دادستان کل کشور: طبق قانون کشف حجاب در کشور جرم است/ قرار نیست فقط با حکم قضایی به موضوع حجاب رسیدگی شود.

دادستان کل کشور: طبق قانون کشف حجاب در کشور جرم است/ قرار نیست فقط با حکم قضایی به موضوع حجاب رسیدگی شود.

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه کشف حجاب در کشور جرم محسوب می شود، گفت: قرار نیست فقط به صورت قضایی با موضوع حجاب برخورد شود.

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور صبح امروز در نشست «تبیین نقش زن در جامعه اسلامی» با اشاره به نقش و جایگاه حضرت زهرا(س) در تحکیم مبانی اسلام و وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) در عمر کوتاه خود الگوی زنان بود، این دنیا شد، گفت: این پیامبر در تربیت فرزند، خانه داری، اقتصاد و امور اجتماعی و حکومت داری الگوی کاملی برای زنان است.

وی افزود: فاطمه زهرا(س) در ایام رحلت حضرت محمد(ص) توانست الگوی کاملی از ولایت مدار و پیرو ولایت باشد.

منتظری با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) الگوی زنی بود که در پس حجاب و عفاف پنهان می شد، گفت: امروز غرب سعی دارد فرهنگ لعنتی خود را به جهان اسلام تحمیل کند و البته با این کار هم بوده است. از زمان آتاتورک در ترکیه و رضاخان از ایران شروع کردند و به دنبال گرفتن حجاب و عفاف از زنان بودند.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه زنان به جایگاه واقعی خود در دنیای غرب نرسیده اند، تصریح کرد: غرب نمی تواند جایگاه والای زن را در کشور اسلامی ما ببیند و به همین دلیل به دنبال تحریف آنها و شخصیت والای زن ایرانی است.

وی بیان کرد: با مقایسه آمار و ارقام و آمار دقیق تعداد زنان شاغل در عرصه های مختلف قبل و بعد از انقلاب می بینیم که زنان ما نقش موثری در اعتلا و پیشرفت نظام جمهوری اسلامی و رشد آن دارند و غرب به دنبال آن است. برای تحقیر موقعیت زنان ما تحت عنوان آزادی.

رئیس دادگستری کشور با تاکید بر اینکه افشای حجاب در کشور از نظر قانون جرم است، تصریح کرد: البته قرار نیست که موضوع حجاب تنها در دادگاه رسیدگی شود و ما معتقدیم اساساً موضوع حجاب است. باید از منظر فرهنگی و اخلاقی مورد توجه قرار گیرد

وی با اشاره به اینکه موضوع حجاب به خانواده و تربیت نسل برمی گردد، افزود: غربی ها از بی حجابی و روابط آزاد زن و مرد چه عایدی جز تخریب کانون خانواده و از دست دادن انسان داشتند. وضعیت؟ اخلاق انسانی مستلزم یک سلسله قواعد و چارچوب هایی است که در مورد رابطه زن و مرد توضیح داده شود. اگر اصالت خانواده را می خواهیم باید این حریم را حفظ کنیم.

منتظری خاطرنشان کرد: باید برای دختران و بانوان جوان توضیح داده شود که اگر خواهان دستاوردهای علمی و همه جانبه مختلف، بقای نسل، حفظ هویت و کرامت انسانی و اصالت خانواده هستیم، خانواده باید در چارچوبی مناسب تشکیل شود.

دادستان کل کشور افزود: فکر می کنیم قبل از برخورد با زنی که کشف حجاب می کند باید مشکلات او را توضیح دهیم. قطعا تبادل نظر و اطلاعات دقیق در مقوله حجاب ضروری و موثر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: امروز بانوان محترم و فرهیخته زیادی داریم که توانسته اند در سطح علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی و … به رده بالایی دست پیدا کنند. درجه با پرده های مربوطه.

منتظری با اشاره به اینکه خانواده سالم می تواند سرمایه ارزشمند نیروی انسانی موثر را در اختیار جامعه قرار دهد گفت: اسلام برای تربیت فرزندان و اداره خانواده جایگاه والایی را به مادران داده است.

دیدگاهتان را بنویسید