همکاری دولت و ملت مشکلات معیشتی را حل می کند/ اعتراض مسالمت آمیز حق دینی مردم است


اعتراض مسالمت آمیز حق دینی مردم است

وی اعتراض مسالمت آمیز را حق شرعی مردم دانست و ادامه داد: اگر بخواهیم از منظر دینی و قرآنی به این کلمه نگاه کنیم، اعتراض حقی است که خداوند بر گردن ما گذاشته و از ما انتظار اعتراض دارد. در مباحث دین احتجاج تعریف و شناخته شده است، در مباحث دینی احتجاج تحت عنوان «امر به معروف و نهی از منکر» آمده است.

امام جمعه قزوین گفت: اگر جایی دیدید کار خوبی انجام نمی شود، اینجا اعتراض کنید و بگویید عدالت اجرا نمی شود، حق نماز ادا نمی شود، به قرآن توهین می شود و حق آن، یعنی امر به رعایت حقوق قرآن، مسجد، عدالت، کرامت و احترام مردم و امنیت به درستی ادا نمی شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: امنیت را به خطر انداختند، اینجا باید با گفتار و حرف و روشنگری از امنیت حمایت کرد، این یک نوع اعتراض و خیر است.


خرابکاری و ایجاد ناامنی اعتراض محسوب نمی شود

وی با بیان اینکه تخریب و ایجاد ناامنی اعتراض محسوب نمی شود، خاطرنشان کرد: نهی از منکر نیز اعتراض است، هر جا بدی دیدید جلوی آن را بگیرید و دیگران را از آن منع کنید، نگذارید بدی شود، اعتراض است. توقعی که خدا از ما دارد اما الان متاسفانه برخی اعتراض را وارونه تعریف کرده اند و فکر می کنند هر جنجالی و تخطی از امنیت عمومی را می توان اعتراض نامید و اینطور نیست.

خطیب نماز جمعه قزوین گفت: حالا باید دید اعتراض ما چه نوع اعتراضی است، در کدام خط و کدام جبهه هستیم؟ خداوند در قرآن کریم در مورد منافقین می فرماید اینها پروتستان هستند البته دلشان یکی نیست حتی تحمل همدیگر را ندارند.

آیت الله عابدینی خاطرنشان کرد: منافقین در جامعه بد می خواهند، امر به معروف و نهی از منکر می کنند، خدا را فراموش کرده اند، خدا هم آنها را فراموش کرده، منافق فاسق هستند، خدا آتش جهنم را می سوزاند. این وعده به منافقان و عاقبت آنهاست.

وی تاکید کرد: منافقین اعتراض دارند که چرا نماز جمعه برگزار می شود، چرا مساجد مورد استقبال مردم قرار می گیرد؟ پس باید بیشتر به مساجد مراجعه کنیم تا منافقین را عصبی کنیم. خداوند در مورد یهودیان فرمود از غصب بمیرید، ما باید منافقان و یهودیان را از عصبانیت و ناراحتی بمیرانیم، از دسته های نماز جمعه عصبانی هستند، از دسته های نماز جماعت و مساجد شلوغ ناراحت هستند، زیرا اینها از همه بیشتر هستند. چیزهای معروف زمان ما..

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: منافقین عصبانی هستند، اگر معیشت مردم به خطر بیفتد دست به هر کاری می زنند تا دولت نان به مردم نرساند، این را شفاف بگوییم، دولت سخت کار می کند. اما آنها موانعی بر سر راه حکومت ایجاد می کنند.


حمایت دولت و ملت مشکلات معیشتی را حل می کند

امام جمعه قزوین با بیان اینکه همکاری دولت و ملت مشکلات معیشتی را حل می کند، ادامه داد: بنابراین دولت و ملت باید دست به دست هم دهند تا مشکل معیشتی جامعه حل شود و سایه شوم گرانی از بین برود. از سران مردم، فساد اداری در صورت وجود. ما باید با آن برخورد کنیم و الحمدلله در استان ما برخورد با مفسدان دنبال می شود.

وی بیان کرد: بنابراین در جایی که مشکلی وجود دارد باید آن مشکل حل شود، اما شیطان می خواهد که آن مشکلات به قوت خود باقی بماند و اختلاف وجود داشته باشد، به جای اینکه مردم و دولت دست به دست هم دهند و مشکلات را حل کنند، شیطان می خواهد که همیشه از یکدیگر شکایت می کنند، دیگری این چیزی است که دشمن می خواهد.

آیت الله عابدینی افزود: قرآن درباره منافقین می گوید منافقین اعتراض می کنند، به معروف اعتراض می کنند و با معروف مخالفت می کنند، اما درباره مؤمنان می گوید که پشتیبان یکدیگر هستند و آبرو و درد و غم یکدیگر را حفظ می کنند. همدیگر را راحت می کنند و هوای همدیگر را دارند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: هر مؤمنی که با مؤمن دیگر نگرش نداشته باشد، اشتباه می کند که خود را مؤمن بداند، زیرا محال است که فردی مؤمن باشد اما پشتیبان مؤمنان نباشد.

وی ادامه داد: وقتی این مؤمنان پدر، برادر و خویشاوند باشند، رحمت نیز به این امر افزوده می شود و این حقیقت تقویت می شود، مؤمنان باید حرمت یکدیگر را حفظ کنند و از عیب آنها جلوگیری کنند.

خطیب نماز جمعه قزوین گفت: ایراد مؤمنان این است که هر جا جلالی نباشد امر می کنند که جلال دیده شود. آنها این کار را انجام می دهند، خداوند رحمت خود را بر آنها می ریزد و آنها تحت رحمت خدا قرار می گیرند و به بهشت ​​وعده داده می شوند.

آیت الله عابدینی خاطرنشان کرد: خداوند به مؤمنان فرموده است با پیامبر باشید و پیامبر مأمور شد با کفار، منافقان و مشرکان مبارزه کند و آنها را سر جای خود قرار دهد، همان وضعیتی که امروز در تقابل اسلام و کفر شاهد هستیم.

وی تاکید کرد: یکی از مناسبت هایی که با آن روبرو هستیم، سالگرد اولین انتفاضه مردم فلسطین است، اولین انتفاضه فلسطین در سال 66 اتفاق افتاد که به آن «انتفاضه سنگی» می گفتند، یعنی در آن زمان جوانان فلسطینی. و مردم فلسطین قبل از صهیونیست ها فقط می توانستند سنگ پرتاب کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: اما اکنون فلسطینی ها با موشک های دوربرد و مخرب صهیونیست ها را هدف قرار می دهند که چقدر شرایط تغییر کرده است این پیشرفت به برکت ولایت محقق شده است.

وی افزود: یکی دیگر از مناسبت ها سالروز تاسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان امام خمینی (ره) است که ترویج و ارتقای فرهنگ عمومی است تا مردم با فرهنگ ایمانی زندگی کنند.

شورای انقلاب فرهنگی باید جدیت و دقت خود را در صیانت از فرهنگ عمومی افزایش دهد

آیت الله عابدینی گفت: شاید شورای انقلاب فرهنگی در انجام این رسالت همگام با انقلاب و مردم کوتاهی کرده است. امیدواریم شورای انقلاب فرهنگی در حفظ فرهنگ عمومی و ترویج فرهنگ سریع، سریع، جدی و دقیق عمل کند.»

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: یکی دیگر از اهداف این شورا پرورش فضای علمی و فرهنگی اعم از دانشگاه، آموزش و پرورش و همه مکان هایی است که کارشان به امور علمی و فرهنگی مربوط می شود. شورای انقلاب فرهنگی باید این کار را بکند. فضاها را از افکار مادی، فرهنگ غربی و ذهنیت غربی پاک کنید.

وی تصریح کرد: سومین هدف شورای انقلاب فرهنگی تحول دانشگاه ها، مدارس و فرهنگسراها است حال معتقدیم مدیران کل و مسئولان عالی رتبه وزارت ارشاد افراد شایسته و شایسته ای هستند اما ابزار چیست در دست وزارت ارشاد؟ اختیاراتی که سال هاست در بدنه این وزارتخانه مستقر شده اند و برای دیگران کار می کنند و تعداد زیادی از آنها عامل اغتشاش و آشوب می شوند، باید تکلیفشان روشن شود یا از بیت المال و جیب مردم بخورند. مردم و خیانت، هیچ کدام به مردم نمی رسد؟

آیت الله عابدینی افزود: روز جهانی حقوق بشر و اعلامیه حقوق بشر سازمان ملل در راه است. آنچه تاکنون از سازمان ملل دیده‌ایم بیشتر حمایت از ظالمان است و برای توده‌های مظلوم و محروم اعلامیه‌هایی صادر کردند، وقتی فلسطینی‌ها تا حدودی موفق شدند، سازمان ملل هر جا که صهیونیست‌ها پیشروی کردند آتش‌بس اعلام کردند. سازمان ملل ساکت ماند و قتل آنها را مشاهده و تایید کرد.

خطیب نماز جمعه قزوین گفت: به هفته پژوهش و فناوری نیز نزدیک می شویم و قدر آن را بدانیم، به سالروز شهادت آیت الله دستگیب به عنوان اولین شهید محراب رحمه الله نزدیک می شویم. و همچنین هنرمند ضد آمریکایی آن روز. و سلطه ستیزی استکباری مرحوم اسفندیار قره باغی را از دست دادیم که سرودهای انقلابی اش هنوز در اذهان مردم ماست.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: دیروز مرحوم مهندس رستم قاسمی را نیز از دست دادیم. از دنیا رفت و به رحمت خدا رفت، خداوند او را با انبیا و اولیای الهی محشور کند.

آیت الله عابدینی در پایان گفت: همچنین روز گذشته مراسم تشییع و تدفین عالم بزرگوار شهرمان مرحوم حجت الاسلام والمسلمین شفیعی رحمت الله علیه بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید