ایالات متحده هرگونه پیشنهاد برای کاهش تحریم ها علیه روسیه را رد کرده است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فایننشال تایمز به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت که واشنگتن هرگونه پیشنهادی برای کاهش تحریم ها علیه روسیه در حمایت از توافق هسته ای با ایران و درخواست مسکو را رد کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روز یکشنبه به فایننشال تایمز گفت که تحریم های اقتصادی جدید علیه روسیه در واکنش به اقدام نظامی اوکراین در اوکراین هیچ ارتباطی با توافق هسته ای با ایران ندارد و نباید بر اعمال این تحریم ها تأثیر بگذارد.

وی افزود: ایالات متحده قصد ندارد پیشنهادهای جدید یا مشخصی به روسیه درباره تحریم ها ارائه کند و برای دستیابی به توافق برای احیای برجام به هیچ چیز جدیدی نیاز نیست.

وال استریت ژورنال روز یکشنبه به نقل از یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا گزارش داد که واشنگتن نگران آزادی معافیت از مجازات اعمال شده علیه روسیه در رابطه با اوکراین برای نجات ایران از توافق هسته ای 2015 است. او در حال مذاکره نیست و در عوض در تلاش است تا به توافق دیگری دست یابد که اگر کرملین در آخرین لحظه از موضع خود عقب نشینی نکند، روسیه را مستثنی کند.

در حالی که گفته می شود توافق برای احیای برجام با تصمیمات سیاسی در واشنگتن مرتبط است، غرب در تلاش است تا درخواست روسیه برای تضمین همکاری های اقتصادی و تجاری آمریکا با ایران را به تعویق بیندازد.

دولت روسیه اصرار دارد که تحریم ها علیه روسیه به دلیل بحران اوکراین نباید همکاری تجاری و اقتصادی روسیه با تهران را مختل کند.

آمریکا با امتناع از انجام اقدامات لازم برای بازگرداندن این کشور به برجام سعی در تبرئه خود دارد و با طرح مطالبات غیرمنطقی مذاکرات را به تاخیر انداخته است. در همین راستا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، روز پنجشنبه 19 بهمن ماه در گفت و گوی تلفنی با جوزف بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی، گفت: «برخی مسائل مربوط به به قهرمانان ملی ما مشمول نمی شوند هیچ توجیه منطقی از سوی ایالات متحده وجود ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید