ایالات متحده و فلسطین پنج سال بعد یک نشست مشترک برگزار کردند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مقامات آمریکایی و فلسطینی پس از نشست مشترک روز سه شنبه بیانیه مشترکی صادر کردند و بر اهمیت احیای روابط سیاسی و اقتصادی بین دولت آمریکا و تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کردند و متعهد شدند در تعدادی از زمینه ها با یکدیگر همکاری کنند. گسترش و تعمیق.

به گزارش روسیا الیوم، در این بیانیه آمده است که گفت و گوی آنلاین با هدف از سرگیری گفت وگوهای اقتصادی آمریکا و فلسطین انجام شده است و تاکید شده است که در این نشست طیف گسترده ای از نهادها و وزارتخانه ها از مقامات آمریکایی و فلسطینی برای بحث در مورد مسائل فعلی و آینده گرد هم آمدند. همکاری های اقتصادی را بررسی کنید. .

بر اساس این بیانیه، مقامات ارشد آمریکایی و فلسطینی به موضوعات کلیدی از جمله توسعه زیرساخت‌ها، دسترسی به بازارهای ایالات متحده، مقررات ایالات متحده، تجارت آزاد، امور مالی، انرژی‌های تجدیدپذیر و طرح‌های زیست‌محیطی، روابط بین تجارت‌های فلسطینی و آمریکایی و غلبه بر موانع پرداخته‌اند. توسعه اقتصاد فلسطین و روابط تجاری بین المللی مورد بحث قرار گرفت.

بر اساس این بیانیه، دو کشور مذاکراتی را با توافقی برای کار بر روی چندین موضوع مورد نیاز برای حمایت از شکوفایی اقتصادی مردم فلسطین و همچنین ترویج سرمایه گذاری مستقیم خارجی به پایان رسانده اند.

دولت ایالات متحده همچنین طرح هایی را برای حمایت از تلاش های مالی و تجاری تشکیلات خودگردان فلسطین و همچنین تشویق سرمایه گذاری مستقیم خارجی ارائه کرده است.

دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه گفت: رشد اقتصاد فلسطین نقش مهمی در پیشبرد هدف سیاسی اصلی ما برای رسیدن به راه حل دو کشوری از طریق مذاکره دارد تا بتوان یک کشور فلسطینی پایدار در صلح ایجاد کرد. امنیت همراه با اسرائیل بیایید زندگی کنیم.

وزارت امور خارجه در ماه های اخیر چندین بار گفته است که کنسولگری خود را که وظیفه هماهنگی روابط با فلسطینی ها را بر عهده دارد، بازگشایی خواهد کرد. این تصمیم با مخالفت صهیونیست ها مواجه شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید