پای بمب افکن معروف آمریکایی در را برای شکست آمریکا باز کرد

ساعت: 22:29
تاریخ انتشار: 1400/08/12
کد خبر: 1781444

مشاهدات شبکه هوایی آمریکا در روزهای اخیر حاکی از پرواز بی سابقه بمب افکن B-1 نیروی هوایی آمریکا و تردد بی فایده بر فراز خلیج فارس و دریای عمان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ساعاتی پس از انتشار خبر اقدام مقتدرانه نیروی دریایی سپاه پاسداران برای خنثی سازی دزدی دریایی و سرقت نفت ایران توسط ارتش آمریکا، تحلیل ها و گمانه زنی ها درباره این عملیات مهم همچنان ادامه دارد.

بر اساس این سناریو، در چند روز گذشته ارتش آمریکا با توقیف یک نفتکش ایرانی قصد داشت آن را به تصرف خود درآورد، اما با عملیات هلی برن، تکاوران سپاه بر عرشه نفتکش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به تصرف خود درآوردند و به آب های ایران بازگشتند.

ماسک از صورت دزدان دریایی برداشته شد

دزدی دریایی و حضور دزدان دریایی ناشناس در آب های بین المللی از دیرباز یک مشکل مهم در اقتصاد جهان بوده است، با توجه به اینکه درصد قابل توجهی از حمل و نقل بین المللی جهان توسط کشتی ها، تانکرها و سایر کشتی ها انجام می شود. با این اتفاق، بسیاری از کشورها کشتی های نظامی را به مراکز دزدان دریایی، به ویژه خلیج عدن می فرستند. ناوهای جنگی کشورمان سال هاست که در این منطقه فعالیت می کنند و بارها و بارها در قایق های دزدان دریایی شرکت کرده اند، ضمن اینکه به طور جدی از کشتی های داخلی و بین المللی محافظت می کنند.

اما در سال های اخیر برخلاف رویه دزدان دریایی گمنام مشخص شده است که با ثبت وقایعی مانند حمله به گریس (دریای آدریاتیک) و این بار نفتکش ایرانی دزدان دریایی دزدان دریایی اصلی، پرچم های استعمار را برافراشته اند. و کشورهای ظالم آنها برای انجام این کار احساس قدرت می کنند.

اگرچه ارتش آمریکا این بار جرأت نکرد ظرف چند روز این شکست را اعلام کند و برخلاف مواردی که هر حرکت قایق های موتوری ایرانی در آب های کشورمان را تهدید می کرد، اما این بار شکست واقعی خود را سانسور کرد. انجام داد.

مشاهدات شبکه هوایی آمریکا در روزهای اخیر حاکی از پرواز بی سابقه بمب افکن B-1 نیروی هوایی آمریکا و تردد آن بر فراز خلیج فارس و دریای عمان است. این بمب افکن به طور عمدی سیستم موقعیت یابی خود را به گونه ای دیگر روشن کرد تا بتوان آن را به راحتی در سایت های ردیابی پروازهای جهانی ردیابی کرد و در عمل، زمانی که نیروی دریایی آمریکا و سایر تجهیزات نظامی در این رویارویی مستقیم راه به جایی نمی بردند، ارتش آمریکا انتخاب کرد. جنگ روانی قدیمی آن از بمب افکن ها بود، اما این بار، بر خلاف دوران ترامپ، بمب افکن B-52 با نام جدیدتر B-1 جایگزین شد.

برد موشک ها؛ ضمانت عملیات تکاوران سپاه

مروری بر رویارویی ها و درگیری های نظامیان آمریکایی در نقاط مختلف جهان با ارتش های دیگر کشورها نشان می دهد که در این موارد بدون تنش جدی، نیروهای آمریکایی موفق بوده و از تجهیزات خود برای شکست مقاومت و استفاده از اراده ارتش های دیگر استفاده می کنند. اما این بار نیز مانند ماجرای دستگیری تفنگداران دریایی آمریکا، ناوهای هواپیمابر، جنگنده‌ها و ناوشکن‌های این نیرو قدرت و شهامت اقدام مستقیم و عملی را نداشتند و ترجیح دادند در اسرع وقت ترک کنند. آن را به روی حرکت و عملیات تکاوران سپاه باز کنید، زیرا آنها عواقب هر مانعی را می دانند.

در عین حال تا سال ها پیش می توانستند ادعا کنند که صدها کیلومتر دورتر از سواحل ایران به ویژه در اقیانوس هند حیاط خلوت آنها بوده و نیروهای فراسرزمینی به راحتی می توانند کشتی های تجاری و جنگی کشورهای دیگر را بازرسی یا مورد آزار و اذیت قرار دهند. که افزایش برد موشک ها و سامانه های تهاجمی کشورمان به ویژه کروزهای ضد کشتی و موشک های هوا به دریا دیگر خبری از آن نیست و کماندوهای ایرانی علاوه بر اراده و ایمان بالا از حمایت های بلندمدت برخوردار هستند. … سیستم های برد .

موازنه وحشت به نفع جمهوری اسلامی ایران

یکی از دستاوردهای مهم نیروهای مسلح کشورمان در سال های اخیر، تفاوت چشمگیر موازنه ترور به نفع ایران در عرصه منطقه ای و بین المللی است. پس از بیان تجربیاتی مانند دستگیری تفنگداران دریایی، تصرف موفقیت آمیز پهپادهای آرشیو 170 و گلوبال هاوک و بازپس گیری نفتکش ها از بخش های مختلف ارتش آمریکا اعم از نیروی دریایی و هوایی، مطمئناً آنها اعتماد و قدرت را در این زمینه دارند. عملیات . . آنها در خود استکبار نخواهند دید و این سرمایه بزرگی برای کشور ما هم از نظر امنیتی و هم از نظر عملیات روانی است.

با توجه به لفاظی های برخی از مقامات آمریکایی در روزهای اخیر برای بازنگری در گزینه های نظامی – که آشکارا فقط یک تهدید لفظی است – چنین دستاوردهایی هزینه برنامه ریزی یا تکرار تهدید برای هر درگیری بزرگ با ایران را افزایش می دهد. علاوه بر این، از نظر اقتصادی و تضمین امنیت پایدار خطوط حمل و نقل ایران در آب‌های بین‌المللی، چنین اقدامی حریم خصوصی قوی‌تر و امن‌تر از گذشته را تضمین می‌کند.

همچنین ذکر این نکته ضروری است که رصد شبکه پروازی آمریکا در روزهای اخیر نشان دهنده پرواز بی سابقه بمب افکن B-1 نیروی هوایی آمریکا و تردد بر فراز خلیج فارس و دریای عمان است. این بمب افکن به طور عمدی سیستم موقعیت یابی خود را به گونه ای دیگر روشن کرد تا بتوان آن را به راحتی در سایت های ردیابی پرواز جهانی ردیابی کرد و در عمل، زمانی که نیروی دریایی ایالات متحده و سایر تجهیزات نظامی در این رویارویی مستقیم به جایی نرسیدند، ارتش ایالات متحده قدیمی خود را انتخاب کرد. جنگ روانی بمب افکن ها، اما این بار بر خلاف دوران ترامپ، بمب افکن B-52 با نام جدیدتر B-1 جایگزین شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید