رژیم صهیونیستی پس از تهدیدهای سید حسن نصرالله تولید گاز را متوقف کرد


ساعت: 10:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۹
کد خبر: 1898479

رسانه های صهیونیستی اعلام کردند که رژیم صهیونیستی در پی تهدیدات سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، تولید گاز خود را به دلایل فنی متوقف کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رسانه های صهیونیستی به نقل از رای الیوم اعلام کردند که رژیم صهیونیستی در پی تهدیدات سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، تولید گاز خود را به دلایل فنی متوقف کرده است.

رسانه یهودی می افزاید: یایر لاپید به دنبال امضای قرارداد با لبنان است اما اکنون به نظر می رسد رژیم صهیونیستی تهدیدات دبیرکل حزب الله لبنان را جدی گرفته و تولید گاز را متوقف کرده است.

تسفی یژکیلی، کارشناس مسائل عربی در شبکه 10 رژیم صهیونیستی در این باره گفت: عدم تولید گاز از میدان وی به دلایل فنی نیست، بلکه تهدید نصرالله بر اسرائیل تاثیر گذاشته است.

وی افزود: بله، اسرائیل خواهان استخراج و توافق بود، اما این اتفاق نیفتاد و اکنون درخواست هایی برای تسریع در مذاکرات و دستیابی به توافق وجود دارد.

در همین راستا روزنامه صهیونیستی هاآرتص گزارش داد که ایالات متحده آمریکا پیشنهاد جدیدی برای حل بحران مرزهای دریایی به رژیم صهیونیستی و لبنان ارائه کرده است.

همچنین میشل عون، رئیس جمهور لبنان تاکید کرد که مذاکرات برای تعیین مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی در مرحله نهایی خود قرار دارد.

سید حسن نصرالله در بخشی از سخنان خود به مناسبت روز اربعین حسینی به مناقشه مرزی لبنان و فلسطین اشغالی پرداخت و با اشاره به اینکه لبنان با یک فرصت طلایی و منحصر به فرد مواجه است، گفت: پیام بسیار جدی در این زمینه داریم. هرگونه استخراج گاز از میدان خود قبل از اینکه لبنان به خواسته های قانونی خود عمل کند، فرستادیم.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: ما به رژیم صهیونیستی هشدار می دهیم که قبل از اینکه لبنان به حقوق خود برسد، از میدان خود گاز استخراج کند و این یک خط قرمز است.

دیدگاهتان را بنویسید