تعویض کابل ورزشگاه آزادی بعد از نیم قرن/به زودی تقویت سکوها آغاز می شود


ساعت: 12:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۹
کد خبر: 1898503

سعید ابوالفتحی معاون فنی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی گفت: در آینده نزدیک کابل ها و تابلوهای ورزشگاه آزادی پس از نیم قرن به طور کامل تعویض می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید ابوالفتی معاون فنی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی اظهار داشت: یکی از اتفاقات خوبی که در این مدت رخ داد تعویض کابل ها و تیرهای برق این مجموعه بود. سیستم برق مجموعه ورزشی آزادی مربوط به سال های ابتدایی ساخت این مجموعه یعنی حدود 50 سال پیش بود و همین امر مشکلات زیادی را به همراه داشت و به لطف خدا توانستیم با برگزاری مناقصه ای پیمانکار این پروژه را انتخاب کنیم. تعویض کابل ها و تیر برق مجتمع آزادی که در حال حاضر فعال است. در آینده نزدیک کابل ها و تابلوهای ورزشگاه آزادی پس از نیم قرن به طور کامل تعویض می شود.

معاون فنی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی تصریح کرد: موضوع بعدی بحث مقاوم سازی و ایمن سازی مجموعه 100 هزار آزادی بود. مطالعاتی در این زمینه انجام شده و کارهای تحقیقاتی زیادی انجام داده ایم. ما از مشاوران پروژه استفاده کردیم و بر اساس تحقیقاتی که انجام دادیم، 15 محوطه جایگاه تماشاگران ورزشگاه آزادی را برای بهسازی، تقویت و طراحی در مرحله مناقصه قرار دادیم. فراخوان مناقصه تعیین پیمانکار صادر شده و آگهی آن در سایت و روزنامه های کثیرالانتشار موجود است و انشاالله با انتخاب پیمانکار سعی خواهیم کرد در اسرع وقت این پروژه را به اتمام برسانیم.

وی در خصوص مناقصه گزارش داد: مهلت دریافت اسناد ارزیابی از 9 شهریور لغایت 18 اسفند ماه است. آخرین مهلت استرداد مدارک تا ساعت 23 و باز شدن پاکت ها ساعت 25 در مجموعه ورزشی «انقلاب» می باشد.

ابوالفتحی در خصوص مشکلات مربوط به سکوهای ورزشگاه آزادی و علت تاخیر در روند بازسازی گفت: پس از آخرین دیدار فصل گذشته لیگ برتر فوتبال، مشکلات مربوط به عدم استحکام سازه ورزشگاه به وجود آمد. ورزشگاه آزادی مطرح شد و فیلم هایی در فضای مجازی منتشر شد. بنا به دستور و تاکید دکتر سجادی بلافاصله تیم مهندسی در محل حاضر شد و ابعاد مختلف مشکل بررسی شد. ابتدا راهکارهای مختلفی را از مشاور مادری که در پروژه حضور دارد دریافت و بررسی کردیم و از نظرات فنی و مهندسی سایر مشاوران نیز در این زمینه استفاده شد. نظریه ای که به اتفاق آرا معتقد بودند این بود که سازه ورزشگاه آزادی مشکلی ندارد و فقط بار روی سازه اصلی مشکل دارد، اما با توجه به اهمیت مشکل و اینکه حفظ امنیت مردم عزیز خط قرمز ماست، در ضمن به مشاور مادر، مشاور بادوام ما نامام را که دانش و تجربه خاصی در مقاوم سازی دارد را برای پروژه استخدام کردیم. اگر قرار بود با گزارش فنی و عیب یابی مشاور اصلی پروژه پیش می رفتیم، روند مناقصه خیلی زودتر انجام می شد، اما هدف افزایش عمر سازه بود و برای این منظور از یک مشاور مجرب بازسازی استخدام کردیم. شاید الان مشکلی برای ساخت ورزشگاه نباشد اما برای افزایش عمر آن باید بازسازی کامل شود.

وی در ادامه افزود: طبیعی است که بحث مطالعات زمان زیادی می برد. زمان بیشتری لازم بود تا بتوانیم کارهای اساسی را روی نسخه ها و قوانین و مقررات جاری انجام دهیم. استادیوم آزادی 50 سال پیش بر اساس دستورالعمل و آیین نامه ساخته شد، اما الان همه این دستورالعمل ها فرق کرده است. از مشاور ساخت و ساز خواستیم تا در اسرع وقت بررسی های لازم را انجام دهد و زمان مناقصه کمی تمدید شد چون مشاور ساخت را به پروژه اضافه کردیم و پیشنهاداتش را جداگانه دریافت کردیم و ارزیابی کلی کردیم تا اینجا هم رسیدیم.

دیدگاهتان را بنویسید