دولت بایدن علاقه ای به یک راه حل مسالمت آمیز ندارد


ساعت: 14:15
تاریخ ارسال: 10/01/1401
کد خبر: 1919302

سفیر روسیه در آمریکا، واشنگتن را به راه اندازی جنگ نیابتی علیه مسکو متهم کرد و گفت: تمام اظهارات و اعلامیه های مطرح شده در سفر ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به واشنگتن، بیشتر ثابت می کند که دولت بایدن علاقه ای به راه حل مسالمت آمیز ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در ایالات متحده، واشنگتن را به راه اندازی جنگ نیابتی علیه مسکو متهم کرد و گفت: تمام اظهارات و اعلامیه های مطرح شده در جریان سفر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به واشنگتن، تنها ثابت می کند که دولت بایدن با یک راه حل صلح آمیز درگیر است. علاقه مند.

به گزارش راشا تودی، این دیپلمات ارشد روسی بر اساس متن پاسخ خود به خبرنگار چهارشنبه شب (30 آذر) که از سوی سفارت روسیه در واشنگتن منتشر شد، گفت: سفر به سبک هالیوودی رئیس رژیم کیف از واشنگتن بیانیه های صلح را تأیید می کند بی میلی دولت (ایالات متحده) برای شروع رویارویی با روسیه فقط کلماتی پوچ است.

وی افزود: واشنگتن تمام منابع، تسلیحات و قابلیت های اطلاعاتی گسترده خود را روی کیف متمرکز کرده است تا ایده دیوانه وار شکست دادن روس ها در میدان را دنبال کند.

وی به طور خاص به تصمیم آمریکا برای ارائه موشک‌های پدافند هوایی پاتریوت به کیف اشاره کرد و هشدار داد که چنین تسلیحاتی و خدمه آن اهداف قانونی برای ارتش روسیه خواهند بود. آنتونوف همچنین گمانه زنی های فزاینده در مورد تحویل موشک های تاکتیکی نظامی ATACMS و پهپادهای دوربرد را محکوم کرد.

وی افزود: آنچه با کف زدن و لبخندی تحقیرآمیز همراه بود، لزوم ادامه جنگ نیابتی علیه کشورمان بود. برای پیروزی کامل بر ما

این دیپلمات روس با بیان اینکه مسکو همواره تلاش کرده است در همه سطوح به عقل سلیم متوسل شود، گفت: استقرار تسلیحات پیشرفته و دوربرد و سایر اقدامات تحریک آمیز آمریکا و متحدانش، تنش ها را تشدید می کند و عواقبی را به همراه خواهد داشت. نمی توان تصور کرد، غیرممکن است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین که برای اولین بار از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه به کاخ سفید سفر کرده بود، صبح پنجشنبه (به وقت تهران) با همتای آمریکایی خود جو بایدن دیدار کرد. آنها پس از یک جلسه پشت درهای بسته در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک حضور یافتند و بر ادامه جنگ مشترک علیه روسیه تاکید کردند.

همچنین رئیس جمهور اوکراین طی سخنرانی در کنگره آمریکا با تکرار اتهام بی اساس کمک نظامی ایران به روسیه از قانونگذاران آمریکایی خواست کمک های مالی و تسلیحاتی بیشتری به کیف بفرستند.

پیشتر رسانه های آمریکایی گزارش داده بودند که واشنگتن قصد دارد برای اولین بار سیستم پاتریوت را به اوکراینی ها بدهد. مقامات دولت بایدن به نیویورک تایمز گفتند که بسته کمکی 1.8 میلیارد دلاری شامل مهمات هدایت شونده برای هواپیماهای جنگی و همچنین سایر تسلیحات خواهد بود، اما مهمتر از همه، ایالات متحده به درخواست اضطراری اوکراین برای کمک به دفاع در برابر حملات موشکی و پهپاد روسی پاسخ می دهد. شما برای اولین بار پاتریوت را به اوکراین می دهید.

اخیرا ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به قصد آمریکا برای ارسال سامانه دفاعی پاتریوت به اوکراین گفته است که تمامی تسلیحاتی که غرب در اختیار اوکراین قرار داده یا منهدم و یا مصادره خواهد شد.

سخنگوی کرملین همچنین هشدار داد که ادامه ارسال تسلیحات غربی به اوکراین منجر به تعمیق درگیری خواهد شد که می تواند برای کیف نتیجه معکوس داشته باشد. دیمیتری پسکوف گفت: تحویل تسلیحات ادامه دارد و برد تسلیحات تحویلی در حال گسترش است. همه اینها البته منجر به تشدید درگیری می شود. این برای اوکراین خوشایند نیست.

دیدگاهتان را بنویسید