دعوت به اجلاس سران بریکس فرصت خوبی برای ارتقای منافع ملی و کاهش تحریم های ایالات متحده / جهانی به سمت تغییر موازنه قدرت و نظم نوین جهانی


ساعت: 09:31
تاریخ انتشار: 1401/04/04
کد خبر: 1878312

این کارشناس ارشد سیاسی دعوت رئیس جمهور ایران برای حضور و سخنرانی در اجلاس بریکس را فرصت خوبی برای پیشبرد منافع ملی و کاهش تحریم های آمریکا و متحدانش علیه ایران دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نیما سعیدی آگدام در گفت و گو با اروم نیوز، با اشاره به اهمیت دعوت رئیس جمهور چین از آیت الله رئیسی برای حضور و سخنرانی در اجلاس بریکس، گفت: این موضوع نشان دهنده جایگاه ایران در معادلات و مسائل جهانی است و حائز اهمیت است. “

وی گفت: کشورهای بریکس نقش مهمی در امور اقتصادی جهان دارند.

وی ادامه داد: بر اساس آمار بریکس، 25 درصد تولید ناخالص داخلی جهان و 20 درصد تجارت جهانی را شامل می شود و بریکس پلاس به عنوان یکی از اقتصادهای نوظهور جهان، پیام مهمی به قدرت های اقتصادی جهان می دهد که زمان تغییر موازنه فرا رسیده است. قدرت، “او گفت.

سعیدی آگدام گفت: به دلیل اینکه توزیع قدرت در نظم نوین جهانی مبتنی بر ائتلاف و اتحاد است و بنابراین در این نظم نوین جهانی، آمریکا به حاشیه رفته و هژمونی خود و حضور ایران در این اجلاس ها را از دست می دهد. دور شدن از دیپلماسی معلق در غرب و حرکت به سمت تغییر توازن قوا و نظم نوین جهانی.

این کارشناس ارشد سیاسی با اشاره به اینکه کشورهای بریکس هم اکنون تصمیم به لغو دلار و یورو گرفته اند، گفت: این به معنای پایان هژمونی آمریکا و غرب و ظهور اقتصاد جدید جهانی است که ایران باید از این فرصت استفاده کند. و اهداف اقتصادی را دنبال کنند.

وی با تاکید بر اینکه پنج کشور بریکس جزو کشورهای صنعتی و قدرتمند اقتصادی دنیا هستند، افزود: در مقابل ایران.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید