پرواز بمب افکن های آمریکایی با کلاهک هسته ای بر فراز شبه جزیره

پرواز بمب افکن های آمریکایی با کلاهک هسته ای بر فراز شبه جزیره

آمریکا در اقدامی تحریک آمیز بمب افکن هایی با قابلیت حمل کلاهک هسته ای را بر فراز شبه جزیره کره فرستاد.

ایالات متحده روز جمعه در اقدامی تحریک آمیز علیه کره شمالی، بمب افکن های دارای قابلیت اتمی را بر فراز شبه جزیره کره به پرواز درآورد.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع کره جنوبی، بمب افکن های دوربرد B-52 به همراه سایر جنگنده های آمریکایی و کره جنوبی در این رزمایش شرکت کردند.

بیانیه وزارت دفاع کره جنوبی اضافه کرد که استقرار بمب افکن های B-52 باعث افزایش دید دارایی های استراتژیک ایالات متحده در شبه جزیره کره می شود. بر اساس این بیانیه، سئول و واشنگتن عزم خود را برای تقویت مواضع دفاعی مشترک خود نشان داده اند و به انجام تمرینات مشترک با حضور بمب افکن های راهبردی آمریکا ادامه خواهند داد.

اقدامات تحریک آمیز آمریکا در شبه جزیره کره همواره نگرانی و واکنش منفی کره شمالی را برمی انگیزد. هفته گذشته همزمان با هفتاد و دومین سالگرد آغاز جنگ کره، هزاران نفر از مردم کره شمالی در پیونگ یانگ تجمع کردند و شعار «جنگ انتقام» علیه آمریکا سر دادند.

به گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA)، نزدیک به 120 هزار نفر در این راهپیمایی شرکت کردند و با حمل شعارهایی (پوستر) از جمله “تمام خاک آمریکا در دید موشک های ماست”، “آمریکا امپریالیستی نابود کننده صلح است”.

به گزارش این خبرگزاری، کره شمالی اکنون «موثرترین سلاح برای مجازات امپریالیست های آمریکا» را در اختیار دارد و «انتقام جویان در این سرزمین با اراده ای تسلیم ناپذیر مشتاقانه در انتظار انتقام از دشمن هستند».

دیدگاهتان را بنویسید