مباهله روز اثبات اصالت امیرالمومنین(ع) است/ تخریب مفهوم خانواده و همزیستی با حیوانات هدف فرهنگ غرب است.

وی با بیان اینکه خداوند روز مبلای حضرت علی (علیه السلام) را حیات پیامبر قرار داد، تصریح کرد: زمانی که پیامبر زنده بود و در جامعه حضور داشت و مردم را رهبری می کرد، هیچکس نمی توانست برای او جانشینی تعیین کند با وجود این. حضور پیامبر و رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم، چون آنها برگزیده خداوند بودند، پس هیچکس نمی توانست چنین کاری کند، هر چند حضرت علی (ع) را به عنوان پیامبر معرفی کنند.

امام موقت یزد افزود: روزی مأمون از امام رضا (ع) پرسید که دلیل خلافت جدمت چیست و حضرت فرمودند که دلیل آن آیه انفسنا یعنی همان آیه 61 سوره است. آل عمران و مامون در برابر این پاسخ امام رضا علیه السلام سکوت کردند و این جمله را تأیید کردند که حضرت علی (علیه السلام) تمام صفات پیامبر را داشت و تنها تفاوتش این بود که پیامبر نبود. پس باید روز مباهله را ارزیابی کرد.

وی با اشاره به پنجمین روز از مرداد ماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: نماز جمعه یک نماز حکومتی است و با سایر نمازها تفاوت دارد. مردم نمازهای پنج گانه را می خوانند که چه حکومتی برپا شود، اما با تشکیل حکومت اسلامی باید نماز جمعه خوانده شود.

آیت الله محمدی گفت: پس از پیروزی انقلاب، امام خمینی (ره) دستور برپایی و اقامه نماز جمعه را صادر کردند، زیرا در این سیاست نماز اخبار روز و سیاست ها بیان می شود و برکات فراوانی دارد. و از او سیاست بگیرید.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به 25 ذی الحجه به مناسبت روز خانواده گفت: وجود خانواده بسیار مهم است زیرا ساختار انسان به گونه ای است که نمی تواند تنها زندگی کند. نیاز به محبت و انسانیت دارد، باید خانواده داشته باشد و در کنار او باشد، چه مادر و چه فرزند و چه زن، انسان هم به جامعه نیاز دارد و در واقع سلول های جامعه را خانواده تشکیل می دهد.

خطیب نماز جمعه یزد با بیان اینکه بدون خانواده و جامعه نمی توانیم زندگی کنیم، بیان کرد: برخی با معرفی فرهنگ غربی و ترویج آن می خواهند خانواده را رها کنند تا مردم تنهایی خود را با سگ و حیوانات پر کنند.

محمدی تصریح کرد: فرهنگ غرب به حدی کرامت انسان را تنزل داده است که می گوید مردم نیازی به بچه ندارند و حیوانات را جایگزین آنها کرده اند و به این ترتیب عده ای می خواهند این فرهنگ غربی را به کشور ما بیاورند و جامعه را اداره کنند. نباید اجازه داد که فرزندان و خانواده‌های ما این‌گونه بیفتند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید