ما خواستار راه حل مسالمت آمیز برای مشکلات افغانستان هستیم

ساعت: 11:25
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۵
کد خبر: 1795095

در دیدار با کاظمی کومی رهبر حزب وحدت مردم افغانستان تاکید شد که جمهوری اسلامی خواهان حل مسالمت آمیز مشکلات افغانستان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسن کاظمی کومی، نماینده ویژه ایران در امور افغانستان در دیدار با محمد محقق، رهبر حزب وحدت مردم افغانستان، در مورد دوستی تاریخی، مذهبی و فرهنگی دو ملت برادر ایران و افغانستان گفتگو کرد.

بر اساس اعلامیه دفتر مطبوعاتی محقق، نماینده ویژه ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران متعهد به ثبات و امنیت پایدار در افغانستان است و همچنین خواستار حل مسالمت آمیز مشکلات افغانستان از طریق گفت وگو بین همه احزاب سیاسی و قومیتی است. افغانستان.”

کاظمی کومی افزود: ما با همه جناح های سیاسی برادر و همسایه مان افغانستان روابط دوستانه داریم و علاقه مندیم میان همه کشورها میانجیگری کنیم تا صلح و ثبات و دولت فراگیر در کشور همسایه ما افغانستان با مشارکت همه تشکیل شود. امنیت و ثبات در افغانستان به نفع تمام جهان و منطقه است».

وی گفت: ما به نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در روند حوادث و تحولات منطقه واقف هستیم و به شما اطمینان می دهم که در شرایط کنونی قرار داریم. ما از جنگ و خشونت حمایت نمی کنیم و اگر زمینه برای مذاکرات بین الافغانی فراهم شود، آماده گفتگوی سازنده برای حل مسائل کشورمان هستیم.

انتهای پیام/
منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید