اتحادیه اروپا خواستار همزیستی مسالمت آمیز با روسیه / تجاوز نظامی آمریکا در غرب آسیا است که بدون نفوذ انگلیس انجام نمی شود.


ساعت: 16:38
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878998

این تحلیلگر ارشد بین المللی در مصاحبه ای در 8 ژانویه صحبت کرد

سید وحید کریمی، تحلیلگر ارشد بین المللی، گفت که بریتانیا و اتحادیه اروپا راه خود را از روسیه و پوتین جدا کرده اند. عقب نشینی آهسته با «راهبرد اول» مشخص شد. “لندن” مسئول است و “استراتژی تقلب” یا “اول لندن” می تواند برای محدود کردن قدرت سخت آمریکا استفاده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ «سید وحید کریمی، استاد دانشگاه و تحلیلگر ارشد بین‌الملل، در مصاحبه‌ای در 8 ژانویه درباره آخرین تحلیل از وضعیت جنگ روسیه گفت: یا با سلاح هسته‌ای به برلین حمله نمی‌کند، بلکه ابتدا با یک سلاح هسته‌ای به لندن می‌رود. بمب اتمی. این «نظریه تقلب» است. این بدان معناست که لندن قدرت بازدارندگی یا تحریک ایالات متحده به عنوان یک قدرت قدرتمند را دارد.

وی افزود: آمریکا بدون حمایت و مشارکت و استراتژی انگلیس در هیچ جنگی در اروپا حضور نداشته است. آمریکا بدون فریب انگلیس در جنگ غرب آسیا شرکت نکرد. در جریان آخرین حمله نظامی مشترک آنگلوساکسون به عراق، آمریکایی ها بر اساس گزارش کنگره اعتراف کردند که فریب لندن را خورده اند. اکنون پوتین و ژنرال های روسی متوجه شده اند که بریتانیا قدرت محدود کردن یا تحریک آمریکا برای آرام کردن یا تشدید جنگ در اوکراین را دارد و اعلام کرده اند که لندن هدف اول آنها خواهد بود.

این تحلیلگر ارشد بین المللی گفت: نبض واشنگتن; اینجا لندن است، او گفت: اتحادیه اروپا خط خود را از لندن، واشنگتن یا آنگلوساکسون جدا کرد، هیئتی از اتحادیه اروپا منهای بریتانیا به کیف، پایتخت اوکراین رفت. درست دو روز بعد، نخست وزیر بریتانیا، بوریس جانسون، به تنهایی به اوکراین رفت و بر طبل کوبید تا جنگ را برای شکست پوتین و روسیه تشدید کند، در حالی که بین اتحادیه اروپا یا قاره اروپا با جزایر بریتانیا، که با ایالات متحده است. خود پوتین با روسیه مخالف است.

ماکرون به نقل از لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با بی بی سی گفت: ماکرون رئیس جمهور روسیه گفته است که روسیه نباید تحقیر شود. ارتش بریتانیا در درگیری در اوکراین بسیار تهاجمی تر و ستیزه جوتر از ایالات متحده است. البته، سیاست‌های آقای پوتین در دو دهه اخیر برای تأثیرگذاری بر اروپای غربی نیز موفقیت‌آمیز بوده و خانم لوپن، سیاستمدار فرانسوی، احتمالاً رئیس‌جمهور بعدی فرانسه خواهد شد. این کار آقای پوتین است و علنا ​​اعلام شده است که وی از مسکو کمک های مالی دریافت کرده و دارد.

کریمی با بیان اینکه نفوذ روسیه در انگلیس دو دهه است موفق بوده است، گفت: بر اساس گزارش های منتشر شده در انگلیس، جنگ لندن با پوتین از سال 2006 آغاز شد، اما به دلیل سیاست های کلان در روابط بین الملل نادیده گرفته شد، نه به دلیل روابط بین المللی. ناراحت نباش

وی ادامه داد: بر اساس گزارشی که در لندن منتشر شد، پوتین حدود 9 ترور مخالفان در انگلیس را انجام داده و در خاک انگلیس از سلاح شیمیایی استفاده کرده است. در مجموع 99 ترور در سراسر اروپا در دو دهه توسط کرملین به رهبری پوتین انجام شده است. بنابراین؛ تلاش اوکراین در ناتو برای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، راه را برای لندن برای انتقام از پوتین هموار کرد. اتحاد نظامی ناتو فعال شد و اوکراین قربانی تسویه حساب بین لندن و مسکو شد.

این تحلیلگر ارشد بین المللی خاطرنشان کرد: دولت ترامپ در واشنگتن که روابط خوبی با پوتین داشت و ترامپ نیز دست نشانده روسیه بود، روسیه را از فهرست دشمنان خارج کرد و از اقدام بیشتر انگلیس برای اعلام جنگ پوتین جلوگیری کرد. او گفت و روسیه بیشتر بر استراتژی اخیر روسیه برای حمله به لندن در صورت تشدید جنگ تمرکز دارد. به نظر می رسد این استراتژی کارساز بوده و دست برتر مسکو را در برابر ناتو و آنگلوساکسون ها تقویت می کند.

وی افزود: اگر لندن و «سلطنت» در برابر پوتین موضع قاطعانه ای اتخاذ کنند که در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی و ایالات متحده بسیار تند است، قطعاً باید روند فعلی اوکراین را دنبال کرد. عقب نشینی آهسته با «راهبرد اول» مشخص شد. “لندن” مسئول است و “استراتژی تقلب” یا “اول لندن” می تواند برای محدود کردن قدرت سخت آمریکا استفاده شود.

وی گفت: از سوی دیگر باید توجه داشت که اروپا به طور جداگانه تحت تأثیر چین و روسیه بود. چین 17 کشور اروپای شرقی را با نام 17 + 1 تشکیل داد و روسیه پوتین در انگلیس، فرانسه، ایتالیا و آلمان با سلاح های گازی اروپا را تحت سلطه روسیه قرار داد.
مرکل و شرودر، دو صدراعظم سابق آلمان، اگر متهم به جاسوسی برای پوتین نباشند. آنها متهم به گرایش به روسیه و حمایت از پوتین هستند و چرخش ضد روسی دولت پس از مرکل در آلمان این نظریه را تأیید می کند.

وی خاطرنشان کرد: در نتیجه می توان گفت; پوتین موفق شد دو دهه نفوذ سیاسی داشته باشد و به اروپا نفوذ کند و این در “سلطنت” لندن مشهود بود، اما دولت ترامپ از اقدامات قبلی انگلیس جلوگیری کرد و دولت بایدن که معتقد به مشارکت سیاسی با انگلیس است، راه را هموار کرد. برای اقدام پوتین امنیت لندن را تامین کرد.

وی گفت: اتحادیه اروپا خواهان همزیستی مسالمت آمیز با روسیه است. «بریتانیا و اتحادیه اروپا راه خود را از روسیه و پوتین جدا کرده اند. آنگلوساکسون باشید تا به سمت غرب حرکت کنید.

کریمی در پایان گفت: همانطور که اشاره شد; روند باید رصد شود. اگر راهبرد پوتین در قبال لندن موفق به محدود کردن ایالات متحده شود، باید در سیاست بین‌الملل و برتری لندن بر واشنگتن یا برعکس تجدید نظر کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید