ایالات متحده بازار ارزهای دیجیتال روسیه را تحریم کرده است

این تحریم ها همزمان با پلیس آلمان است که سرورهای رایانه هایدرا موسوم به بازار سایبری را تعطیل کرد و 25 میلیون دلار ارز دیجیتال را مصادره کرد.

به گفته محققان و مقامات آمریکایی، از زمان ظهور Hydra در سال 2015 که یک شبکه اینترنتی سیاه و سفید است که از طریق نرم افزارهای تخصصی قابل دسترسی است، این شبکه به پناهگاهی امن برای تجارت غیرقانونی تبدیل شده است.

به گفته شرکت Elliptic که ارزهای دیجیتال را ردیابی می کند، بیش از 5 میلیارد دلار تراکنش بیت کوین در شبکه Hydra انجام شده است.

این تراکنش ها شامل حدود 8 میلیون دلار باج افزار از هکرهایی است که از سه نسخه شناخته شده باج افزار در حملات به شرکت های آمریکایی استفاده کردند.

جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفت که تهدید جهانی جرایم سایبری و باج‌گیری منشأ روسی و توانایی رهبران جنایتکار برای فعالیت آنلاین بدون مجازات برای ایالات متحده عمیقاً نگران‌کننده است.

در 21 فوریه 2022، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، استقلال جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک در منطقه دونباس را به رسمیت شناخت و از بی توجهی غرب به نگرانی های امنیتی مسکو انتقاد کرد.

سه روز بعد، روز پنجشنبه (26 مارس)، پوتین به اصطلاح «عملیات ویژه» را علیه اوکراین آغاز کرد و روابط پرتنش مسکو و کیف را به یک رویارویی نظامی تبدیل کرد. درگیری ها در اوکراین و واکنش ها به اقدامات روسیه همچنان ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید