کلاهک های هسته ای روسیه اهدافی را در اروپا و ایالات متحده هدف قرار می دهند

کلاهک های هسته ای روسیه اهدافی را در اروپا و ایالات متحده هدف قرار می دهند

روز جدید : نایب رئیس شورای امنیت روسیه می گوید همیشه خطر رویارویی هسته ای وجود دارد. حتی زمانی که هیچ کس خواهان جنگ نیست، باید یک سیاست مسئولانه اتخاذ شود.

مدودف گفت: «همیشه یک تهدید (مقابله هسته ای) وجود دارد. هیچ کس جنگ نمی خواهد و جنگ هسته ای قطعاً کسی را که تهدیدی برای موجودیت تمدن بشری باشد نمی خواهد.

وی با اشاره به اظهارات تحلیلگران سیاسی مبنی بر جلوگیری از بسیاری از رویارویی های نظامی در قرن 20 و 21 به دلیل ساخت سلاح هسته ای، گفت: این دیدگاه درست است و در واقع همین طور است.

رئیس جمهور سابق روسیه گفت: تسلیحات هسته ای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) پتانسیل هدف قرار دادن تجهیزات روسیه را دارد و کلاهک های هسته ای روسیه اهدافی در اروپا و آمریکا را هدف قرار می دهند، بنابراین ما باید سیاست مسئولانه ای را در پیش بگیریم. . .

وی افزود: وضعیت فعلی بدتر از دوران جنگ سرد است، زیرا طرف روسی در آن زمان قصد نداشت اوضاع را به نقطه انفجار برساند و صنایع، کشاورزی و افراد روسیه را تحریم نکرد.

وی خاطرنشان کرد که اگر رهبری روسیه موضع غیرمسئولانه ای اتخاذ کرده بود، از معاهده تسلیحات هسته ای راهبردی (استارت) خارج می شد. در حالی که افرادی که آن را امضا کردند اکنون در لیست تحریم های غرب قرار دارند.

مدودف با اشاره به وخامت اوضاع اقتصادی روسیه در دوران رکود اقتصادی سال 1998 گفت: «تمام آنچه در حال حاضر اتفاق می افتد یک جنگ اقتصادی علیه روسیه است.

وی ادامه داد: جنگ اقتصادی بدون هیچ قاعده ای منجر به نابودی نظم اقتصادی جهان می شود. همچنین شامل پاسخ واحدی از سوی روسیه خواهد بود.

وی گفت: روسیه نمی تواند به هیچ کشوری تکیه کند، بنابراین مقامات مسکو باید خودشان در مورد مسائل صنعتی و سایر موارد تصمیم بگیرند.

او گفت: «ما امروز G20 را ایجاد کردیم تا روسیه را از G20 بیرون کنیم. اما من به یاد دارم که چگونه G20 در مقابل چشمان من متولد شد، این تصمیمات با هم گرفته شد. ابتدا جورج دبلیو بوش و سپس رئیس جمهور باراک اوباما از سال 2001 تا 2016. همه از حضور نمایندگان کشورهای مختلف در روسیه، چین، آمریکا و هند در کنار هم خوشحال بودند.

وی همچنین درباره احتمال خروج روسیه از گروه 20 توضیح داد: نمی توان روسیه را از گروه 20 خارج کرد زیرا این گروه با توافق جمعی تشکیل شده است. G7 پس از تعطیلی روسیه دیگر اهمیتی ندارد، اما G20 متفاوت است زیرا به روسیه کمک کرد تا بر بحران اقتصادی سال 2008 غلبه کند.

دیدگاهتان را بنویسید