حجاب فقط متعلق به اسلام نیست/ کتیبه معبد زئوس در موزه برلین نشانه حجاب قبل از اسلام است


ساعت: 11:36
تاریخ انتشار: 22.04.1401
کد خبر: 1882832

فاطمه معزاللهی گفت: با بررسی مستندات حجاب در طول تاریخ بشر کاملاً مشخص می شود که حجاب نه تنها متعلق به اسلام است، بلکه اسلام هر کار خیری را که قبل از اسلام انجام شده است در هر دین و آیین و رسمی و در جهت توسعه و پیشرفت کشور تأیید می کند. یک شخصیت نجیب. انسان بر آن تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فاطمه معزالهی مدیر حوزه علمیه خواهران نرجسیه سیرجان در گفتگو با خبرنگار آرمان کرمان؛ وی گفت: اسلام که طرحی جامع برای سعادت و سعادت انسان است به زیبایی و زیبایی دوستی توجه ویژه ای دارد و پیروان خود را به آراستگی و استفاده از نعمت توصیه می کند.

فاطمه معزالهی اذعان داشت: آنچه اسلام از آن نهی کرده، نمایش زینت در محافل اجتماعی و برای نامحرم است که موجب گناه و آلودگی می شود.

وی بیان کرد: با بررسی اسناد حجاب در طول تاریخ بشر کاملاً مشخص می شود که حجاب نه تنها متعلق به اسلام است، بلکه اسلام هر کار خیری را که قبل از اسلام انجام شده است در هر دین و آیین و رسمی و در جهت رشد شرافت تایید می کند. شخصیت انسانی وی تاکید کرد: یکی از این کارهای خیر و شخصیت ساز و شرافتمندانه بحث حجاب است.

مدیر حوزه علمیه نرجسیه سیرجان گفت: حجاب اسلامی یک مفهوم اعتقادی و اعتقادی است که نمی توان آن را اجباری کرد. چون شما نمی توانید کسی را مجبور کنید که به چیزی اعتقاد داشته باشد اما می توانید با مدیریت رفتار اجتماعی از آسیب دیدن دیگران جلوگیری کنید و کارکرد قوانین عفاف و حجاب نیز یکسان است بنابراین قوانین عفاف و حجاب برای اعتقاد به حجاب نیست، بلکه در این یک موضوع رعایت حجاب

وی اذعان داشت: حجاب را نه به دلیل رابطه انسان با خدا، بلکه به دلیل رابطه انسان با جامعه می توان تشریع کرد، همان گونه که برای حفظ اخلاق جنسی در جامعه اسلامی، برای هر چیز دیگری تشریع شده است. که به عفت عمومی لطمه می زند حتی اگر فی نفسه حلال باشد. مثلاً زن و شوهری که در ملاء عام بغل می‌شوند و لباس مردانه می‌پوشند (در حالی که طبق شرع محدودیت پوشش مردان بسیار کمتر از این است).

فاطمه معزاللهی گفت: وقتی به تاریخچه حجاب نگاه می کنیم، نقوش کتیبه ها و اسناد تاریخی را می بینیم که وجود حجاب را در اقوام و ملل متمدن اثبات می کند و این نشان از سابقه طولانی حجاب دارد. در موزه بریتانیا، کتیبه معبد زئوس در موزه برلین و مجسمه کاورنوس در موزه ناپل، پوشش زنان پیش از اسلام را نشان می دهد.

وی بیان کرد: ایرانیان به احترام به حجاب افتخار می کنند و به عنوان یک تمدن ریشه دار توانسته اند بر ملت های دیگر تأثیر بگذارند و اکنون اخلاقی ترین کشور در بحث حجاب است، اما اسلام و ایران خاستگاه آن نیست. حجاب و حجاب، اما فطرت انسان حامل این است، زیبایی های زیادی دارد، از جمله میل به پنهان ماندن و میل به مصون ماندن.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید