کار آسانی نیست اما ما اولین شانس قهرمانی کشتی آزاد قهرمانی جهان را داریم


ساعت: 08:13
تاریخ انتشار: 1401/06/16
کد خبر: 1895710

نایب قهرمان آزاد المپیک و جهان گفت: نمی توان چیزی را پیش بینی کرد اما با توجه به شرایط فعلی شانس اول درخشش و کسب عنوان قهرمانی جهان را داریم.

علیرضا رضایی نایب قهرمان کشتی آزاد المپیک 2004 آتن در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا در خصوص رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان گفت: تیم ملی ما همیشه مدعی این رقابت ها بوده است اما باید فکر نکنید که در غیاب روس ها خبری از رقبای اصلی ما نیست. نباید از این موضوع غافل شد که در غیاب تیم ملی روسیه، سایر رقبا مقابل ما و دیگر تیم ها شانس خواهند داشت.

وی در ادامه گفت: سایر کشورها به جز روسیه تک ستاره دارند و کار را برای همه مدعیان سخت می کند. ترکیه، آذربایجان، گرجستان، ارمنستان، کوبا، مولداوی، قرقیزستان، ازبکستان، صربستان میزبان به همراه آمریکا از مدعیان اصلی مسابقات انفرادی هستند. علاوه بر این، مجارستان خطرناک بودن خود را نشان داد و البته صرب ها جنگنده های خوبی را در بین روس ها جذب کردند.


ما نباید این فرصت تاریخی را از دست بدهیم

رضایی درباره فرصت بزرگ تیم ملی کشتی آزاد برای کسب عنوان قهرمانی در این مسابقات جهانی گفت: نمی توان کتمان کرد که تیم ما و آمریکا مدعیان اصلی قهرمانی تیمی در بلگراد هستند و معتقدم نباید این را خیلی از دست بدهیم. فرصت خوب آسان.. شرایط اخیر در اردوهای تیم ملی خوب است و بچه ها با آمادگی روحی و روانی خوب راهی صربستان می شوند.

وی در خصوص پیش بینی خود از نتایج تیم ملی کشتی آزاد ایران در بلگراد 2022 تاکید کرد: نمی توان چیزی را پیش بینی کرد اما با توجه به شرایط فعلی شانس اول درخشش و کسب عنوان قهرمانی جهان را داریم. در این مسابقات مدعیان برتری وجود دارند، اما قهرمانی هیچکس 100% تضمین شده نیست. همه حریفان شایسته هستند و امیدواریم با توجه به شرایطی که در تیم داریم به آنچه که شایسته آن هستیم برسیم.


باز هم کار برای یزدانی سخت می شود

قهرمان سابق سبک آزاد بازی های آسیایی و قهرمانی آسیا گفت: در پنجمین تقابل حسن یزدانی و دیوید تیلور امیدوارم حسن بتواند برتری خود را به رقیب سرسخت آمریکایی دیکته کند و او را شکست دهد. با این حال معتقدم این مبارزه سخت تر از پارسال است و حسن کار آسانی نخواهد داشت.

رضایی همچنین بیان کرد: به عنوان مثال یونس امامی واقعاً چیزی جز مدال و سکوی جهانی حق ندارد. امیرمحمد یزدانی در وزن جدید هم می تواند به مدال جهانی برسد. رشید سعدالله اف در این مسابقات حضور نخواهد داشت و این فرصت طلایی در اختیار محمدحسین محمدیان قرار گرفت تا حریفانی را که قبلا شکست داده بود شکست دهد و قهرمان جهان شود.

این پیشکسوت کشتی آزاد درباره رحمان عموزادهیلی خاطرنشان کرد: وی در مسابقات قهرمانی آسیا کشتی گیر سرشناس هندی را شکست داد و قهرمان نوجوانان جهان نیز هست. بنابراین تجربه خوبی کسب کرده و می تواند با این روند رو به رشد و پیشرفت به جایگاه بسیار خوبی در بزرگسالان برسد. بچه ها باید در شش دانگ بجنگند، چون معلوم نیست سال آینده در مسابقات جهانی شرکت کنند و انتخابی را با موفقیت پشت سر بگذارند یا خیر.

بیشتر بخوانید؛

دیدگاهتان را بنویسید