محله ها صحنه تصاویر هولناکی از همزیستی اجباری با حیوانات شد


ساعت: 11:26
تاریخ انتشار: 1401/04/15
کد خبر: 1881017

مشکلات مداوم با بی نظمی سگ های ولگرد؛

ترس، وحشت، حمله به کودکان، سرگردانی، سر و صدا و ناراحتی شهروندان، مشکلات بهداشتی و غیره. تنها بخشی از مشکلات حضور سگ های ولگرد در مناطق مسکونی و شهری رشتار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; معضل تداوم سگ های ولگرد در شهرستان رشتوار چند سالی است که مردم این شهر را نگران کرده و باعث گلایه های فراوان شهروندان مرکز رشتوار شده است.

ترس، وحشت کودکان و زنان، سرگردانی، سر و صدا و ناراحتی شهروندان در تعطیلات، مشکلات بهداشتی و غیره. تنها بخشی از مشکلات حضور سگ های ولگرد در مناطق مسکونی و شهری است.

چهره زشت شهر یکی دیگر از مشکلات مطرح شده توسط شهروندان است و خواستار توجه جدی مسئولان برای حل معضل همیشگی سگ های ولگرد هستند.

در همین رابطه محمد غلامی یکی از اهالی شهر رشتوار در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به خسارت سگ های ولگرد به فرزند کوچکش گفت: متاسفانه در چند روز اخیر سگ های ولگرد حمله کردند. کودک 5 ساله ام را گاز گرفتم و بازویش را زخمی کردم، که برای مداوا به بیمارستان منتقل شد.

4fbce63f dd8e 4998 88a0 df08af1ad6a9 خبر خاکستری

غلامی در ادامه افزود: خدای نکرده این حمله سگ های ولگرد می توانست مشکلات جبران ناپذیری ایجاد کند که امکان تلف شدن سگ های ولگرد وجود ندارد، موضوع باید به گونه ای پیگیری شود که حداقل جمع آوری این حیوانات از سطح شهر باعث نگرانی شود. شهروندان در این زمینه باید حل شود.


عکس های زیادی از شهروندان در خصوص سرگردانی سگ های ولگرد در سطح شهر به خبرنگار ما رسید که در متن خبر منتشر می شود.

محمدی یکی دیگر از اهالی شهرستان رشتوار با اشاره به اینکه سگ های ولگرد باعث بروز بیماری های مختلف در این شهرستان خواهند شد، گفت: سگ های ولگرد زیر سایه درختان، چمن ها، بلوارها، میادین و پارک ها می نشینند و مورد استفاده کودکان قرار می گیرند. و نوجوانان از این فضا استراحت و بازی می تواند مشکلات زیادی را در سلامت کودکان و خانواده ها به دنبال داشته باشد.

62fdc20f de4f 4943 aed2 e9dca649db04 خبر خاکستری

خانم گلمی یکی دیگر از شهروندان رشتاوری با اشاره به اینکه عبور و مرور زنان در سطح شهر به دلیل وجود سگ های ولگرد بسیار سخت و دلهره آور است، گفت: اکثر بانوان برای انجام کارهای منزل از جمله خرید از خیابان استفاده می کنند. من به دلیل ترس از سگ های ولگرد جاده شهری ندارم.


ترس خانواده ها از حضور فرزندانشان در شهرستان رشتوار

یکی دیگر از اهالی شهرستان رشتخوار با اشاره به اینکه اخبار منتشر شده در چند روز اخیر در فضای مجازی مبنی بر حمله سگ های ولگرد به دو کودک در قم که باعث مرگ این کودکان نیز شده است، گفت: با وجود اخبار متعدد در فضای مجازی و … حمله سگ های ولگرد به کودکان از جمله هفته گذشته در شهرستان رشتوار به کودک 5 ساله ای که از ناحیه بازو دچار آسیب دیدگی شده بود، نگرانی والدین را از حضور سگ های ولگرد و عبور کودکان از سطح شهر برانگیخته است، اکنون این موضوع جدی می طلبد. توجه مقامات برای ورود به درخواست عمومی شهر و شهروندان.

حمید جمشیدیان یکی دیگر از اهالی شهرستان رشتخوار در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به سرگردانی سگ های ولگرد در ساعات اولیه صبح یادآور شد: سرگردانی سگ های ولگرد در سطح کوچه ها و خیابان ها به صورت انبوه که سروصدای زیادی ایجاد می کند در ساعات اولیه صبح و در زمان استراحت مردم باعث شکایت شهروندان می شود.

f28ec358 e5e1 4219 a68c 72dd2678bdc2 خبر خاکستری

ساعدی یکی دیگر از اهالی رشتخوار ساکن مسکن مهر درباره حضور سگ های ولگرد در این منطقه می گوید: وجود سگ های ولگرد در مسکن مهر رشتخوار باعث شده زنان نتوانند برای خرید به مغازه ها مراجعه کنند و سگ های ولگرد ضربه می زنند. آنها در خیابان ها باعث پاره شدن پلاستیک زباله شده و سلامت عمومی را به خطر می اندازند.


حضور سگ های ولگرد در آبنماها/کودکان در معرض بیماری های پوستی

اکبری یکی دیگر از اهالی شهرستان رشتوار در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه سگ های ولگرد به دلیل گرمای هوا در آبنماهای مناطق سرسبز شهر استحمام می کنند، گفت: سگ ها در آن استحمام می کنند، گاهی اوقات دست خود را در آب می گذارند. که می تواند مشکلات پوستی در کودکان ایجاد کند.

9de9d138 cf0a 49dd 8883 f8694daafba6 خبر خاکستری

دودل یکی دیگر از اهالی رشتخوار که تصاویری از سگ های ولگرد در شهرستان رشتخوار ارسال کرده است اذعان داشت: سگ های ولگرد با پرسه زدن در سطح شهر چهره ناخوشایندی به شهر بخشیده اند و غیر از این چهره ناخوشایند مشکلات دیگری را برای شهروندان ایجاد کرده اند. با بیان اینکه مردم و شهروندان خواستار رسیدگی جدی و رفع معضل همیشگی سگ های ولگرد رشتخوار از سوی مسئولان شهرداری شبکه بهداشت و درمان استانداری و سایر مسئولان هستند.

2c036ffd dfa1 4be6 a914 d6ffb70e151e خبر خاکستری


30 قلاده سگ در هفته گذشته در رشتخوار جمع آوری شد

یدالله روحی شهردار رشتخوار در گفتگو با خبرنگار ما گفت: شهرداری رشتخوار در یک سال اخیر بیش از 200 قلاده برای سگ های ولگرد از سطح شهر جمع آوری کرده است که وظیفه خدمات رسانی در حوزه های مختلف را بر عهده دارد. 20 میلیون تومان در این زمینه هزینه کرد.

وی در ادامه افزود: در این راستا 30 قلاده سگ در هفته گذشته در شهرستان رشتوار جمع آوری و به مرکز نگهداری از سگ های ولگرد تربت حیدریه تحویل داده شد اما با توجه به اینکه متاسفانه بارها گزارش شده که از روستاها و مجاور شهرستان ها در حال جابجایی و رهاسازی سگ های ولگرد در شهرستان رشتوار هستند، همچنان شاهد افزایش تعداد سگ ها در شهرستان هستیم.

شهردار رشتخوار در پایان به دامداران توصیه کرد و تصریح کرد: با توجه به اینکه طرح جمع آوری سگ های ولگرد همچنان در حال اجراست، دامداران عزیز توجه داشته باشند و از رهاسازی سگ گله در معابر خودداری کنند زیرا شهرداری هیچ گونه مسئولیتی در این خصوص ندارد. این رابطه

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید