگان اسکوچیچ شانس بسیار بالایی برای صعود از گروه خود در جام جهانی دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ برانکو ایوانکوویچ که در حال حاضر هدایت تیم ملی فوتبال عمان را برعهده دارد، در گفتگو با کرواسی Theportal اعلام کرد که قبل از انتصاب آنته چاچیچ به عنوان سرمربی موقت تا پایان فصل، از سوی دیناموزاگرب درخواست شده است. او گفت: “او با شما تماس نگرفت؟” اول اینکه دو سال دیگر با تیم ملی عمان قرارداد دارم که نه من و نه اطرافیانم به این موضوع فکر نکرده ایم. تصمیم گرفتم خارج از کشور بمانم و به همین دلیل به مربیگری در دیناموزاگرب و بازگشت به فوتبال کرواسی فکر نکردم.

وی در پاسخ به این سوال که «به نظر شما بهترین گزینه برای مربی دینامو چه کسی می تواند باشد؟» گفت: باید کمی بیشتر توضیح دهم. مربیان زیادی از منطقه ما در جام جهانی قطر حضور دارند که دو نفر از آنها از کرواسی (زلاتکو دالیچ و دراگان اسکوچیچ) هستند. این نشان می دهد که مربیان این رشته و مدارس ما چقدر خوب هستند. متاسفانه ما به اندازه اسپانیایی ها بازاریابی خوبی نداریم. هر جا که می روم می گویم مربیان ما بهترین هستند و این را از نتایج هم می توان فهمید، زیرا حتی با باشگاه های کوچکتر، مربیان ما در کشورهایی که کار می کنند، عناوین کسب می کنند. این را می توان در نتایج کرواسی مشاهده کرد که طی دو سال به دو مدال برنز و نقره جهانی دست یافت. تنها مشکل این است که مربیان جوان فرصت تمرین در باشگاه های بزرگ را پیدا می کنند و به دلیل سنگینی موفقیت و نتایج وارد دعوا می شوند و ممکن است هنوز صلاحیت تمرین در این سطح را نداشته باشند. به همین دلیل است که بسیاری از مربیان جوان، باکیفیت و جاه طلب به سرعت منصوب شدند و همه اینها فقط به این دلیل است که همانطور که می خواهیم بگوییم آنها “صنعت مربیگری” را یاد نگرفته اند. صرف نظر از تاکتیک، باید تجربه کافی برای کار در باشگاه هایی مانند دینامو، هایدوک، اوزیک و ریکا را داشته باشید.

سرمربی سابق تیم ملی ایران تصریح کرد: چه کسی می تواند سرمربی دینامو شود؟ گفتنش برایم سخت است زیرا این نسل از مربیان جوان را به خوبی نمی شناسم، اما می دانم که مربیان جوان خوب زیادی هستند که آماده یادگیری هستند. در این میان آنها به سرعت از فرصت استفاده می کنند که نمی توانند آن را رد کنند. با این حال، آنها هم مقصر نیستند، زیرا وقتی کسی به شما نیمکت دینامو یا هایدوک را پیشنهاد می کند، چگونه می توانید آن را رد کنید. حتی اگر می دانید هنوز برای آن آماده نیستید. نامه هایی مانند بیسان، تومیک، کک، خلیل هوجیچ و جاکروویچ قبلا نمایش داده شده است. واضح است که همه آنها شانس خود را می خواهند و می خواهند بخشی از این پروژه باشند، چه دینامو چه هایدوک.

وی ادامه داد: از اینکه به جام جهانی قطر نرسیدیم بسیار ناراحت هستیم، زیرا عمان قطعا یک تیم آسیایی در بالاترین سطح نیست، اما برانکو از تیم ملی عمان یاد کرد که اگرچه بازی های نسبتا قابل قبولی توسط شاگردانش انجام می دهد. به جام جهانی 2022 قطر نمی رسد. در مقدماتی جام جهانی اما ژاپن و چین را شکست دادیم و با استرالیا مساوی کردیم. ما تاثیر زیادی گذاشتیم، خوب بازی کردیم و تیمی درست کردیم که 8 تای آن بعد از جام عرب و این مسابقات مقدماتی به تیم های باشگاهی خاورمیانه رفتند.

وی در مواجهه با این ادعا که «حضور عمان در جام جهانی واقعاً مساوی با یک معجزه جهانی است…»، گفت: کاملا موافقم، شاید این یک شگفتی جهانی باشد! اگر به جام جهانی می رسیدیم مثل قهرمانی واراژدین در اروپا بود.

«آیا بازیکنی در تیم ملی عمان وجود دارد که در سطح اروپا یا دیناموزاگرب باشد؟» «همانطور که زمانی صادق محرمی ایران را به دینامو توصیه کردید؟» برانکو نیز در پاسخ به این سوال: محرمی بازیکن ثابت تیم ملی است. تیم ملی ایران که دراگان اسکوچیچ با خود به جام جهانی خواهد برد، تیمی بسیار جدی که شانس زیادی برای ادامه مرحله گروهی دارد. محرمی نه تنها در تیم ملی حضور دارد، بلکه بازیکن بسیار مهمی برای این تیم است. اما من تعجب می کنم که چرا دینامو به او احترام نمی گذارد، اما نمی توانم وارد این موضوع شوم، زیرا هر مربی دیدگاه خود را دارد. او بسیار قدرتمند است، به خصوص برای سبکی که در آن دینامو بازی می کند. صادق بسیار سریع و تهاجمی است و در موقعیت های تک به تک قوی است. بازیکنانی در عمان هستند که پتانسیل فوتبال اروپا را دارند، نه در بهترین مسابقات قهرمانی اروپا، بلکه مطمئناً در لیگ های میانی. ما یک دروازه بان داریم، ابراهیم المهاینی 24 ساله که پتانسیل بالایی دارد. همچنین امجد الحارثی مدافع راست ما که پتانسیل بازی در اروپا را نیز دارد. ما بازیکنانی داریم که خوب هستند، اما هیچکس آنها را تصور نمی کند و وقتی کسی از بازیکنان عمان نام می برد، دیگران بلافاصله فکر می کنند که حالا آنها را از کجا پیدا می کنید؟ راستش سعی می کنم دو بازیکن در لیگ دسته اول کرواسی بگیرم پس باید ببینیم چه اتفاقی می افتد اما آنها قطعا می توانند در لیگ ما بازی کنند.

سرمربی سابق پرسپولیس درباره امکان پذیرایی از هواداران جام جهانی در عمان و توصیه هایی که به آنها دارد نیز گفت: دوحه در حال حاضر شهر گرانی است و همچنین فکر می کنم ظرفیت اقامت در دوحه پر شده است. “توصیه من به هواداران این است که از عمان به دوحه سفر کنند، نه از دبی به دوحه، زیرا دبی در طول جام جهانی شهری گران خواهد بود. عمان کشور فوق العاده ای است، مردم آن فوق العاده، مهربان و مهمان نواز هستند. عمان یک شهر گران قیمت نیست. کشور ارزان (برای اقامت و سفر)، اما قیمت ها بسیار مقرون به صرفه تر از قطر و امارات است. عمان علاوه بر بخش فوتبال، از نظر گردشگری نیز چیزهای زیادی برای دیدن دارد. از طبیعت گرفته تا عتیقه جات و هنر، به همان اندازه امن ترین کشور خاورمیانه و شاید جهان: هیچ جنایتی در عمان وجود ندارد، مردم صلح طلب و بردبار هستند.

ایوانکوویچ همچنین با اشاره به تیم ملی کرواسی و ماجراجویی آن در جام جهانی 2022 قطر گفت: تیم ملی کرواسی با توجه به صحبت هایی که دالیچ در مورد تیمش به من گفت، اکنون در شرایط متفاوتی نسبت به جام جهانی 2018 قرار دارد. حالا همه به تیم ملی، فدراسیون فوتبال کرواسی و سرمربی (دالیچ) احترام می گذارند و همه انتظار دارند تا به مرحله یک چهارم نهایی برسند و کرواسی را به یکی از نامزدهای اصلی تبدیل کنند. این برای همه چیز مثبتی است، اما نباید زیاد بار بازیکنان را سنگین کند، بلکه باید انگیزه مضاعفی برای آنها باشد. ما از تمام احترامی که برای ستاره های بزرگمان، از جمله مودریچ، کواچیچ، پریشیچ، بروزوویچ و حتی جوانتر از جوسکو گواردیولا و دیگرانی که به ترکیب اصلی عجله می کنند، خوشحالیم.

یافتن کلماتی برای توصیف و تمجید از او دشوار است، زیرا باورنکردنی است که لوکا همچنان بازیکن مهمی برای کرواسی در این سن و به خصوص برای رئال مادرید است. برای همه روشن است که هر دو تیم با او یا بدون او یکسان نیستند. رئال مادرید 30 درصد ضعیفتر از مودریچ است و هیچ راه حل خلاقانه ای ندارد زیرا چنین بازیکنانی در جهان بسیار بسیار کم هستند. لوکا در بازی تفاوت ایجاد می کند و در نتیجه طبیعتا تیم ملی ما به او و بازی اش وابسته است و همچنان وابسته است. بازی بدون آن قطعا مشکل بزرگی در آینده خواهد بود. طبیعت کار خود را می کند و سوال اینجاست که بعد از جام جهانی چه اتفاقی خواهد افتاد؟ خوشبختانه فکر می کنم بتوانیم غیبت لوکا را جبران کنیم، چون بازیکنی داریم که ویژگی های بسیار شبیه به او دارد، هرچند او هنوز در آن سطح نیست و لورو یک ماجراجو است. ما لوکا ایوانوگک را هم داریم و اینها همه هافبک های مدرنی هستند که می توانند با بازی خود جای لوکا مودریچ را بگیرند، اما باید به آن عادت کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید