سید حسن نصرالله روز جمعه سخنرانی خواهد کرد


ساعت: 05:40
تاریخ انتشار: 1301/08/16
کد خبر: 1909098

دبیرکل حزب الله لبنان جمعه آینده به مناسبت روز شهدا سخنرانی خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه عهد، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان جمعه آینده سخنرانی خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، سخنرانی دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت روز شهدا ساعت 14:30 به وقت محلی (16:00 به وقت تهران) برگزار می شود.

سید حسن نصرالله در سخنرانی اخیر خود در 16 آبان ماه به موضوع تعیین مرزهای دریایی لبنان و فلسطین اشغالی پرداخت و تاکید کرد: آنچه در حوزه مرزهای دریایی به دست آمده یک پیروزی بزرگ و تاریخی برای لبنانی ها است. ملت، دولت و مقاومت مرزهای زمینی لبنان و فلسطین اشغالی را انگلیس و فرانسه ترسیم کردند، اما مرزهای آبی ترسیم نشد. پس از سال‌ها صحبت درباره وجود نفت و گاز در آب‌های جنوبی لبنان، تعیین مرزهای دریایی یک ضرورت اساسی برای لبنان بود. لبنان بلوک های اکتشاف و تولید نفت و گاز را در سایه مرزهای دریایی تعیین خواهد کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: لبنان بر دستیابی به تمامی بلوک های دریایی در منطقه ویژه خود اصرار داشت و به طور کامل به آنها دست یافت. لبنان با کوتاه کردن دست آمریکا برای جلوگیری از فعالیت شرکت های نفتی در آب های لبنان به دستاورد مهمی دست یافت. لبنان در میدان کانا که در جنوب خط 23 امتداد داشت، پیروز شد. دشمن اسرائیل تضمین امنیتی در این توافقنامه را دریافت نکرد و این امتیازی به نفع لبنان است.

وی افزود: مقاومت لبنان خواهان امنیت لبنان است و قاطعانه و دوراندیشانه عمل می کند، اما زمانی که منافع بزرگ لبنان در معرض تهدید قرار گیرد، از قواعد درگیری فراتر رفته و در این زمینه تردید نخواهد کرد، حتی اگر به پایان برسد. جنگ .

دیدگاهتان را بنویسید