آمادگی ایران برای حل مسالمت آمیز بحران اوکراین


ساعت: 22:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۸
کد خبر: 1809311

در گفتگوی امیر عبدالیان و دمیترو کولبا آمده است؛

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده انجام هرگونه کمک و اقدام لازم برای حل مسالمت آمیز بحران اوکراین است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه کشورمان بعدازظهر پنجشنبه با دیمیتری کولبا وزیر امور خارجه اوکراین در خصوص مسائل دوجانبه و رویدادهای بین المللی تلفنی گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با تشکر از تبریک همتای اوکراینی خود به مناسبت روز ملی جمهوری اسلامی ایران و همچنین سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور، گفت: حضور گسترده دانشجویان ایرانی در اوکراین فرصت های خوبی را برای کشورها برای توسعه همکاری نشان می دهد.

امیر عبداللهیان همچنین بر عزم دولت جدید ایران برای گسترش و توسعه روابط دوجانبه ایران و اوکراین در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.

وزیر امور خارجه با اشاره به بحران در روابط اوکراین و روسیه، از کاهش تنش ها ابراز خرسندی کرد و ابراز امیدواری کرد که وضعیت کنونی از طریق گفتگو و کانال های دیپلماتیک بدون دخالت کشورهای ثالث حل شود.

امیرعبدالیان تاکید کرد: ما خواهان حفظ صلح و ثبات در منطقه هستیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده انجام هرگونه کمک و اقدام لازم برای حل مسالمت آمیز بحران است.

دیمیتری کولبا وزیر امور خارجه اوکراین با تبریک چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک، گفت: ایران و اوکراین همواره روابط خوب و با ثباتی داشته اند. تا به امروز هیچ یک از طرفین نتوانسته اند بر روابط خوب دو کشور تأثیر بگذارند.

وزیر امور خارجه اوکراین با ارزیابی و تشکر از مواضع اصولی کشورمان در قبال بحران اوکراین، گفت: ما به دنبال جنگ نیستیم و می خواهیم این موضوع از طریق دیپلماتیک و مسالمت آمیز حل شود.

کولبا همچنین با اشاره به رشد مبادلات تجاری دو کشور ابراز امیدواری کرد که این حجم مبادلات بیش از پیش افزایش یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید