پرسپولیس شانس زیادی برای پس گرفتن جام از استقلال دارد

پرسپولیس شانس زیادی برای پس گرفتن جام از استقلال دارد

پرسپولیس پس از کسب 5 قهرمانی متوالی لیگ برتر و شکستن انواع رکوردها به نوعی جاودانه شد و بعید است هیچ تیمی به این رکورد برسد. شاگردان یحیی گل محمدی فصل گذشته با استقلال در کورس قهرمان جام حذفی شدند و پرسپولیس در فصل قبل شرایط خوبی از نظر امتیازی نداشت.

هدف اصلی پرسپولیس در این فصل اما بازپس گیری جام قهرمانی از رقبای سرسخت است و تا اینجای کار با موفقیت از نیمه راه عبور کرده است. پرسپولیس در هفته پایانی نیمه اول 32 امتیازی شد و با برتری زیاد مقابل نساجی قهرمان نیم فصل شد. اگرچه این رویداد عنوان رسمی محسوب نمی شود و جامی نیز اهدا نمی شود، اما از نظر روحی و روانی به تیم قهرمان کمک می کند.

درباره قهرمانی پرسپولیس حقایق متعددی وجود دارد. شاگردان یحیی گل محمدی در نیم فصل اول در 10 هفته از 15 هفته صدرنشین بودند و بیش از هر تیم دیگری در صدر جدول قرار گرفته اند. پرسپولیسی ها در 7 فصل اخیر لیگ برتر هم بیش از 30 امتیاز کسب کرده اند و قرمزها در این فصل هم آن را تکرار کردند و در پایان هفته پانزدهم موفق به کسب 32 امتیاز شدند.

نکته جالب در مورد تیم های قهرمان نیم فصل این است که در 10 فصل گذشته 6 تیم قهرمان نیم فصل نیز در پایان فصل جام را بالای سر بردند. پرسپولیس در 10 فصل گذشته 5 بار قهرمان نیم فصل شد که 4 بار منجر به قهرمانی پایان فصل شد.

قرمزهای پایتخت به غیر از فصل جاری، در لیگ های سیزدهم، شانزدهم، هفدهم، نوزدهم و بیستم قهرمان نیم فصل شده اند اما تنها در لیگ سیزدهم در پایان فصل موفق به کسب عنوان قهرمانی نشده اند. و در آن سال فولاد خوزستان قهرمان مسابقات لیگ برتر شد. همانطور که سابقه قهرمانی نیم فصل پرسپولیس در سال های گذشته نشان می دهد، سرخ پوشان در این فصل شانس زیادی برای قهرمانی خواهند داشت.

روی کاغذ و با یک نگاه کلی می توان دریافت که پرسپولیس تقریباً ترکیب کاملی دارد و با اضافه شدن یک مهاجم به جای لوکادیا، این تیم مدعی اصلی قهرمانی محسوب می شود. پرسپولیس اگر در این فصل قهرمان شود به رکورد 6 قهرمانی در 7 فصل اخیر می رسد که بی نظیر و فوق العاده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید