گوشی جی پلاس خوبه؟ همه چیز در مورد گوشی جی پلاس

213536 214 خبر خاکستری

محصولات این برند از جمله گوشی های هوشمند آن حاصل 30 سال تجربه شرکت گلدیران است، بنابراین نگاه به آنها به عنوان گزینه خرید گوشی ضرری نخواهد داشت. در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد گوشی های GPlus بدانید آمده است.

گوشی جی پلاس ساخت کجاست؟

در مورد محصولات جی پلاس باید بگوییم که شما با یک برند کاملا ایرانی سر و کار دارید. اما اینکه شما ایرانی هستید به این معنی نیست که برخی از محصولات جی پلاس ایرانی هستند. اگر به بزرگترین برندهای سازنده گوشی نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که برخی از آنها قطعات مورد استفاده خود را در کشور خود تولید نمی کنند، بلکه آنها را از تامین کنندگان دیگر تهیه می کنند. جی پلاس از قطعات وارداتی نیز برای تولید محصولات با کیفیت استفاده می کند. همچنین کارمندان این شرکت مونتاژ شدن گوشی های جی پلاس و سایر محصولات را تایید می کنند. اگرچه مونتاژ محصولات برای برخی افراد بسیار مهم است، اما تا زمانی که محصول بتواند کار با کیفیتی ارائه دهد و رضایت مصرف کنندگان را جلب کند، مونتاژ یا عدم مونتاژ آن چه اهمیتی دارد؟

انواع گوشی های جی پلاس

برند جی پلاس تاکنون تعداد کمی از گوشی ها را روانه بازار کرده است، اما برخی از آنها فروش خوبی داشته اند. یکی از جدیدترین گوشی های موبایل Q10 GMC-636 است که در رنگ های آبی و مشکی موجود است. با توجه به قیمت فعلی GPlus Q10 GMC-636، این گوشی ویژگی های خوبی را ارائه می دهد.

نکته جالب در مورد این مدل، اندازه بزرگ نمایشگر تمام صفحه 6.26 اینچی آن است که تصاویر را از طریق پنل IPS نمایش می دهد. این گوشی دو سیم کارته دارای 32 گیگابایت حافظه است که با استفاده از حافظه جانبی تا 256 گیگابایت قابل افزایش است. پردازنده استفاده شده در این مدل چهار هسته ای ARM Cortex-A53 و پردازنده گرافیکی آن نیز پردازنده گرافیکی IMG GE8300 است.

جی پلاس در دوربین این گوشی از لنز ۱۳ مگاپیکسلی و حسگر عمق بهره می برد. این دوربین ها از سرعت 30 فریم در ثانیه برای فیلم برداری Full HD پشتیبانی می کنند. در ضمن لنز سلفی این گوشی 5 مگاپیکسلی است. باتری به کار رفته در این گوشی جی پلاس دارای ظرفیت 3500 میلی آمپر ساعت می باشد. فلش ال ای دی، اندروید نسخه 9.0P، تراشه 12 نانومتری مدیاتک و پردازنده چهار هسته ای از مهم ترین ویژگی های آن می باشد.

از دیگر مدل های جی پلاس که فروش خوبی دارند می توان به مدل جی پلاس T10 اشاره کرد. این مدل از پردازنده A55 با فرکانس 1.6 گیگاهرتز استفاده می کند که آن را خوب می کند. این مدل نیز مانند نسخه قبلی دارای دو سیم کارت بوده و در دو رنگ آبی و مشکی موجود می باشد. حسگر اثر انگشت گوشی در قاب پشتی تعبیه شده است.

GPlus T10 دارای صفحه نمایش 5.5 اینچی تمام صفحه با تراکم پیکسلی 295 پیکسل در هر اینچ است. حافظه داخلی این گوشی 16 گیگابایت است که خوشبختانه می توان آن را با حافظه جانبی تا 128 گیگابایت ارتقا داد. T10 روی اندروید نسخه 9.0 اجرا می شود و باتری آن 3000 میلی آمپر ساعت است.

دو دوربین این گوشی شامل یک لنز 13 مگاپیکسلی و یک سنسور تشخیص عمق است. این دوربین ها قابلیت ضبط 30 فریم بر ثانیه با کیفیت Full HD را ارائه می دهند. عملکرد دوربین سلفی چندان بد نیست و با لنز 5 مگاپیکسلی تصاویری با کیفیت ثبت می کند.

سایر مدل های گوشی جی پلاس به همراه مشخصات آنها در جدول زیر آمده است:








Z10 GMC-6127L

P10 GMC635K

P10 پلاس

X10GMC-667K

دو سیم کارت

دو سیم کارت

دو سیم کارت

دو سیم کارت

ظرفیت 128 گیگابایت و 6 گیگابایت رم

ظرفیت 32 گیگابایت و رم 2 گیگابایت

ظرفیت 64 گیگابایت و 3 گیگابایت رم

ظرفیت 64 گیگابایت و 3 گیگابایت رم

چهار دوربین در پشت 48 + 5 + 2 + 2 مگاپیکسل

سه ماژول دوربین

13 + 5 + 2

سه ماژول دوربین

13 + 5 + 2

چهار ماژول دوربین

13 + 5 + 2 + 2

باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت

باتری با ظرفیت 3500 میلی آمپر ساعت

باتری با ظرفیت 3500 میلی آمپر ساعت

باتری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت

ویژگی های گوشی های جی پلاس

به طور کلی گوشی های جی پلاس در گروه گوشی های اقتصادی قرار می گیرند. بنابراین بدنه این گوشی ها از پلاستیک ساخته شده است. البته انعطاف پذیری آنها باعث راحتی و سبکی آنها می شود. اکثر تراشه های استفاده شده در این گوشی ها تراشه های میان رده شرکت هایی مانند مدیاتک یا دیگر سازندگان چینی هستند که عملکرد متوسطی را ارائه می دهند. در نتیجه گوشی های این شرکت فقط یک انتخاب خوب برای فعالیت های روزمره هستند.

تمامی این مدل ها مجهز به حسگر اثر انگشت هستند که عملکرد سریعی نیز دارد. این سنسور در قاب پشتی مدل های Q10 و P10 قرار دارد، اما در لبه کناری آخرین مدل GPlus، X10 قرار دارد.

رابط کاربری گوشی های جی پلاس مانند اندروید خام است، بنابراین در ابتدا هیچ نرم افزار اضافی در منوی گوشی خود مشاهده نمی کنید. این به کاربران آزادی بیشتری برای استفاده از نرم افزارهای مختلف مانند برنامه های موسیقی می دهد. سرعت این رابط کاربری نیز بسیار خوب است و برنامه های مختلف ساده بدون معطلی اجرا می شوند.

آیا ارزش خرید گوشی های جی پلاس را دارد؟

با توجه به قیمت فعلی گوشی جی پلاس نمی توان گفت که این گوشی ها ارزش خرید ندارند، اما اینکه آیا ارزش خرید دارند یا خیر جای بحث دارد. بدون شک گوشی های جی پلاس یکی از مقرون به صرفه ترین گزینه ها برای خرید گوشی هستند. در واقع مهمترین نقطه قوت این محصولات قیمت آنهاست که آنها را به انتخابی عالی برای افراد با بودجه کم تبدیل می کند. با توجه به مونتاژ بودن این محصولات، بسیاری از هزینه های تولید در ارزیابی آنها حذف می شود. در نتیجه، این مدل ها عملکرد بهتری نسبت به همتایان خود دارند و بسیار مقرون به صرفه هستند.

خرید گوشی جی پلاس

اگر می خواهید یک گوشی مقرون به صرفه با امکانات متوسط ​​داشته باشید، خرید یک گوشی GPlus ممکن است انتخاب خوبی برای شما باشد. گوشی های این برند در آینده ای نزدیک سهم زیادی از بازار ایران را به خود اختصاص خواهند داد، چرا که نیازهای اولیه اکثر مصرف کنندگان را برآورده می کند و تهیه آنها به بودجه قابل توجهی نیاز ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید