پدیده سرقت کابل برای شهروندان قزوینی به فاجعه تبدیل شد/ بیش از 100 سارق کابل در استان قزوین دستگیر شدند.

اخیرا افزایش این سرقت ها و مشکلات ناشی از آن اعتراض مردمی را به همراه داشته است، گزارش های پلیس و شرکت توزیع برق استان قزوین نیز افزایش سرقت کابل های برق را تایید می کند.

یکی از شهروندان خیابان اسدآبادی قزوین از قطعی چند ساعته برق و آسیب به وسایل برقی خبر داد که این مشکلات ناشی از سرقت کابل های برق در شب بوده است همچنین ماه گذشته ساکنان یکی از کوچه های خیابان عبیدزکان اوت بودند. گزارش داد که کابل های آنها در روز روشن دزدیده شده است و می گوید که این امر باعث وارد آمدن خسارت زیادی به تاسیسات برقی آنها شده است.

موضوع از آنجا حائز اهمیت می شود که آمار سرقت کابل در قزوین در سه ماهه اول سال 1401 بیش از 1830 مورد معادل 26209 کیلومتر کابل معادل 54 میلیارد ریال است.

اگرچه بیشتر سرقت ها معمولاً در مناطق کم جمعیت و دورافتاده اتفاق می افتد که برای سارقان خطر کمتری دارند، اما مراکز اصلی و مناطق پرتردد مدتی است که از دست سارقان در امان نیستند.

یکی از راه های مناسب برای جلوگیری از افزایش سرقت ها گزارش مردمی است و بهتر است مردم با مشاهده چنین مواردی به پلیس یا برق استان اطلاع دهند.

6fda6427 9f5e 431f 813e 62368e0af7d8 خبر خاکستری




تعویض ماهیانه 20 تا 30 کیلومتر کابل مسی با کابل های خود نگهدار

مسعود کاجوند درباره این مشکل گفت: سرقت کابل ها و تاسیسات شبکه توزیع برق در چند سال اخیر به چالش بزرگی برای شرکت برق تبدیل شده و خسارات زیادی به اداره برق و مردم وارد کرده است.

وی افزود: متاسفانه سرقت تاسیسات برق اعم از کابل و … خسارات زیادی به شرکت توزیع برق استان وارد می کند و قطع برق مشترکین نیز خسارت زیادی به مردم وارد می کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین ادامه داد: در سال 1398 با 276 فقره سرقت معادل 2 میلیارد و 800 میلیون تومان مواجه بودیم که این رقم در سال 1400 به 13 میلیارد و 400 میلیون تومان افزایش یافت که نشان از رشد نامتقارن صعودی دارد.

کاژوند با بیان اینکه خوشبختانه هماهنگی خوبی بین نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و اداره برق استان وجود دارد، افزود: همکاری پلیس و اداره برق منجر به این شده است که با وجود افزایش این نوع سرقت ها ، اوضاع تقریباً تحت کنترل است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: در حال حاضر تعداد دستگیری ها و رسیدگی به این پرونده ها افزایش یافته و شرکت برق با در اختیار داشتن 9 خودروی خدمه ثابت برای کنترل و نظارت در این زمینه با پلیس همکاری می کند.

وی تصریح کرد: اکنون با تعویض کابل های خود نگهدار با کابل های مسی سعی می کنیم از این سرقت ها در شرکت توزیع برق جلوگیری کنیم.

کاجه وند افزود: ماهانه 20 تا 30 کیلومتر کابل برق در استان قزوین را با کابل های خودنگهدار تعویض می کنیم و در سال 1401 این مشکل یکی از برنامه های ما برای مانورهای جهادی است که امیدواریم در مناطق به نقطه مطلوبی برسد. ” “

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین با اشاره به اینکه سرقت کابل های برق به ما خسارت مادی وارد کرده است، گفت: قیمت هر کیلومتر کابل برق 100 میلیون تومان می شود، همچنین این چالش با فشار کاری و روحی، به کارکنان شرکت توزیع برق؛ در اجرای طرح های توسعه ای اختلال ایجاد می کند.

وی با اشاره به تعامل دستگاه قضایی با هیأت برق استان تصریح کرد: در کمپ های ماده 16 پس از دستگیری سارقان مخفی تلاش برای احیای آنها برای جلوگیری از سرقت مجدد آنها نیز در کمپ ماده 15 که سارقان مخفی هستند، انجام می شود. متعلق به بخش خصوصی است با جدیت پیگیر هستیم

خواجه وند شناسایی گلوگاه های فروش کابل های برق و مخابرات را ضروری دانست و تاکید کرد: گلوگاه های فروش سیم و کابل های تلفن و برق و فروشندگان باید شناسایی و مسدود شود تا منشا فروش سارقان از بین برود و به سمت آنها برود. انگیزه سرقت کابل کاهش یافت دستگاه قضایی استان نظارت خوبی دارد.

مدیرکل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین ادامه داد: آمار سرقت کابل در قزوین در سه ماهه اول سال 1401 بیش از یک هزار و 830 فقره معادل 26 هزار و 209 کیلومتر کابل به ارزش 54 میلیارد ریال است که نشان از افزایش دارد. در افزایش سرقت های مشابه

وی در پایان با اشاره به نقش هشدارهای مردمی در جلوگیری از سرقت کابل گفت: شهروندان در صورت مشاهده موارد مشکوک با شماره تلفن 121 (اورژانس برق) یا 110 (اورژانس پلیس) تماس بگیرند و همچنین از وسایل حفاظتی برای وسایل برقی و کنترل فاز در منازل مسکونی استفاده کنند. ساختمان ها، به ما کمک کنید از آسیب های ناشی از این سرقت ها جلوگیری کنیم.

07195dda 88c3 447a a032 d704e9175d0e خبر خاکستری




باند سرقت کابل برق در قزوین دستگیر شدند

بیژن هدایی فرمانده انتظامی شهرستان قزوین نیز اظهار داشت: در پی وقوع سرقت های متعدد سیم و کابل در سطح شهر قزوین و سایر شهرستان های استان؛ در پی وقوع سرقت های متعدد سیم و کابل در سطح شهر قزوین و سایر شهرستان های استان، شاهد وقوع این سرقت ها هستیم. موضوع کشف و بازداشت سارقان در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.

وی بیان کرد: در این رابطه کارآگاهان پلیس آگاهی قزوین با انجام تحقیقات و عملیات لازم توانستند چند سارق سابقه دار را شناسایی و در عملیاتی دستگیر و متهمان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند. اقدامات.

فرمانده انتظامی قزوین گفت: در روزهای اخیر یک باند سرقت کابل نیز از کلانتری 13 باهنر دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

هدی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جدید تاکنون 77 درصد سرقت ها کشف شده و دستگیری 129 سارق در این زمینه نشان از رشد روزافزون این گونه سرقت ها و عزم پلیس برای دستگیری آنها دارد.

وی با بیان اینکه نوسانات برق ناشی از این سرقت ها موجب خسارت به شهروندان می شود افزود: تعویض کابل های مسی با کابل های خودنگهدار و تیم های گشت مشترک شرکت برق و نیروی انتظامی از اقدامات مناسب توزیع برق استان است. شرکت به منظور جلوگیری از سرقت کابل.برق ساخته است.

هدی در پایان به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده موارد مشکوک سریعا با مرکز فوریت های پلیسی به شماره ۱۱۰ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید