درگیری بین اوکراین و روسیه باعث افزایش تورم در ایالات متحده و اتحادیه اروپا شده است


ساعت: 19:11
تاریخ انتشار: 1400/12/17
کد خبر: 1814083

افزایش قیمت خوراک باعث افزایش هزینه های تولید محصولات پروتئینی شده و می تواند تورم را در ایالات متحده، اتحادیه اروپا، بریتانیا و همه کشورهای توسعه یافته افزایش دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به دنبال درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین، جامعه بین‌المللی به طور فزاینده‌ای نگران امنیت غذایی و افزایش قیمت کالاها شده است که در مجموع 30 درصد غلات جهان را تشکیل می‌دهند.

فایننشال تایمز بریتانیا می نویسد: اوکراین پنجمین صادرکننده بزرگ گندم در جهان است، اما با وجود درگیری در این کشور، کشاورزان نمی دانند که آیا می توانند گندم بهاره کشت کنند یا نه.

اکنون زمان کاشت این محصول است و تا پایان فروردین ماه باید کشت به پایان برسد، اما نگرانی هایی برای کشت این محصول وجود دارد و در این صورت عدم تولید سال آینده را تهدید می کند. این کشور از شرایط خاکی و اقلیمی بسیار خوبی برای کشت انواع محصولات کشاورزی به ویژه غلات برخوردار است و در این شرایط بعید است کشاورزان بتوانند برنامه کشت خود را در سال جاری تکمیل کنند.

در این گزارش آمده است که بخشی از زمین های کشاورزی حاصلخیز اوکراین اکنون درگیر عملیات نظامی است و کشت آن تقریبا غیرممکن است. علاوه بر این، مقامات محلی می گویند که برای کشت محصولات در برخی مناطق نیاز به مین زدایی است و در این شرایط نمی توان ابزارهای کشاورزی را به این مناطق وارد کرد.

* تأثیر تا 50 درصد از تحولات روسیه و اوکراین بر عرضه محصولات عمده در جهان

بر اساس این گزارش، اگر جنگ به زودی متوقف نشود، جامعه جهانی با کمبود 10 تا 50 درصدی محصولات عمده مانند گندم، جو و دانه های روغنی مواجه خواهد شد.

افزایش قیمت خوراک باعث افزایش هزینه های تولید محصولات پروتئینی شده و می تواند تورم را در ایالات متحده، اتحادیه اروپا، بریتانیا و همه کشورهای توسعه یافته افزایش دهد.

گندم رکورد جدیدی را در هیئت تجاری شیکاگو ثبت کرد فشارهای تورمی بر بودجه کشورها تشدید شده است و جامعه جهانی باید هر چه سریعتر در این وضعیت تجدید نظر کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید