The Veteran of Sound یک پخش رادیویی عالی / محافظت شده برای نیم قرن بود

ساعت: 15:46
تاریخ انتشار: 1400/08/20
کد خبر: 1783490

گلمعلی امیرنوری با بیش از نیم قرن فعالیت در رادیو از سوی مدیرکل روابط عمومی صدا و سیما مورد تجلیل قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شب گذشته چهارشنبه 19 آبان حسین قرایی مدیرکل روابط عمومی صدا و سیما به همراه یدالله گودرزی شاعر و مترجم از غلامعلی امیر نوری از گویندگان برجسته و پیشکسوت رادیو عیادت کردند.

قرایی در ابتدای این نشست به 6 دهه فعالیت امیر نوری در رادیو و اینکه در این زمینه مانند تاریخ شفاهی رادیو است اشاره کرد. مدیر روابط عمومی صداوسیما خطاب به امیر نوری گفت که به نمایندگی از پیمان جبلی مدیرعامل صداوسیما برای قدردانی از این هنرمند پیشکسوت و گوینده رادیو به منزل وی آمده است.

امیر نوری با اشاره به ورود خود به رادیو گفت: از سال 42 وارد رادیو ایران شدم، قبل از آن حدود یک سال و نیم در رادیو نیروی هوایی کار می کردم، زیرا زمانی پدرم به زاهدان منتقل شد و ما آنجا بودیم. در حالی که برای. من در حال انجام وظیفه بودم که رادیو زاهدان را باز کردند و به من زنگ زدند که به همکار نیاز دارند، من هم علاقه مند شدم و وارد رادیو شدم.

وی با اشاره به علاقه پدرش گفت: پدرم از کودکی زیر کرسی شعر و ادبیات را با صدای بلند می گفت و زمانی که به مدرسه می رفتم از زمانی که دبیر ادبیات دبیرستان بودم دوست داشتم با صدای بلند شعر بگویم. «ما او را وادار کردیم که ابیات زنگ ادبی را بخوانم.

این سخنگوی پیشکسوت درباره نحوه ورود خود به رادیو نیز خاطرنشان کرد: اردیبهشت سال 42 وارد رادیو ایران شدم و مورد آزمایش قرار گرفتم. معلمان آن زمان که صدای من را شنیدند با تعجب پرسیدند این صدای شماست و تشویقم کردند و از همان روز اول شروع به کار کردم.

امیر نوری برای یکی دو سالی که در رادیو کمتر دیده می شود ادامه داد: تاج ما را نگران می کند و در نهایت باید مراقب باشیم و به همین دلیل برنامه های من کمرنگ شده است.

بخشی از این نشست به گفتگوهای ادبی امیر نوری که تسلط خاصی در ادبیات دارد اختصاص داشت و حسین گرایی با تجربه علمی در این زمینه او را در این شعرخوانی ها و گفتگوها همراهی می کرد. از شعر و واژه های ادبی و حتی لزوم حفظ ادبیات فارسی در رسانه هایی مانند رادیو نیز صحبت شد.

مدیرکل روابط عمومی صداوسیما خطاب به امیر نوری گفت: یکی از نمادهای صداوسیما آقای نوری است و افتخار این سازمان برای شماست. با ذهن پویا و مهارت شما، محققان باید از شما در نوشتن تاریخ شفاهی رادیو استفاده کنند.

وی همچنین به تداوم این حمایت ها اشاره کرد و گفت: این حمایت ها نیاز به بیشتر شدن دارد و صداوسیما وظیفه خود می داند که از سازندگان و گنجینه های ادبی صدا و سیما و رسانه ملی تکریم و قدردانی کند.

در پایان این نشست حسین گرایی از امیر نوری تقدیر کرد و امیر نوری کتاب و آلبوم هایی با آثار خود را به روابط عمومی صدا و سیما تقدیم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید