پیشکسوت پرسپولیس: استقلال 90 درصد شانس قهرمانی لیگ را دارد

پیشکسوت پرسپولیس: استقلال 90 درصد شانس قهرمانی لیگ را دارد

پرسپولیس در دیداری سخت و نفس گیر مقابل ذوب آهن در اصفهان یک امتیاز از دست داد تا فاصله او با استقلال دوباره به عدد 6 برسد.

عملکرد شاگردان یحیی گل محمدی در اصفهان وحید کلیچ را ناامید کرد. دروازه بان سابق پرسپولیس به اندازه بازی شاگردان فرهاد مجیدی ناامید است و …

آقای کلیچ بازی پرسپولیس و ذوب آهن را دیده اید؟

من بازی استقلال را دیدم که فرهاد مجیدی و شاگردانش عالی بودند!

یعنی شما هم بازی استقلال را تماشا می کنید؟

بله، به هر حال ما پرسپولیسی ها در این فصل به جایی رسیده ایم که برخلاف سال های اخیر باید به مسابقات رقبا نگاه کنیم و ببینیم که امتیاز از دست می دهند یا خیر. بازیکنان استقلال تا آخرین لحظه برای پیروزی می جنگیدند و تعویض های فرهاد مجیدی بهتر از یکدیگر بود. فقط می خواهم ضربه آکروباتیک امیرحسین حسین زاده مورد توجه قرار گیرد!

چگونه

این مرد جوان یک پدیده واقعی است و من خوشحالم که این پسر مستقل را در حال بازی می بینم. او به عنوان بازیکن تعویضی آمد و با آرمان رمضانی نتیجه مسابقه را تغییر داد! اون موقع شیفتمون… واقعاً نفهمیدم چرا رامین رضایان رو عوض کردیم؟

رفتار رامین رضاییان هم ناخوشایند بود. قبول نکن؟

رامین رضایان را خیلی خوب می شناسم. رامین زمانی برای این تیم بازی می کرد که من مربی دروازه بان های راه آهن بودم. او پسری بسیار مغرض است و این رفتار به دلیل تعصب بیش از حد او نسبت به تیمش است. رامین رضاییان باید تا پایان بازی در زمین باشد چرا که بازیکن خطرناکی است.

اما سید جلال حسینی رفتار دیگری داشت. وی به هیچ اعتراضی اعتراضی نکرد، در حالی که کریم باقری مجبور به واکنش شد و …

آیا بیل مکانیکی کریم چیز دیگری می داند؟ سالی دو بار داد می زند یا دو بازیکن را هل می دهد و 3 یا 4 میلیارد تن می گیرد!

بیل مکانیکی ولی کریم …

نه! من در مورد آلکا صحبت نمی کنم. نقش کریم باقری در تیم پرسپولیس چیست؟ باید واقعیت ها را گفت تا مردم بدانند چرا پرسپولیس در چنین وضعیتی قرار دارد. سوال من از آقای گل محمدی این است که این تیم دسته گلی بود که برانکو به شما داد؟ در نیمه اول بازی باید 3 گل از ذوب آهن می زدیم. تیم روحیه نداشت و بد شروع کردیم. تیمی که می خواهد برای برد وارد زمین شود باید روح داشته باشد. تعویض سیدجلال حسینی هم اشتباه بود. اگر سیدجلال این گل را بزند یحیی به جای او ادامه می دهد؟ سید جلال نه خسته بود و نه گرفتار. اتفاقا او خیلی با انگیزه بازی کرد اما تعویض شد.

با این تفاسیر فکر می کنید پرسپولیس چند درصد شانس قهرمانی دارد؟

استقلال 90 درصد شانس قهرمانی دارد.

یعنی پرسپولیس فقط 10 درصد شانس قهرمانی داره؟

بله متاسفانه همینطور است. 4 بازی مانده و 6 امتیاز فاصله داریم. تشویق هواداران استقلال را دیدم و حالا مطمئن باشید استقلال در مسابقات بعدی با این تماشاگران آزاده امتیازی از دست نخواهد داد. هرچند با فولاد خوزستان یا آلومینیوم اراک و مس رفسنجان بازی می کند.

آیا معتقدی استقلال می تواند این سه حریف را شکست دهد؟

اگر استقلال، بازیکنی که در نیمه دوم با پدیده شمد بازی کرد، اگر در 4 بازی بعدی هم بازی کند، شاید بازی کند! البته مشکل اینجاست که حتی اگر برای استقلال بجنگیم باز هم خط بین ضربات داریم! هفته گذشته با 10 نفر پیکان را خوشحال کردیم و این هفته … پرسپولیس در سال های اخیر شیر داخلی نبوده بلکه شیر بیرون از خانه بوده است. من دوست ندارم با فولاد بازی کنم. ما نباید فریب بخوریم و این برابری را به قاضی یا مشکلات دیگر بسپاریم. خوب نبودیم اما تیم مهدی تار با انگیزه زیادی بازی کرد.

شاید بخشی از آن انگیزه به فضایی برگردد که در هفته گذشته برای مهدی تارتار ایجاد شد؟

شاید پرسپولیس دوباره شانس برد داشت. اگر پرسپولیس نیمی از انگیزه بازی با پیکان در اصفهان را داشت، شک نکنید با 2 گل پیروز می شد اما …

آیا واقعا شیرزد تمیروف گل زد؟

آیا اسپند میکشید که چشم را جلب نمیکند؟ این همه پول لازم است و تنها پس از چند هفته برخورد به در و دیوار و پرتاب توپ به بیرون از استادیوم، بالاخره به گل رسید!

آخرین نکته؟

از وحید امیری هم خیلی ناراحت بودم. امیدوارم ستاره بی ادعای پرسپولیس برگردد اما با چیزی که دیدم به این زودی ها نمی تواند بازی کند.

دیدگاهتان را بنویسید