رئیس دادستان کل کشور: حجاب حکم الهی و تکلیف شرعی است/ وقتی قانون رعایت حجاب را در مجامع عمومی اقتضا می کند، نمی توان گفت که این امر خصوصی است/ برخی افراد می توانند به صورت سازمان یافته حجاب را زیر پا بگذارند. جامعه.

رئیس دادستان کل کشور: حجاب حکم الهی و تکلیف شرعی است/ وقتی قانون رعایت حجاب را در مجامع عمومی اقتضا می کند، نمی توان گفت که این امر خصوصی است/ برخی افراد می توانند به صورت سازمان یافته حجاب را زیر پا بگذارند. جامعه.

دادستان کل کشور ادامه داد: تعداد قابل توجهی از بی حجاب ها سهل انگاری می کنند و شاید عده ای به دلیل نفوذ و نقشه های دشمن آن را رعایت نمی کنند، حتی ممکن است عده ای حجاب سازمان یافته در جامعه را زیر پا بگذارند.

دادستان کل کشور با اشاره به وضعیت پرونده بابک زنجانی در خصوص شکایت خانواده مهسا امینی نیز توضیحاتی ارائه کرد.

با توجه به مرجع “انتخاب”؛ نشست خبری حجت الاسلام محمد جعفر منتظری با نمایندگان رسانه های داخلی آغاز شد.

به گزارش مهر، در این جلسه غلام عباس ترکی معاون حقوق عامه دادستانی کل کشور نیز نکاتی را در خصوص بخشنامه مربوط به حقوق عامه بیان خواهد کرد.

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در خصوص ورود دادستانی به معضل ساختمان های خطرناک گفت: قوه قضاییه مسئول مستقیم ایمنی ساختمان ها نیست.

وی افزود: در کلانشهری مانند تهران که ساختمان های بلندمرتبه ساخته می شود، از نظر کارشناسی امکان ورود به دستگاه قضایی وجود ندارد، دستگاه قضایی در حوزه حقوق عامه نظارت عمومی دارد و در جایی که … تخلف اعلام می شود، سیستم قضایی وارد می شود. اگر دستگاه قضایی از آن پیروی نکند، باید پاسخگو باشیم.

دادستان کل کشور در خصوص گزارش برخی نهادها از ساختمان های خطرناک گفت: دادستان تهران اعلام کرد که ساختمان های زیادی را شناسایی کرده ایم و نظارت کلی بر عهده دادستانی و قوه قضاییه است اما تامین امنیت در جایی که وجود داشته باشد بر عهده نهادهای ذیربط است. خطر، سیستم قضایی بیاید و ما نمونه داریم.

رئیس دادستانی کشور در خصوص ورود دادسرا به موضوع ترک افعال گفت: وظیفه سازمان بازرسی کل کشور نظارت بر وظایف دستگاه ها، تذکرات لازم و اطلاع رسانی به مدیران عالی و پس از آن است. به موجب قانون به دادستان ها ارجاع دهد. مثلاً اگر گفته شود که دادسرا در موضوع ترک افعال بی اهمیت بوده است، قطعاً وارد می شویم.

وی ادامه داد: مردم و ضابطان باید مکان هایی را که مسئولان به وظیفه خود عمل نمی کنند و مردم متضرر می شوند، اعلام کنند.

دادستان کل کشور در خصوص آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی گفت: آنچه دولت مد نظر داشت این بود که اموال را به وزارت دارایی برگرداند و فرصت هایی که داده شد برای این موضوع بود زیرا بخشی از اموال خارج از کشور بود. پیشرفت خوبی در بازگرداندن اموال صورت گرفته و بخشی از آن بازگردانده شده است.

وی با بیان اینکه میزان قابل قبولی از اموال مسترد شده است، گفت: پس از استرداد اموال نسبت به اجرای احکام تصمیم مقتضی اتخاذ خواهد شد.

دادستان کل کشور در خصوص پرونده مهسا امینی گفت: خانواده وی از نظام پزشکی شکایتی داشتند که به هیات پزشکی ارجاع شده بود که هنوز نظر خود را اعلام نکرده است.

منتظری در خصوص احیای حقوق عامه نیز گفت: سال ها به دلایلی هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفت و ما از آن غافل شدیم. از نظر وظایف دادستانی این موضوع در دستور کار قرار گرفت. بعد از بررسی های اولیه دیدیم که قانون خاصی در این زمینه نداریم.

وی ادامه داد: بررسی شد که اگر قانونی نوشته شود زمان بر است، دستورالعملی در این زمینه تدوین و ابلاغ شد. با این حال، این اولین قدم است و سپس دادستان ها باید به این موضوع رسیدگی کنند.

دادستان کل کشور ادامه داد: از نهادهای مختلف و مراکز دانشگاهی و دانشگاهی خواسته ایم نظرات خود را اعلام کنند، گروهی را موظف کرده ایم تا لایحه جامع حقوق عامه را تهیه کنند که حذف می شود. 20 عنوان و 103 نمونه حقوق عمومی به دادسراهای کل کشور ابلاغ شده است.

وی در خصوص 20 موضوع ذکر شده گفت: حقوق عمومی در امور بانکی و اقتصادی، مدیریت شهری، تربیت بدنی و تربیت بدنی، بهداشت، درمان و درمان، ارتباطات و فناوری اطلاعات، دسترسی آزاد به اطلاعات، ایمنی و استانداردها، صنایع، معادن، خانواده. ، کودکان و جوانان، سلامت اداری، فرهنگ عمومی، کار و تامین اجتماعی و حمایت از حقوق مصرف کننده، محیط زیست، اداره اشتغال، امنیت عمومی و اجتماعی، کرامت انسانی، بردگی اراضی ملی، دامپزشکی، وزارت نیرو نمونه هایی که مشتق می شوند ما 103 مثال ساختیم و تعریف کردیم.

دادستان کل کشور در خصوص ضمانت اجرای بخشنامه حقوق عامه گفت: دستگاه های اجرایی و دستگاه هایی که موظف به اجرای آن هستند، در صورت جرم انگاری در رابطه با هتک ناموس، دستگاه قضایی وارد عمل می شود، در غیر این صورت باید این تخلفات انجام شود. برای بررسی گزارش شود.

وی افزود: «ترک» در قانون تعریف نشده و بر اساس هر ترک مستمر مجازات تعیین نشده و به نوعی ناقص است و دستگاه ها باید به وظایف خود عمل کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه اخیرا نقل قولی از شما مبنی بر اینکه اتفاقاتی در کشور در خصوص وضعیت حجاب رخ می دهد، در صورت تایید، چه اتفاقاتی و چه زمانی اجرا می شود، گفت: حجاب یک امر الهی است. حکم و تکلیف شرعی و آیات زیادی داریم که زن مسلمان را ملزم به حفظ حجاب می کند. برخی معتقدند حجاب یک امر شخصی است و نمی توان فرد را مجبور به رعایت حجاب کرد. این یک نوع پرهیز از مشکل است به این معنا که مشکل حجاب دو بعد دارد، بعد شخصی و بعد اجتماعی.

وی افزود: بعد شخصی این است که نمی توان در فضای خصوصی زن را ملزم به رعایت حجاب کرد، جایی که حریم خصوصی وجود دارد، اجباری برای رعایت حجاب وجود ندارد. هیچکس حق ورود به زندگی خصوصی مردم را ندارد، چرا حجاب را رعایت نکردید؟

دادستان کل کشور تصریح کرد: بعد دوم اجتماعی است و وقتی اکثریت مردم مسلمان هستند و موازین شرعی را رعایت می کنند باید احکام الهی رعایت شود. زن مسلمان حق ندارد بی حجاب باشد و قانون نیز حجاب را در اماکن عمومی الزامی کرده است. وقتی قانون رعایت حجاب را در مجامع عمومی ایجاب می کند، نمی توان گفت که این امر خصوصی است.

وی ادامه داد: وقتی در معرض دید عموم است و آن زن مسلمان است مقید به احکام الهی است و اگر مسلمان نیست باید قانون مصوب را رعایت کند و حجاب را آشکار نکند. در چند ماه اخیر شاهد بودیم که یکی از برنامه هایی که در دستور کار دشمن بود، زیر پا گذاشتن خطوط قرمز از جمله بحث حجاب بود. سازمان‌های مختلف در این خصوص اعلام کرده‌اند که رفع حجاب در مکان‌های عمومی قطعا جرم است، اما باید از منظر دینی و فرهنگی با این موضوع برخورد کرد. به همین دلیل است که معتقدیم قبل از برخورد قضایی و قانونی، بسیاری از کسانی که در موضوع حجاب حریم شرعی را رعایت نمی کنند، ناشی از عدم آگاهی و بی توجهی به احکام شرع مقدس اسلام بوده و هست. یک موضوع حقوقی
نهادهای فرهنگی باید روی بحث حجاب کار کنند.

منتظری با بیان اینکه بی حجابی می تواند آسیب هایی را به دنبال داشته باشد، اظهار داشت: می تواند خود زنان را تحت تاثیر قرار دهد و درخواست ما از رسانه ها و نهادهای فرهنگی ترویج فرهنگ اعتقادی و توجه به آسیب هایی است که در این زمینه می تواند به زنان وارد شود. منطقه.به کار

دادستان کل کشور ادامه داد: تعداد قابل توجهی از بی حجاب ها سهل انگاری می کنند و شاید عده ای به دلیل نفوذ و نقشه های دشمن آن را رعایت نمی کنند، حتی ممکن است عده ای حجاب سازمان یافته در جامعه را زیر پا بگذارند.

وی افزود: از نهادهای فرهنگی انتظار داریم معنا و نقش حجاب را برای بانوان روشن کنند. اگر شرع مقدس حجاب را ایجاب می کند، برای حفظ خود از آسیب است. اگر مطالعه علمی و جامعی از فرهنگ غرب داشته باشیم، خواهیم دید که بر اساس ابتذال ها چه آسیب هایی به جامعه وارد می شود. آماری که از کشورهای غربی می آید نشان می دهد که چیزی جز خسارت به آنها وارد نشده است.

منتظری تصریح کرد: برای حفظ سلامت و امنیت خود و خانواده خود باید حجاب را رعایت کنند و آن را آشکار نکنند.

دیدگاهتان را بنویسید