متاسفم که هواداران پرسپولیس در ورزشگاه نداریم/ شانس اصلی قهرمانی در لیگ برتر هستیم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اسمار لوس ویرا در گفت و گو با سایت باشگاه پرسپولیس از ارزیابی خود از فوتبال ایران، کار در پرسپولیس و شانس سرخ ها برای قهرمانی در این فصل لیگ برتر می گوید.

ابتدا اجازه دهید درباره فوتبال ایران و نگاه کلی شما به لیگ ایران صحبت کنیم. چه جنبه هایی از فوتبال ایران برای شما جالب بوده است؟

اولین چیزی که در مورد فوتبال ایران به ذهنم می رسد این است که بازی در این لیگ واقعا سخت است. بازیکنان حس رقابت و روحیه جنگندگی بالایی دارند. اکثر بازی ها سخت هستند و شما فضای کمی برای اجرای تاکتیکی برنامه های خود دارید. نکته دیگری که در مورد لیگ برتر ایران به ذهنم می رسد این است که در این لیگ زدن گل اول بسیار مهم است و از نظر تاکتیکی نیز متوجه شدم که تیم ها در بیشتر بازی های خود می خواهند از توپ های بلند استفاده کنند. سانترها و ضدحملات زیاد

نزدیک به شش ماه از حضورت در ایران و پرسپولیس می گذرد. ارزیابی شما از وضعیت تیم در این مدت چیست؟

من خیلی خوشحالم که اینجا هستم. در آن مدت دیده ام که هواداران از تیم خود حمایت می کنند و در واقع پرسپولیس را دوست دارند. متأسفانه چند بازی است که در کنار ما در ورزشگاه ها حضور ندارند. امسال تیم خوبی در زمین داریم و در هر چهار خط بازیکنان قدرتمندی داریم. می دانم که همه اعضای تیم برای خود اهدافی دارند، اما اهداف تیم برای همه ما مهمتر است. ما تاکنون روند خوبی را پشت سر گذاشته‌ایم و برای رسیدن به اهدافی که تعیین کرده‌ایم باید به پیشرفت ادامه دهیم.

نیمه های فصل را پشت سر گذاشته ایم و پرسپولیس در صدر جدول است. آیا کادر فنی از عملکرد تیم و نتایج کسب شده رضایت کامل دارد؟

البته ما از نتایج راضی هستیم. در پایان نیم فصل با چند امتیاز در صدر جدول هستیم. اما همچنان می توانیم بهتر و بهتر شویم زیرا در برخی بازی ها تردید داشتیم و کنترل بازی را از دست دادیم. ما هر روز در تمرین روی آن کار می کنیم تا این مشکل را اصلاح کنیم. بازیکنان تلاش و فداکاری زیادی برای بهبود شکل بازی، تاکتیک ها و مهارت های ما نشان داده اند.

با رفتن لوکادیا اتفاق مهمی در خط حمله این تیم افتاد. این موضوع چقدر روی تاکتیک تیم تاثیر گذاشت و کادر فنی چه برنامه ای برای کاهش تاثیر این اتفاق داشت؟

اینکه لوکادیا تیم ما را ترک کرد مشکل بزرگی بود. او بهترین گلزن تیم بود اما فکر می کنم بازیکنان خیلی خوبی داریم و با همت همه می توانیم این مشکل را حل کنیم. در این مدت، پس از جدایی لوکادیا، باید راه‌حل‌های جدیدی برای نحوه بازی تیم پیدا می‌کردیم و گفتن اینکه بازیکنان چقدر متمرکز و سخت‌کوش بودند و در برنامه‌های تاکتیکی جدید به ما کمک کردند، بسیار مهم است. اکنون تیم ما را با ظرفیت بیشتر و دامنه حرکتی متنوع تر می بینم.

کار با یحیی گل محمدی و دیگر مربیان ایرانی چگونه است؟

باعث افتخار است که دانش خود را در اینجا با همکارانم به اشتراک بگذارم. در کادر فنی به نظر همه احترام می گذاریم. یحیی سرمربی فوق العاده ای است. او باشگاه، اعضای کادر فنی و بازیکنان را کاملا می شناسد. یحیی می داند چگونه از همه بهترین ها را بگیرد، چه بازیکنان و چه کادر مربی. جو بسیار خوبی در تیم ایجاد کرده است و هر روز درباره ایده های خود از نحوه بازی تیم گرفته تا استراتژی تمرینات و مسابقات صحبت می کنیم.

با توجه به برتری پرسپولیس در پایان نیم فصل و شرایط سایر تیم ها، فکر می کنید پرسپولیس در این فصل چند شانس برای قهرمانی دارد؟

فکر می کنم تیمی که در نیم فصل اول در صدر جدول قرار گرفت قطعا شانس بیشتری برای قهرمانی در لیگ دارد و البته این نظر شخصی من نیست بلکه موضوعی است که تاریخ و آمار آن را تایید می کند. به نظر من اگر مثل بازی های قبل متمرکز و سخت کوش به نظر برسیم می توانیم در پایان فصل لیگ و جام حذفی را ببریم.

آیا کادر فنی برای خرید بازیکنان جدید در فصل نقل و انتقالات برنامه ای دارد؟

باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس باید همیشه آماده خرید بازیکنان جدید باشد. کادر فنی در این زمینه با باشگاه هماهنگی کامل دارد. ما نمی توانیم فراموش کنیم که ما فقط 50 درصد بازی ها را انجام داده ایم و تا پایان فصل به ترکیبی کامل از بازیکنان آماده در هر پست نیاز داریم.

دیدگاهتان را بنویسید