کلیباف: لایحه حجاب در یک فوریت در مجلس بررسی می شود/ پلیس نمی تواند حکم یا پلمب را صادر کند. قاضی باید تصمیم بگیرد

کلیباف: لایحه حجاب در یک فوریت در مجلس بررسی می شود/ پلیس نمی تواند حکم یا پلمب را صادر کند.  قاضی باید تصمیم بگیرد

رئیس شورای اسلامی در پاسخ به هشداری ابراز امیدواری کرد که لایحه عفاف و حجاب تا پایان ماه محرم و صفر در شورای اسلامی قانون شود.

محمد باکر کلیباف در جلسه علنی امروز شورای اسلامی و در پاسخ به فلاحی نماینده همدان با بیان اینکه ضرورت تعیین تکلیف لایحه عفاف و حجاب است، اظهار داشت: بدون شک لایحه قضایی ارسالی است. موضوع مهمی است و به دلیل همین اهمیت، با دو فوریت به مجلس می‌آید، شورای اسلامی معرفی شد. در مجلس بحث کردیم که همه ابعاد فرهنگی، اجتماعی، قضایی و آموزشی در این لایحه لحاظ شود و نهادهای مختلف به وظایف خود عمل کنند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به گزارش کمیسیون فرهنگی در خصوص تعهدات دستگاه ها در اجرای قوانین مرتبط با حجاب، اظهار کرد: بر اساس گزارش کمیسیون فرهنگی، 31 نهاد به تعهدات قانونی خود عمل نکرده اند و برخی از آنها به تعهدات قانونی خود عمل نکرده اند. به دلیل عدم شفافیت در قانون است. نمونه آن این است که مصوبه شورای انقلاب فرهنگی از نظر قانونی لازم الاجرا نبود. حال سؤال این است که آیا این موارد نباید در لایحه عفاف و حجاب روشن شود؟ بر این اساس شورای اسلامی تصمیم گرفت لایحه عفاف و حجاب را با یک فوریت بررسی کند.

رئیس شورای اسلامی با بیان اینکه همه جوانب لایحه عفاف و حجاب در کمیته های حقوقی و فرهنگی در حال بررسی است، تصریح کرد: همه جوانب این لایحه بررسی شده است لذا تقاضا دارم به کمیته های مربوطه تعیین تکلیف شود. در اسرع وقت و گزارش به صورت عمومی ارائه شود. در صحن علنی با استناد به تبصره ماده 100 خارج از دستور رسیدگی می شود. البته قانون ناتمام را نمی پذیریم اما خارج از دستور با لایحه برخورد می کنیم.

قالیباف با بیان اینکه مسائل فرهنگی مربوط به لایحه حجاب و عفاف نباید از کمیته فرهنگی حذف شود، گفت: بحث فرهنگی و تعهدات دستگاه ها مهم است. با توجه به اینکه گفته می شود پلیس باید اختیاراتی داشته باشد، لازم به توضیح است که پلیس ضابط است و نمی تواند حکم صادر کند یا مکانی را پلمب کند زیرا خلاف قانون است و قاضی باید تصمیم بگیرد ما نمی توانیم خلاف قانون عمل کنیم. قانون

رئیس شورای اسلامی با ابراز امیدواری از تصویب قانون جامع و کامل در ماه های محرم و صفر گفت: برای انجام سریع و دقیق این کار با کمیته مربوطه تماس خواهم گرفت.

احمد حسین فلاحی نماینده مردم همدان در شورای اسلامی در سخنانی گفت: مطالبه مردم این است که تکلیف لایحه عفاف و حجاب را تعریف کنند تا به سرنوشت فضای مجازی دچار نشود. مطالب اضافه شده به این لایحه منجر به تمدید مهلت رسیدگی می شود، بنابراین این خواسته مردم است که این لایحه زودتر بررسی شود.

وی به کلیباف گفت: شما تجربه تقویت نیروی انتظامی را دارید، ما قدرت را به نیروی انتظامی داده ایم و قوه قضاییه باید با کوتاه ترین قوانین برای کنترل جامعه دست به کار شود.

دیدگاهتان را بنویسید