همشهری: دولت لایحه را پس بگیرد/ افراد بی حجاب و کارگزاران دیگر نمی توانند با بی حجاب ها کار کنند.

همشهری: دولت لایحه را پس بگیرد/ افراد بی حجاب و کارگزاران دیگر نمی توانند با بی حجاب ها کار کنند.

لایحه جدید عفاف و حجاب بسیار عجیب است و امیدوارم دولت یا قوه قضائیه آن را لغو کنند یا در مجلس اصلاح شود. اکنون حتی تذکر به افراد بی حجاب نیز تنها از طریق پیامک وظیفه پلیس است و این به منزله نقض اصل هشتم قانون اساسی است.

همشهری در یادداشتی می نویسد: اگر فردی بانوی محجبه را به طور کامل بی حجاب کند، همان مجازاتی برای او در نظر گرفته می شود که گویا تخطی از زبان باشد. آنها مصونیت جدیدی برای یک فرد بدون حجاب ایجاد کرده اند و مردم دیگر نمی توانند از آن جلوگیری کنند.

در متنی که با عنوان لایحه جدید عفاف و حجاب در فضای مجازی منتشر شده و البته دولت، قوه قضائیه و مجلس هنوز متن رسمی آن را منتشر نکرده اند، قوانین و مقررات دستخوش تغییرات گسترده و نگران کننده ای شده است که در صورت صحت، آن ضربه بدی به حیثیت رفیع به سیستم قضایی خواهد زد.

رکن این تغییرات این است که مقامات قضایی کشور عدم رعایت حجاب شرعی را تا زمانی که منجر به کشف کل حجاب شد، جرم زدایی کردند و آن را به امری کاملاً مباح تبدیل کردند و حتی مأموران را از مهار فیزیکی مجرمان – حتی در صورت انجام – باز داشتند. کاملاً بدون حجاب یا نیمه برهنه بودن تا زمانی که کاملاً برهنه شوند – این در راه است!

در مورد تعرض به زنان محجبه نیز باید مجازات و قانون جدید را تعیین می کردیم و به نوعی مجازات تعیین شده است، اما این حمله ها هم حدی دارد. مثلاً اگر کسى زن محجبه را کاملاً برهنه کند، همان طور که نجابت زبانى دارد مجازات مى شود. مصونیت جدیدی برای افراد بی حجاب اندیشیده شده است و مردم دیگر نمی توانند جلوی آن را بگیرند.

در حال حاضر حتی تذکر به افراد بی حجاب نیز تنها ماموریت پلیس و فقط از طریق پیامک است و این به معنای نقض اصل هشتم قانون اساسی است، پلیس حق مبارزه میدانی را ندارد مگر در موارد احتمالی برهنگی کامل! لایحه جدید عفاف و حجاب بسیار عجیب است و امیدوارم دولت یا قوه قضائیه آن را لغو کنند یا در مجلس اصلاح شود.

دیدگاهتان را بنویسید