شانس خوبی برای صعود از گروه خود در جام جهانی داریم/ در سئول با تیم ناقصمان قوی بودیم!


ساعت: 10:59
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1819137

ترجیح می دهم اوکراین سومین رقیب ما در قطر باشد.

سرمربی کروات تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: راستش را بخواهید شانس بسیار خوبی برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2022 داریم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ ماریو تات، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان و دستیار دراگان اسکوچیچ در گفت و گو با Tportal کرواسی برای تیمش گفت: از حضور در این گروه بسیار خرسندیم، اما نمی توانیم حریف آسانی در جام جهانی داشته باشیم. قرعه کشی جام جهانی 2022 هم روی کاغذ و هم در واقع شانس اول قهرمانی در گروه است و سه تیم ملی دیگر می توانند به طور مساوی برای کسب مقام دوم رقابت کنند.

وی گفت: راستش را بخواهید شانس بسیار خوبی برای صعود به دور دوم داریم. رقابت اصلی ما با آمریکاست. چون ایران در جام جهانی 1998 با آمریکا بازی کرد و 2-1 پیروز شد. بازیکنانی که در این دیدار گل می زنند جایگاه ویژه ای در کشور دارند. حالا یک مسابقه ویژه خواهد بود، زمانی که همه می دانیم به چه دلایل خاصی و بازیکنان ما با انگیزه زیادی به جام جهانی می روند. در مورد شرکت کننده سوم، من اوکراین را ترجیح می دهم.

تات درباره صعود به مرحله یک چهارم نهایی گفت: هنوز راه زیادی تا مسابقات باقی مانده و هر اتفاقی ممکن است بیفتد، اما در ایران خیلی ها این شانس را دارند که تیم ملی را تا جام جهانی همراهی کنند. من معتقدم که این بار می توانیم این گام تاریخی را به جلو برداریم و برای اولین بار گروه را ترک کنیم. علیرضا جهانبخش از فاینورد، مهدی طارمی از پورتو و سردار آزمون از بایرلورکوزن امیدهای اول ایران در این جام هستند.

او گفت: ما بازیکنانی داریم که در یونان و ترکیه بازی می کنند. صادق محرمی از دینامو را هم داریم که اینجا خیلی خوب بازی می کند و در آخرین بازی مقابل لبنان بهترین بازیکن زمین بود. نمی خواهم وارد مشکلات دینام شوم، اما با توجه به اینکه محرم چقدر خوب است. من تعجب می کنم که چرا او دقایق بیشتری بازی نمی کند.

سرمربی تیم ملی در پایان درباره شکست مقابل کره جنوبی گفت: با وجود اینکه با تیمی ناقص یعنی بدون 6-7 بازیکن تیم اصلی به سئول رفتیم، در این دیدار کاملا قدرتمند بودیم. وی ادامه داد: با وجود همه چیز در گروه اول قرار گرفتیم و بهترین تیم آسیا هستیم و با حمایت استثنایی هواداران برای این رویداد به سفر می رویم که مطمئناً در قطر نیز در کنار ما خواهند بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید