صعود قهرمانی کشتی آسیا 4 کشتی گیر ایرانی به فینال مسابقات / شانس 5 مدال رنگی کشتی ایران


زمان: 09:57
تاریخ انتشار: 1401/01/31
کد خبر: 1823336

پس از کشمکش های نمایندگان ایران، دومین روز از رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ مسابقات 5 وزن دوم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا پس از کشتی نمایندگان منتخب کشتی ایران در اولان باتور مغولستان برگزار شد.

وزن 60 کیلوگرم؛ مهدی محسن نژاد در دور نخست با نتیجه 9 بر صفر جانیدار از هند را شکست داد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 5 بر 4 از سد آیاتا سوزوکی ژاپن گذشت و راهی دیدار فینال شد.

وزن 67 کیلوگرم; شاهین بداگی به دلیل غیبت محمد فواز از سوریه در دور اول پیروز شد. وی در دور بعد با نتیجه 8 بر صفر مغلوب هان سو ریو قهرمان جهان از کره جنوبی شد. جهان زیر 23 سال ژاپن را ترک خواهد کرد.

وزن 72 کیلوگرم؛ محمدرضا مختاری در دور نخست با نتیجه 9 بر صفر عادلخان نورلانبکوف از قرقیزستان را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله میرزابک رحماتوف از ازبکستان را با نتیجه 9 بر صفر شکست داد و راهی فینال شد.

وزن 82 کیلوگرم; رسول گرمسیری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم خان جعفرخان قطر را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد. وی در دور سوم و نیمه نهایی سینگ هارپریت دارنده مدال نقره آسیا از هند را در یک کشتی زیبا با نتیجه 5 بر صفر شکست داد و راهی فینال شد. گرمسیری در فینال به مصاف دیاز کالان از قزاقستان می رود.

همچنین با وزن 97 کیلوگرم; مهدی بالی در دور نخست مقابل پارک جیو از کره جنوبی با نتیجه 4 بر 4 و یک امتیاز به برتری رسید. وی در دور دوم و نیمه نهایی اوزور ژوژوپبکوف قهرمان آسیا از قرقیزستان و راوی از هند را با نتیجه 4 بر یک شکست داد و به فینال راه یافت. بالی به مصاف رستم آساکولوف دارنده مدال های نقره و برنز جهان از ازبکستان خواهد رفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید