اتحادیه اروپا در حال تشکیل یک نیروی نظامی مشترک بدون ایالات متحده است

در این پیش نویس هدف از تشکیل این نیروهای مشترک مداخله نظامی در بحران های مختلف بدون اتکا به آمریکا است.

در این سند آمده است که نیروی نظامی مشترک اروپایی «ظرفیت استقرار سریع اتحادیه اروپا» نامیده می شود و شامل نیروهای زمینی، دریایی و هوایی می شود که قادر به پاسخگویی به بحران هستند.

قرار است وزرای دفاع و خارجه اتحادیه اروپا این سند را تا مارس سال آینده نهایی کنند.

در سند فاش شده، اروپایی‌ها گفتند که برای انجام طیف وسیعی از وظایف مدیریت بحران نظامی به سرعت، قدرت و انعطاف‌پذیری بیشتر نیاز داریم و باید بتوانیم به تهدیدات فوری پاسخ دهیم یا به موقعیت‌های بحرانی، از جمله ماموریت‌های نجات، واکنش سریع نشان دهیم. . و عملیات تخلیه یا تثبیت در یک محیط متخاصم.

در این سند همچنین تاکید شده است که عضویت در تمامی 27 عضو اتحادیه برای تشکیل این نیروی نظامی مشترک الزامی نیست.

مقامات ارشد اتحادیه اروپا می گویند خروج سریع نیروهای غربی از افغانستان نشان داده است که اتحادیه اروپا باید بدون اتکا به نیروهای آمریکایی بتواند در چنین بحران هایی مداخله نظامی کند. پیش از این جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، خروج سریع نیروهای اروپایی از افغانستان را نشانه «استقلال و استقلال از کاخ سفید» خوانده و خواستار تشکیل «ارتش مستقل و مشترک اروپایی» شده بود.

سال گذشته، امانوئل مکرون و آنگلا مرکل، دو رهبر فرانسوی و آلمانی، پیشنهاد ایجاد “نیروی دفاع مشترک اروپایی” را دادند. در حال حاضر، نیروهای دفاعی و نظامی اروپا تنها در چارچوب سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، اقدام مشترک انجام می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید