بوی مافیای جدید به مشام می رسد/ اکران فیلم های خارجی باعث از دست رفتن سکوها و سینمای ایران می شود.


ساعت: 10:52
تاریخ ارسال: 1301/06/13
کد خبر: 1894737

سیدضیاء هاشمی رئیس اتحادیه تهیه کنندگان کشور درباره اکران فیلم های خارجی برای اجاره در سینماهای کشور گفت: نتیجه این کار بیهوده تشکیل مافیا و از بین رفتن تریبون ها و سینمای ایران است.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فیلم هندیقیام، غرش، آتش» از اواخر هفته گذشته راهی سینماها شده است; این فیلم امسال به طور همزمان در سینماهای هند و جهان اکران شد و توسط «خانه فیلم» در سینماهای ایران نیز اکران شد تا در این گیشه راکد با جذب تماشاگران به اقتصاد بیمار سینمای ایران کمک کند. به همین بهانه پیش از این با سیدضیاء هاشمی، رئیس اتحادیه تهیه‌کنندگان کشور درباره اکران فیلم‌های خارجی گفت‌وگو کرده بودیم و او معتقد بود که با اکران سالم فیلم‌های خارجی موافق است. چون الان بعضی ها استفاده می کنند اجاره آنها این غربالگری ها را اجرا می کنند. حالا هاشمی با طرح همین ماجرا در مورد رانت، با آمار و دلیل این فرضیه را تایید می کند.


سید ضیاء هاشمیتهیه کننده سینما در گفتگو با خبرنگار دانا درباره عدم استقبال مردم از اکران این فیلم و اجاره وی در پشت صحنه این حادثه گفت: همانطور که قبلا هم اشاره کردم مخاطبان نسبت به آثار خارجی واکنش خاصی نشان نمی دهند و گواه این حرف پیش فروش بلیت سینما در روز سه شنبه هفته گذشته بود که کمتر از انگشتان دست بود. در هر سالنی بلیت رزرو شده بود، اما ناگهان می بینیم که در 4 سینمای معروف (ایران مال، گالری، هدیش و لوتوس) بلیت های فیلم خارجی «برخیز، غرش، آتش» برای پنجشنبه به طور کامل رزرو شده است که واقعاً همینطور است. غیر منطقی و عجیب است، اما خبری از خرید بلیط جمعه نیست. این نوع حادثه کاملاً قابل پیش بینی بود و فکر می کنم داستان همان چیزی است که قبلاً گفتم.

هاشمی افزود: متأسفانه با این نوع پرشدن غیرطبیعی سالن ها کاملاً مشخص است که اکران فیلم های خارجی بنا به دلایل گفته شده و بوی تعفن با استقبال مخاطبان مواجه نخواهد شد. مافیاجدید به شما می رسد.

رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان کشور در ادامه با ساده اندیشی این مافیا در این اقدام گفت: امیدوارم این اقوام حداقل به گونه ای بلیت را خریداری کنند که به جای 260 بلیت خریداری شده در یک سالن، حداقل 60 بلیت خریداری شود. به طور متوالی در روزهای هفته خریداری شد.

وی افزود: متأسفانه برخی از افرادی که از این اجاره استفاده کردند، صرف نظر از نوع خرید بلیت، قصد دارند یک شبه از این گسترش بهره ببرند. بودجه تخصیصی تمام شده است و باید با این واقعیت روبرو شوند که مخاطب خوشحال نخواهد شد و حقیقت آشکار خواهد شد.

این تهیه کننده سینما در پایان گفت: این مافیای جدید که قصد واردات این فیلم ها را دارد، نه تنها بازار پلتفرم هایی که معمولا این فیلم ها را دوبله می کنند، تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه خودشان این فیلم ها را با کمترین قیمت عرضه می کنند. خودشان وارد می کنند و بعد روی سکوها می فروشند و نتیجه این کار بیهوده تشکیل مافیا و از بین رفتن سکوها و سینمای ایران است. البته باید روند این فعالیت را در روزهای آینده بررسی کنیم تا به تحلیل دقیق تری برسیم.


بیشتر بخوانید؛

دیدگاهتان را بنویسید