نشست سران عرب در الجزایر، نشست فلسطین است


ساعت: 04:25
تاریخ انتشار: 1301/08/10
کد خبر: 1907448

سخنگوی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دوشنبه شب با اشاره به آغاز نشست سران اتحادیه عرب در الجزایر گفت: این نشست فلسطین و اتحادیه عرب بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ «نبیل آبوردین» گفت: نشست سران کشورهای عربی در الجزایر در روزهای سه شنبه و چهارشنبه، نشست فلسطین و وحدت عربی است.

وی افزود: این اجلاس پیام روشنی به جهانیان خواهد داد که فلسطین و آرمان آن مسئله محوری ملت عرب است که همواره پشت حق فلسطین ایستاده و از هر جهت از آن حمایت می کند.

سخنگوی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: این اجلاس پیام حمایتی قوی از ملت فلسطین در دفاع از حقوق و مقدسات خود دارد.

ابوردینا همچنین از عبدالمجید تبون رئیس جمهور الجزایر به خاطر اظهاراتش در حمایت از فلسطین و آرمان ملت فلسطین قدردانی و تشکر کرد.

رئیس جمهور الجزایر اخیرا تاکید کرد که کشورش مسئله فلسطین را رها نخواهد کرد. چون این موضوع به استعمار زدایی مربوط می شود.

قرار است نشست سران کشورهای عربی که اول و دوم نوامبر ماه آینده (10 و 11 آبان) برگزار می شود، درباره بحران های جهان عرب و مسائل امنیت غذایی و انرژی در سایه بحران اوکراین بحث و گفتگو کند.

پیش از این خبرگزاری آنادولو ترکیه به نقل از منابع خود گزارش داده بود که سران 6 کشور عربی از جمله پنج کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس و لبنان در اجلاس سران کشورهای عربی در الجزایر شرکت نخواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید