نگرانی رژیم صهیونیستی از تهدیدهای سید حسن نصرالله/ بازدارندگی تل آویو کاهش یافته است

این روزنامه می افزاید: اظهارات و تهدیدهای مکرر (سید) حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله، اسرائیل را نگران می کند. اما تولید گاز از منابع دریای مدیترانه به ویژه از میدان کاراش نیز برای تامین منافع تل آویو ضروری است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آهرنوت با استناد به نظر بنی گانتز، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی که گفت: بهتر است بدون جنگ به توافق برسیم، افزود: با این حال فرماندهی منطقه شمال (فلسطین اشغالی) نیروی هوایی و نیروی دریایی ارتش برای احتمال درگیری در جبهه شمالی آماده می شود و در حال آماده سازی طرح هایی در این منطقه است.

این روزنامه صهیونیستی نوشت: حتی اگر (سید حسن) نصرالله فقط یک روز نبرد را برنامه ریزی کند و اسرائیل قصد جنگ نداشته باشد، مشکل بین دو طرف این است که شدت آتش او به طور کلی با شدت آتشی است که توسط اسرائیلی ها استفاده می شود. در طول حمله به غزه در ده سال گذشته بسیار متفاوت خواهد بود.

یدیعوت آهرنوت افزود: کنترل سطح آتش این جنگ احتمالی برای اسرائیل بسیار دشوار خواهد بود. حتی اگر یک درگیری محلی باشد، می تواند به سرعت به یک درگیری چند روزه و در نهایت به یک جنگ تمام عیار تبدیل شود.

این روزنامه صهیونیستی ادامه می دهد: اکنون چالش بزرگ پیش روی اسرائیل این است که چه زمانی و چگونه جلوی وخامت اوضاع کنونی را گرفت؟ بر این اساس، سرویس امنیتی برای هر سناریوی احتمالی پاسخی را آماده می‌کند و البته بعید نیست که با دریافت گزارشی از عملیات احتمالی حزب‌الله، سازمان امنیت تصمیم بگیرد تا قبل از وقوع، سریعاً برای خنثی کردن آن اقدام کند.

یدیعوت آحارنوت با اذعان به قدرت بالای حزب الله لبنان می نویسد: تجاوزات نظامی اخیر رژیم اسرائیل به غزه و پاسخ مقاومت به آن در مقایسه با آنچه ممکن است در جبهه شمالی با حزب الله بیفتد چندان نیست، زیرا وضعیت با حزب الله کاملا متفاوت است. از زمان جنگ دوم لبنان (تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به لبنان در سال 2006) در 15 سال پیش، تسلیحات حزب‌الله به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و این قدرت را دارد که اسرائیل را تهدید کند تا فرسایش علیه حزب‌الله را تقویت کند و در نتیجه از شبح دشمنی جلوگیری کند. جنگ دوم .

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، چشم ها به آغاز شهریور ماه آینده و سفر «عاموس هوخشتاین» میانجی آمریکایی درباره موضوع ترسیم مرزهای آبی لبنان و فلسطین اشغالی در منطقه است که قرار است پیشنهاد نهایی را ارائه کند. قابل قبول تل آویو و بیروت .

به هر حال روزنامه صهیونیستی یدیعوت آهرنوت درباره میزان ترس تل آویو از درگیری با حزب الله لبنان می نویسد: برای درک بهتر موضوع باید به زمان تغییر فرمانده منطقه شمال (فلسطین اشغالی) توجه کرد. در 11 سپتامبر تجربه گذشته نشان می دهد که وقتی نظامیان درگیری و جنگ را پیش بینی می کنند، تغییر فرماندهان را به تاخیر می اندازند. مثلاً قبل از حمله به رآکتورهای سوریه در سال 2007 این گونه بود، این بار اگر تاریخ تغییر فرمانده منطقه شمال به تعویق بیفتد، می توان دید که ارتش تا چه اندازه احتمال رویارویی را جدی اندیشیده است.

این در حالی است که پیشتر روزنامه لبنانی «الاخبار» با اشاره به سخنان اخیر دبیرکل حزب الله لبنان در ترسیم «معادله آرامش یا تنش» در روابط با رژیم صهیونیستی نوشته بود که حزب الله لبنان این کار را انجام خواهد داد. تمام تدابیر لازم را برای مقابله با هرگونه اقدام غیرمنتظره از سوی وی اتخاذ کند که در کنار رژیم صهیونیستی قرار گرفت و مقدمات مقدمات را به دست گرفت.

روزنامه الاخبار در گزارش خود افزود: ارتش اشغالگر اسرائیل در چند روز گذشته فعالیت های نظامی و امنیتی خود را در منطقه شمالی (فلسطین اشغالی در مرز با لبنان) تشدید کرده و بر سواحل مرزی لبنان تا دوردست متمرکز شده است. مناطق شمال فلسطین اشغالی

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم اختتامیه جشن چهلمین سالگرد حزب الله لبنان با تاکید بر ایجاد معادلات بازدارندگی برای حفاظت از سرزمین، مردم و ثروت لبنان گفت: آخرین دستاورد مقاومت در جنگ 2006 بود. بازگشت مقاومت به حقوق نفت و گاز لبنان و آزادسازی اراضی اشغالی باقی مانده لبنان یک مسئولیت ملی است.

وی پیش از این با بیان تنش بین لبنان و رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: اگر میانجی آمریکایی بیاید و آنچه را که لبنان می خواهد بدهد، به سمت صلح می رویم و اگر دولت آنچه را که دولت می خواهد ندهد، وارد درگیری می شویم.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: همه نگاه ها به میانجی آمریکایی است که تا کنون وقت خود را تلف کرده و وقتش رو به اتمام است.

دیدگاهتان را بنویسید