تعویض کابل ها و تابلوهای برق ورزشگاه آزادی بعد از نیم قرن به پایان می رسد/ در حال بازسازی سکوها و زیرساخت های مختلف در ورزشگاه یادگار هستیم.


ساعت: 11:21
تاریخ انتشار: 25.04.1401
کد خبر: 1883470

این ورزشگاه در دهه 1950 طبق مقررات و دستورالعمل های همان زمان ساخته شد.

معاون فنی و مهندسی شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی توضیح داد که آخرین وضعیت تجهیزات دو ورزشگاه قبل از شروع لیگ برتر چگونه بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید ابوالفتحی درباره آخرین وضعیت ورزشگاه آزادی حدود یک ماه مانده به شروع رقابت های لیگ برتر گفت: از مهرماه سال گذشته که در شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی مستقر شدیم به فکر بازسازی بودیم. و با دستور وزیر ورزش و جوانان این ورزشگاه به روز رسانی شد. ما موضوعات مختلف استادیوم را بررسی کردیم و تحقیقات کافی انجام دادیم. بر این اساس، فعالیت های لازم برای به روز رسانی این سرمایه ملی را در اولویت قرار داده ایم.

وی افزود: ابتدا برای برق ورزشگاه آزادی که تمام کابل ها و تابلوهای برق متعلق به نیم قرن اخیر و زمان ساخت ورزشگاه است، مزایده برگزار کردیم. هفته گذشته پاکت های این پیشنهادات باز شد و در حال عقد قرارداد با پیمانکار هستیم. انشاالله در تعطیلات لیگ برتر بعد از حدود نیم قرن کار تعویض کابل های ورزشگاه 100 هزار و تابلوهای برق به اتمام برسد تا بازیکنان ما بتوانند در مسابقات بین المللی و داخلی از آن استفاده کنند.

معاون توسعه و تجهیز اماکن ورزشی شرکت فنی و مهندسی گفت: بحث دیگر ما درباره ورزشگاه آزادی، بازسازی سکوهای ورزشگاه است. آنها مشکلات زیرساختی دارند که گاهی در رسانه ها به طور گسترده مطرح شده است. ما مطالعات متعددی انجام دادیم و حتی برای افزایش عمر مفید سازه ورزشگاه با مشاور پایداری قرارداد بستیم.

ابوالفتحی افزود: این ورزشگاه در دهه 50 با آیین نامه و دستورالعمل همان زمان ساخته شد اما این مسائل اکنون تغییر کرده و مشکلات متفاوتی دارد. این هفته مناقصه 5 محوطه دیگر از استادیوم آزادی را برگزار می کنیم تا در مورد بازسازی و شیک سازی سازه اصلی ورزشگاه صحبت کنیم. ما این پرونده را ادامه خواهیم داد تا ببینیم در آینده چه اتفاقی می افتد.

وی در مورد اینکه آیا تا 30 مردادماه که بیست و یکمین دوره لیگ برتر آغاز می شود تغییرات اساسی در زیرساخت ورزشگاه آزادی ایجاد می شود، پاسخ داد: از همین روزها کار را شروع می کنیم اما بازسازی و تعویض زمان بر است. مسابقات همزمان برگزار می شود اما موضوع تعویض کابل ها و بازسازی سایت ها را نیز در طول مسابقات رصد خواهیم کرد. البته با توجه به اینکه مسابقات برای مدتی برگزار می شود و به دلیل نزدیک شدن به جام جهانی تعطیل می شود، سعی می کنیم در تعطیلی لیگ برتر این دو کار را در کمترین زمان ممکن انجام دهیم.

معاون فنی و مهندسی شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی درباره آخرین وضعیت بازسازی ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز و تاکید سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال مبنی بر ایجاد تغییرات در ورزشگاه گفت: این مجموعه شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی ساخته و در اختیار اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی قرار گرفت. پس از سفر رئیس جمهور به شهر تبریز، تامین اعتبار این ورزشگاه در نظر گرفته شد. همکارانم از اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در حال بازسازی سکوها و زیرساخت های مختلف در ورزشگاه یادگار امام (ره) هستند.

ابوالفتحی افزود: همچنین در حال بررسی موضوع تعویض پیست تارتان در ورزشگاه هستیم. ما در حال آماده شدن برای یک مزایده هستیم، ارزیابی انجام می دهیم و سعی می کنیم این مسیر را برگردانیم و در اختیار مردم خوب تبریز قرار دهیم. فعالیت های عمرانی توسط اداره کل ورزش و جوانان در این ورزشگاه انجام می شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت سایر ورزشگاه های زیر نظر شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، پاسخ داد: شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی یک شرکت مادر تخصصی در زمینه ساخت اماکن بزرگ ورزشی است که در اختیار وزارتخانه است. ورزش و جوانان . استادیوم ها، سالن ها و استخرهای مختلف قهرمانی در سال های اخیر توسط این شرکت افتتاح شده و در حال حاضر 633 پروژه تکمیل شده در کشور داریم. عملیات بسیاری از این پروژه ها چندین سال متوقف شد اما در این مدت با کمک تیم فنی خود توانستیم این استادیوم ها را به چرخه ورزش کشور بازگردانیم. از جمله ورزشگاه 5000 نفری چالوس که از جمله مصوبات سفر مقام معظم رهبری بود. بهمن ماه سال گذشته فاز اول این ورزشگاه را به اتمام رساندیم و در دسترس مازندرانی ها قرار دادیم.

قائم مقام شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی گفت: فاز بعدی این ورزشگاه هم اکنون به اتمام رسیده و در تلاش هستیم تا پایان هفته دولت واگذار شود. نزدیک به 17 سال از ساخت ورزشگاه شهید چمران آمل می گذرد. در این چند ماه موفق شدیم فاز اول ورزشگاه را تکمیل و به بهره برداری برسانیم. هفته گذشته در ورزشگاه پارس شیراز بودم. این ورزشگاه در گذشته به طور ناقص افتتاح شد، همانطور که سالن 6000 نفری شیراز به طور ناقص افتتاح شد، اما خود را ملزم به تکمیل آنها می دانیم. زمین چمن ورزشگاه پارس توسط اداره کل ورزش و جوانان فارس مدیریت می شود. همچنین بحث سیستم صوتی، درب ها و بازسازی پیست تارتان ورزشگاه در دستور کار قرار دارد. مزایده برگزار شده است.

ابوالفتحی در گفتگو با برنامه ورزشی رادیو تهران گفت: در شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی بنا به دستور سجادی وزیر ورزش و جوانان و عاصم یوسفی مدیرعامل این شرکت ، پروژه های نیمه تمام را تعیین تکلیف می کنیم که احتمالا بیشتر آنها مربوط به دهه 80 است اما متاسفانه بهره برداری نشده است. با توجه به اولویت بندی بر اساس پیشرفت فیزیکی این پروژه ها، تمام تلاش من و همکارانم در معاونت فنی و مهندسی شرکت توسعه این است که با برنامه ریزی دقیق هر چه سریعتر این اماکن ورزشی را به چرخه ورزش کشور اضافه کنیم. همچنین در اماکن ورزشی ساخته شده در گذشته کارهای زیربنایی انجام می دهیم و آنها را به روز می کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید