موضع مشترک علیه ایالات متحده؛ محور مشترک اعضای بریکس و ایران


ساعت: 08:16
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878777

این کارشناس و تحلیلگر سیاسی گفت: در موضوع آمریکا و اروپا موضع مشترکی بین جمهوری اسلامی ایران و اعضای برکیس به ویژه چین و روسیه وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ بعدازظهر جمعه 2 تیرماه در کنفرانس ویدئویی کشورهای بریکس پلاس که توسط چین برگزار شد، رئیس جمهور چین رسما از آیت الله رئیسی برای حضور و سخنرانی در اجلاس سران بریکس و بریکس پلاس دعوت کرد.

محمود معلمی، کارشناس و تحلیلگر سیاسی در گفتگو با صاحب نیوز؛ وی در خصوص حضور ایران در بریکس پلاس گفت: برجام متشکل از برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است که حدود یک سوم اقتصاد جهان را در اختیار دارند و جمهوری اسلامی ایران یکی از بزرگترین اقتصادهای غرب آسیا است. . . کشورهای مهم این منطقه ایران از نظر منابع معدنی و منابع انسانی است.

اعضای بریکس می خواهند روابط قوی تری با جمهوری اسلامی ایران داشته باشند که کشوری بزرگ و همچنین سرمایه قوی تری نسبت به گذشته دارد. معلمی گفت: ایران نیز می خواهد به کشورهای بریکس بپیوندد یا حداقل همکاری کند و این یک موضوع دو طرفه است.

وی افزود: از آنجایی که سند راهبردی با چین امضا کرده ایم که در آینده باید به قراردادهای متفاوتی تبدیل شود، همین سند برای امضای روسیه که یکی دیگر از اعضای برجام است نیز در حال آماده سازی است.

این کارشناس و تحلیلگر سیاسی گفت: در موضوع آمریکا و اروپا موضع مشترکی بین جمهوری اسلامی ایران و اعضای برکیس به ویژه چین و روسیه وجود دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید