آیا افزایش تورم و قیمت ها اقتصاد اروپا و ایالات متحده را تحت تأثیر قرار می دهد؟


ساعت: 15:42
تاریخ انتشار: 1401/02/14
کد خبر: 1836417

افزایش تورم و قیمت ها تهدیدی جدی برای اقتصاد اروپا و آمریکا است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بانک مرکزی اروپا اعلام کرد که تورم آوریل 2022 بالاترین تورم در تاریخ اتحادیه بوده و برای 10 ماه متوالی نرخ تورم در اتحادیه اروپا در حال افزایش است.

در انگلستان، اکثر فروشگاه های زنجیره ای سبزیجات، غلات، حبوبات و روغن های خوراکی ندارند و شروع به ارائه می کنند. در همین حال، مدیر اجرایی کنسرسیوم خرده‌فروشی بریتانیا گفت که مشتریان باید برای افزایش بیشتر قیمت‌ها و راه‌های امیدوارکننده آینده آماده شوند.

ماه گذشته، برای دومین ماه متوالی، تورم در آلمان به بالاترین حد خود در 40 سال گذشته رسید. نخست وزیر ایتالیا همچنین از اتحادیه اروپا خواست تا در برابر افزایش هزینه های انرژی در این قاره اقدامی انجام دهد.

در دو ماه اخیر قیمت نیکل در بورس فلزات لندن به قدری افزایش یافته که همه را وحشت زده کرده است. نگرانی ها در مورد تسلط رکود تورمی بر اقتصاد منطقه یورو در بحبوحه تورم بی سابقه در منطقه یورو و کاهش رشد اقتصادی در کشورهای عضو در سه ماهه اول سال 2022 افزایش یافته است.

نگرانی ها در مورد رکود نیز افزایش یافته است زیرا تولید ناخالص داخلی ایالات متحده 1.4 درصد در سه ماهه اول سال 2022 کاهش یافته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید