ماموریت المپیک گرد هم آوردن ما در یک رقابت مسالمت آمیز است/ می توانیم فصل جدیدی در تاریخ ورزش بنویسیم

ساعت: 19:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۵
کد خبر: 1805945

سخنرانی رئیس IOC در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی پکن

توماس باخ در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی پکن گفت: “مأموریت بازی های المپیک این است که ما را در یک رقابت مسالمت آمیز گرد هم بیاورد.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از سایت IOC; مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی پکن در سال 2022 پس از اعلام رسمی شی پینگ رئیس جمهور چین با سخنرانی توماس باخ رئیس جمهور IOC و حضور جمعی از مقامات عالی رتبه بین المللی ادامه یافت.

“سال نو مبارک! بهترین آرزوها برای سال ببر (سال نو چینی). امسال هم سال المپیک است. هم سال ببر و هم سال المپیک نشانه تلاش زیاد، شجاعت و قدرت است. امروز، به لطف این تلاش‌ها، چین کشور ورزش‌های زمستانی است و بیش از 300 میلیون نفر در حدود 2000 پیست اسکی و پیست یخ اسکیت می‌کنند، دستاوردی قابل توجه که عصر جدیدی را برای ورزش‌های زمستانی در جهان می‌گشاید. او در سطوح جدید و به نفع چینی ها و همچنین طرفداران ورزش های زمستانی در سراسر جهان در جهان شرکت خواهد کرد. ما می توانیم این فصل جدید را در تاریخ ورزش بنویسیم زیرا آنها میزبان مهربان ما هستند – مردم چین. “ما از همه آنها از صمیم قلب به خاطر استقبال گرمشان تشکر می کنیم.”

باخ در ادامه به شرایط همه گیر تاج در سراسر جهان و تأثیر آن بر بسیاری از مردم و همچنین تلاش های داوطلبان شرکت کننده در بازی ها اشاره کرد. وی خطاب به ورزشکاران و المپیکی ها گفت: شما با پشت سر گذاشتن چالش های فراوان در حالی که در شرایط ناامنی شدید به سر می بردید به اینجا آمدید. اما اکنون زمان شماست. لحظه ای که شما رویای آن را دیدید – لحظه ای که همه ما رویای آن را می دیدیم. شما ورزشکاران المپیک – اگر همه ما از قوانین یکسانی پیروی کنیم و به یکدیگر احترام بگذاریم، نشان خواهید داد که جهان چگونه خواهد بود. هیچ تبعیضی به هر دلیلی وجود نخواهد داشت. این ماموریت بازی های المپیک است: گرد هم آوردن ما در رقابت مسالمت آمیز. همیشه ساختن پل (نشانه ارتباط و همبستگی)، برچیدن دیوارها. وحدت بشریت در عین تنوع همه ماست. این ماموریت به شدت توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد حمایت می شود. اجازه دهید این رویداد شما را تشویق کند که سریعتر حرکت کنید، اهداف بالاتری تعیین کنید و با هم قوی تر شوید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید